Gå til innhold

Hardware.no søker lærling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Blir nok mange søkere ja.

 

Jeg skal forresten går IKT neste år. :D

 

 

Hmmm, for å finne denne tråden så måtte jeg søke. For det er ingen "Diskuter i forumet" knapp i artikkelen. :hmm:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Må være et glimrende sted å gjennomføre praksisen! Er selv IKT-lærling og jeg vet hvor mye en god og seriøs arbeidsgiver betyr for en god opplæring.

Dessuten er det overhodet ikke enkelt å få lærlingplass innen dette faget, da det er mangel på plasser, så dette er et meget godt initiativ av HW.

Lenke til kommentar
tøft!!!

 

jeg som skulle gå ikt da..men...skal gå Data ingenør linja på Gjøvik.......

 

men vert artig å vert læling hos hw.gutta!

Ingen problemer å gå IKT hvis du har tenkte deg på dataingeniør. Løpet er enkelt å greit:

IKT 1år -> (Lærling 2 år ->) Forkurs (f.eks på GTF) 1 år -> Bachelor ingeniørfag, data (3år)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Dere søker efter en lærling, der kan inngå i drift/produktjon fra dag 1 - er det normalt man gjør det?

 

Quote:

Dine arbeidsoppgaver vil i hovedsak bestå av drift av GNU/Linux-systemer, samt programmering i PHP.

>Kompetanse på Linux

>Erfaring med programmering i PHP

Unquote

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

for meg høres dette ut som en dårlig bedrift å gå i lære på. All fokusen blir satt på feil sted. For meg så virker det som HW.no kun er ute etter å skaffe billig arbeidskraft, ikke å videreutvikle en persons egenskaper innen data. Syns det hele høres helt feil ut..

(nå blir jeg sikkert slakta her.. :p )

Lenke til kommentar
for meg høres dette ut som en dårlig bedrift å gå i lære på. All fokusen blir satt på feil sted. For meg så virker det som HW.no kun er ute etter å skaffe billig arbeidskraft, ikke å videreutvikle en persons egenskaper innen data. Syns det hele høres helt feil ut..

(nå blir jeg sikkert slakta her.. :p )

Jaha?

 

:hmm:

Endret av Svendheim
Lenke til kommentar

Er enig med alos her. Når de går ut og søker etter en lærling som har god kunskap om spesifikke ting så betyr det at de ikke har tenkt å videreutvikle den personen men sette han til de oppgavene og det er det han gjør. Så dette høres ikke lovende ut. Tror ikke jeg hadde hoppet på en slik jobb ihvertfall.

 

Edit: leif

Endret av SF2-Guile
Lenke til kommentar
Hei,

 

Dere søker efter en lærling, der kan inngå i drift/produktjon fra dag 1 - er det normalt man gjør det?

 

Quote:

Dine arbeidsoppgaver vil i hovedsak bestå av drift av GNU/Linux-systemer, samt programmering i PHP.

>Kompetanse på Linux

>Erfaring med programmering i PHP

Unquote

 

Mvh

Kimmer

Stusset også litt på kravene til Lærlingen. Kan vel ikke forvente at en lærling skal ha noe seriøs erfaring fra hverken det ene eller det andre ?

 

Hva skal forresten Ueland gjøre videre ?

Lenke til kommentar

er enig der. Læretiden kommer etter IKT året, og du lærer ikke så veldig mye av de krava på IKT. Drifting av Linux servere og PHP scripting er mest....høyskolestoff egentlig, om du spør meg. Så jeg syns også at det er litt tvilsomt, dette. Man kan tro at de er ute etter billig arbeidskraft, men det behøver ikke å være sånn. på ingen måte.

Lenke til kommentar
er enig der. Læretiden kommer etter IKT året, og du lærer ikke så veldig mye av de krava på IKT. Drifting av Linux servere og PHP scripting er mest....høyskolestoff egentlig, om du spør meg. Så jeg syns også at det er litt tvilsomt, dette. Man kan tro at de er ute etter billig arbeidskraft, men det behøver ikke å være sånn. på ingen måte.

IKT-lærlinger er fleksible, og sålenge de får den opplæring som kreves av læreplanen kan de i utgangspunktet jobbe med det meste.

 

En som gikk i samme klasse som meg hadde lærlingstiden hos eZ publish(www.ez.no), og jobber nå idag som 'System developer' for eZ. Han fikk lærlingplassen på grunn av sitt talent innen programmering, og klarte og komme ut av det med fagbrev og jobb.

 

Hw.no har nok også full mulighet til å tilby det som kreves av læreplanen, allt kommer egentlig ann på faglig ansvarlig og de andre ansatte.

 

Og driftig er definitvt ikke høyskolestoff, selv om det er på linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...