Gå til innhold

Slik får du bredbånd i parken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og i motsetning til bredbåndslinjen, kan mobilnettet brukes overalt hvor det er mobildekning.

Burde presisert at dere mener overalt hvor det er 3G dekning. Det er langt ifra mulig per i dag å bruke 3G overalt der hvor det allmenne menneske betegner som mobildekning (altså GSM).

 

Alle telefoner som har vært til salgs de to-tre siste årene har innebygget GPRS

Finnes flere telefoner de to-tre siste årene som ikke har innebygget GPRS, da i det lavest priset markedet.

 

Bra guide det her :)

 

Stå på.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvilke ping tider de får med dette "bredbåndet"?

Jeg får 300-500ms med Netcom UMTS

Lurte også på dette, rart de ikke tok det med i artikkelen. Med en responstid på 300-500 ms, vil jo alt av interaktivitet føles seigrompa, og spilling/ssh/mstsc/vnc over linja være utrolig laggy, og altså ikke noe reellt alternativ til bredbånd med mindre du kun surfer web/sjekker epost/chatter.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

for 600 å siste gang...

 

Det er ikke bredbånd.!

 

http://www.nelfo.no/nelfobase/vis_artikkel...d=9784&bdid=400

 

Har brukt EDGE som internett i 1år snart, å jeg blir bare mere å mere lei av utrolig varerende hastighet og den utrolige pingen...

 

Når har jeg flyttet til en plass hvor jeg kan få ADSL , endelig...

 

Men er selvfølgelig supert til de som må ha internettmulighet på hytta...

Å netcom har MYE bedre dekning på EDGE en Telenor...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Sitter oppe på fjellet i ei hytte på Ulstaoset (Ca 11km vest for Geilo) og surfer på NetCom EDGE. Det fungerer helt utmerket og jeg har full deking. Hadde også stort sett bra hastighet hele veien fra østlandet og opp hit i bilen i går.

 

Sjekket noen ping tider og opplever litt varierende. I snitt ca 4-500ms. Til amobil får jeg 489ms og til min egen server 402ms. Ikke særlig egnet for BF2 kanskje, men til surfing, mns og mail er det helt ok.

 

Helt klart godt for oss som får abstinenser hvis vi ikke får sjekket 23 websider minst hver tredje time :)

Lenke til kommentar
hmm, har telenor lagt om nylig når det gjelder maxpriser for datatrafikk?

trodde det var 10 kr pr dag for wap-trafikk og 50 kr pr dag for all annen datatrafikk...

7064528[/snapback]

 

Dette er også helt nytt for min del, hvis det nå koster maksimalt 10 kr pr dag å surfe med Opera Mini, laste ned epost på telefonen og bruke IM så er jo det svært bra. Men hvis ikke så blir Amobil sitt utvalg av Telenor som "seiersherre" helt bak mål etter mitt skjønn da å surfe med wap ikke er store opplevelsen i forhold til å kunne utfolde seg fritt på mobilen med Netcom for 20 kr dagen!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...