Gå til innhold

AMD med offisiell DDR500-støtte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JA!! :w00t:

 

Dette likte eg!

Vil det si at CPUene vil begynne å gå på for eksempel 250x10!

 

Men dette vil jo kun ha noe å si for de sjeler som overklokker, de merker jo selvfølgelig en ytelse økning! Men for oss andre som driver med overklokking så har vell ikke dette noe å si, siden vi allerede har en fsb langt høyere enn 250!!

Lenke til kommentar
Interessant hvis det er snakk om DDR500 2-2-2-5 ja, men er det 3-4-4-8 så er det ikke interessant i det hele tatt!

Mange BH. brikker klarer jo dette allerede, og "ALLE" VX minnebrikkene klarer vell 2-2-2-8 om man gir nok spenning.

Men om minneprodusentene hadde klart å produsere brikker som for eksempler

klarer 250 2-2-2-5 på 2.85V så blir eg fornøyd!

Lenke til kommentar
Interessant hvis det er snakk om DDR500 2-2-2-5 ja, men er det 3-4-4-8 så er det ikke interessant i det hele tatt!

Skaff deg noen OCZ VX brikker så er du garantert 2-2-2-5 ved 250Mhz :thumbup:

 

 

Likte ideèn din furyfax om 2-2-2-5 ved 2.85volt

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Likte ideèn din furyfax om 2-2-2-5 ved 2.85volt

Problemet med VX som må ha 3.3V er at det blir veldig varmt, og du ha aktiv kjøling på minnebrikkene og ikke minst på MOSFET'ene!

Hadde me fått minne brikker som klarer 250++ på 2-3-3-6 så hadde eg vært fornøyd!

 

EDIT: Må bare si at eg er fornøyd med mine TCCD brikker som har kjørt på

315MHz 2,5-3-3-8 Hadde vært gøy om vi hadde sett 315 2-3-3-6 på 2,85V,

er vel lov å dagdrømme! :love:

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Dette høres rett og slett lite sannsynlig ut. Siden AMD også har fordel av timings, og ikke så mye ren hastighet, virker det sprøtt å øke til en uoffisiell standard av typen DDR500. Det er lite å vinne, og masse trøbbel som kan skapes. Jeg tror heller de tar tiden sin og venter på at DDR2 blir kjapt nok. Nå synker DDR2 kjapt i pris også.

 

Kunne nesten vært villig til å sette penger på at dette ikke skjer, ihvertfall ikke noen offisiell standard, men kanskje uoffisiell støtte for DDR500.

Lenke til kommentar
Hvor stor er den ytelsemessige forskjellen på DDR400 og DDR500?

2-kanals DDR400 CL2 har en båndbredde på 6.4GB/s og en tilgangstid på ca. 10ns, mens 2-kanals DDR500 CL3 har en båndbredde på 8.0GB/s og en tilgangstid på ca. 12ns. 2-kanals DDR2-533 CL4 som trolig ville vært alternativet har en båndbredde på 8.5GB/s og en tilgangstid på ca. 15ns.

Lenke til kommentar
Hvor stor er den ytelsemessige forskjellen på DDR400 og DDR500?

2-kanals DDR400 CL2 har en båndbredde på 6.4GB/s og en tilgangstid på ca. 10ns, mens 2-kanals DDR500 CL3 har en båndbredde på 8.0GB/s og en tilgangstid på ca. 12ns. 2-kanals DDR2-533 CL4 som trolig ville vært alternativet har en båndbredde på 8.5GB/s og en tilgangstid på ca. 15ns.

Viser det stor forskjell i benchmark?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...