Gå til innhold

Sammenslåing av "Annet" og "OT-baren"?


Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå som "Søppel" har fått nytt navn, nemlig "OT-baren", så lurte jeg på om tiden er moden for en sammenslåing av "Annet" og "OT-baren".

Jeg er veldig aktiv i Off Topic-delen av forumet, og mitt inntrykk er at forskjellen er minimal/ikke-eksisterende på postene i disse to forumkategoriene.

 

Jeg vet at dette har blitt tatt opp flere ganger, og at forumstyret ikke klarte å bli enig sist gang, men jeg er av den oppfatning at det er på tide med en ny diskusjon når det gjelder en eventuell sammenslåelse.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte på å spørre om det samme siden det nå nettopp har vært en navnendring osv. Har ved flere anledninger etterlyst denne sammenslåingen, uten noe resultat. Har også tidligere etterlyst hva som faktisk er forskjellen mellom Annet og Søppel (nåværende OT-baren), men sjokkerende nok har ingen kommet opp med noe vettugt. Synes derfor (igjen) at kategoriene bør slås sammen. Mener styret at kategoriene ikke skal slås sammen synes jeg at de får se å komme med en vettug forskjell.

QUOTE (Annet)
Alt annet man måtte ha på hjertet.

QUOTE (OT-baren)
Småprat om alt og ingenting fra hverdagens små og store hendelser - innenfor rimelighetens grenser.
Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Er litt uenig egentlig i en slik sammenslåing,

da "Annet" for meg, hvertfall før, er mer seriøst enn det gamle "søppel" nå kalt

OT-baren.

 

Jeg klarer ikke helt forklare, hvordan eller hvorfor jeg ser en forskjell mellom de to, men det er i allefall flere ganger jeg har lest en tråd i "Søppel" og har tenkt for meg selv: - Denne burde da vært flyttet til "annet".

Jeg anser rett og slett annet for å være et sted der man diskuterer de litt mer seriøse andre tingene enn i "Søppel"/"OT-baren.

 

En slik sammenslåing har forresten et ganske stort problem tilknyttet seg

(syns jeg, da jeg har en ganske stor ordenssans, bortsett fra når det kommer til rommet mitt da :D )

I søppel lå det nå nettopp 32 tråder som det var postet noe i, i dag.

De siste to dagene var det 45 tråder, mange av disse er har vært høyst aktive,

men altså bare noen timer inaktivitet drev mange av dem så langt ned at kanskje ikke alle tok seg bryet med å se i den og den havnet deretter på side 2.

Der jeg tror det sjelden er noen som ser.

(Hvis de da ikke har vært borte to dager og var aktiv i den før det.)

Med å slå sammen disse to kategoriene, vil nok antallet poster øke, i søppel og man kan risikere at det en dag har vært 50 aktive emner der inne og mange har havnet på side 2, som jeg tror mange ikke tar seg bryet med å lese, og jeg vil ihvertfall føle at det blir et rot uten like, og jeg føler det er mer enn nok rot der allerede.

 

Jeg er enig i at det ikke var store forskjellen mellom "Annet" og "Søppel",

og forskjellen er vel forsovet enda mindre etter at det skiftet navn til "OT-Baren",

men at det vil føre til enda mer rot i "OT-baren" og kanskje en god del bumpings mener jeg.

 

Ps: Uthevet teksten i Siste avsnitt, det er en kortere versjon for de som ikke orker lese alt ;) .

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Jeg er for en sammenslåing.

 

Ingenting sier at man ikke kan ha seriøse topics i OT-baren. Det er jo mange seriøse og "ordentlige" tråder der fra før, og det skal ikke så mye til å forandre på dette. Det er jo tross alt ikke en humorkategori, det har vi et eget forum til.

Lenke til kommentar

Annet og OT-baren har to forskjellige agendare.

 

Annet: Sted for å diskutere ting som man ellers ikke har spesielle kategorier for. I utgangspunktet forsøkes den å holdes så liten som mulig ved å opprette nye kategorier. Dette være seg puslespill, asfaltlegging, konstruksjon (bare fiktive ting jeg kom på for øyeblikket) av broer eller andre ting vi ser liten grunn til å lage egne kategorier for.

 

OT-baren: Mer et "samfunn", der man diskuterer og deler dagligdagse erfaringer og hendelser.

 

En kan naturlig nok argumentere for at man kunne slått sammen disse to, men jeg tror vi er best tjent med å ha disse to kategoriene som tjener hver sin hensikt å separert.

 

At man derimot bør klargjøre tanken bak "Annet" bedre, med nytt navn og/eller beskrivelse er nok derimot ingen dum tanke.

 

Edit: Oppdaterte beskrivelsen på kategorien til noe litt mer beskrivende nå, men om dette er den optimale beskrivelsen er jeg dog ikke sikker på.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...