Gå til innhold

Intervju med mannen bak libmimic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Supert gjort av Ole André Vadla Ravnås. Vi trenger virkelig en åpnere standard på MSN-kommunikasjonen så ikke Microsoft skal få monopol på det og kan begynne å ta seg betalt for MSN etter hvert. Åpne standarder fører til sunn konkurranse både på pris og kvalitet. Riktig bra at vi har nordmenn som er opptatt av slikt. Jeg er stolt av Ole og håper alle andre også er stolt av å ha en slik kar i landet.. :yes:

Lenke til kommentar

Stiller meg bare i rekken av de som vil gratulere Ole André Vadla Ravnås. Gøy å lese om norsk ungdom med denne type iver og kunnskap.

 

Tipper han er innom forumet i ny og ne? Kan vi få noen tips om hva brukernavnet til fyren er?

 

 

Her er en annen oppgave:

 

Gjøre slik at msn messenger kan ha mer enn 150 personer på lista. Kjdelig å slett en for å legge til en ny. (for oss med mange på lista)

Lenke til kommentar

Wow, dette var en overveldende positiv respons. *takker og bukker* :thumbup: Jeg vil bare si takk for all den gode tilbakemeldingen, og ikke minst interessant å høre hva andre nordmenn synes om dette. :)

 

tha stoffi: Utviklerne av nevnte prosjekter prøver å engasjere flest mulig i kampen mot software-patenter, så det er blitt en ny trend å kjøre den slags "inngangs-partier" til prosjekt-sider. Jeg synes det er en god ting at de prøver å gjøre flere folk bevisst på dette siden det er såpass store kapitalkrefter inni bildet at det ser skummelt ut som om dette med software-patenter vil gå gjennom før eller senere hvis ikke noen gjør noe.

 

G: gaim-vv utviklerne venter på at vi på Farsight-prosjektet skal nå et stadie der de kan begynne å bruke det, så sannsynligvis er det slik gaim vil få støtte for dette. Det høres ikke ut som om hovedutviklerne av gaim er interessert i å støtte noe av dette direkte pga at det er såpass omfattende (når det er snakk om videokonferanse og lyd, samt webcam vha. libmimic). aMSN og Kopete vil nok med andre ord støtte dette først (i førsteomgang kun webcam-delen gjennom libmimic, og etterhvert forhåpentligvis hele pakken gjennom Farsight-rammeverket), der aMSN for øyeblikket er nærmest målet (utvikleren av utvidelsen sa senest idag at han var mer eller mindre ferdig med den og jobbet med å luke ut diverse småbugs).

 

henrik^: Tok en titt på forumet til Adium X og la merke til at minst etpar brukere har dratt frem både libmimdec og libmimic og begynt å stille spørsmål, så med tiden vil de nok få pusha utviklerne litt. Utviklerne hørtes ut til å se på det som altfor mye arbeid å støtte lyd- og videokonferanse-delen samt webcam i første omgang. Forhåpentligvis vil de kunne ta i bruk Farsight-prosjektet når dette begynner å nærme seg, så slipper de relativt mye ekstra-arbeid, og kanskje dette får de til å endre holdning.

 

oyvind_dahle: Dette er dessverre en begrensning satt i protokollen / serverne til MS såvidt jeg mener å huske å ha lest. Mener, uten å si det for sikkert, at jeg leste om samme problem som diverse utviklere og brukere av MSN-boter hadde problemer med, som førte til at de måtte kjøre flere paralelle innlogginger med forskjellige kontoer for å "komme rundt" dette. Til vanlig IM-bruk er dette en håpløs løsning spør du meg, så jeg håper brukere verden over vil pushe nok på Microsoft til at de fikser dette.

Lenke til kommentar
oyvind_dahle: Dette er dessverre en begrensning satt i protokollen / serverne til MS såvidt jeg mener å huske å ha lest. Mener, uten å si det for sikkert, at jeg leste om samme problem som diverse utviklere og brukere av MSN-boter hadde problemer med, som førte til at de måtte kjøre flere paralelle innlogginger med forskjellige kontoer for å "komme rundt" dette. Til vanlig IM-bruk er dette en håpløs løsning spør du meg, så jeg håper brukere verden over vil pushe nok på Microsoft til at de fikser dette.

Ole André, strålende at du har hoppet på forumet for å underholde folk. Akkurat denne begrensingen diskuterte jeg med en Microsoft-ansatt for en stund siden, og eg er ganske sikker på at Microsoft bestemte seg for å fjerne denne begrensingen sammen med MSN Messenger 7.0. Så får vi sjå i løpet av dagen om dette faktisk stemmer, då MSN Messenger 7 nettopp (les; 5 minutter sidan) er sluppet.

Lenke til kommentar
Gjøre slik at msn messenger kan ha mer enn 150 personer på lista. Kjdelig å slett en for å legge til en ny. (for oss med mange på lista)

Jeg trodde det kom inn i siste oppgradering jeg? Ble det ikke oppgradert til 300?

 

Ellers må jeg bare si jeg er imponert av denne karen. Ingen tvil om at det er mye kunnskap der. :)

Lenke til kommentar
Gjøre slik at msn messenger kan ha mer enn 150 personer på lista. Kjdelig å slett en for å legge til en ny. (for oss med mange på lista)

Microsoft har oppgradert og du kan nå ha opp til 300 kontakter i listen din.

 

(en veninne av meg har over 150 for øyeblikket, jeg tipset henne forleden dag)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hehe. Dette fungerer forresten kjempebra no. aMSN har hatt videostønad i CVS

lengje. Likevel har eg problem med at tilkoblinga heng, men det er ikkje den

delen libmimic har ansvar for, så det er noko gale i aMSN-koden og protokollen.

 

Så alle saman som ikkje allereie visste det; no kan ein bruke det veldig enkelt

og greitt i aMSN. Ein anna ting med aMSN er at han logger all video som kjem

inn. Dette er jo litt stilig då ;) Kan sjå på dei ved seinare høve.

 

- Kjend til Linux-fyren på Jørpeland leeengje, lengje før eg visste namnet. Forsto

fort kven det var då eg las nyheiten på slashdot då for ei tid tilbake ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...