Gå til innhold

Slik får du bredbånd i parken


Anbefalte innlegg

hmm, har telenor lagt om nylig når det gjelder maxpriser for datatrafikk?

trodde det var 10 kr pr dag for wap-trafikk og 50 kr pr dag for all annen datatrafikk...

7064528[/snapback]

 

Dette er også helt nytt for min del, hvis det nå koster maksimalt 10 kr pr dag å surfe med Opera Mini, laste ned epost på telefonen og bruke IM så er jo det svært bra. Men hvis ikke så blir Amobil sitt utvalg av Telenor som "seiersherre" helt bak mål etter mitt skjønn da å surfe med wap ikke er store opplevelsen i forhold til å kunne utfolde seg fritt på mobilen med Netcom for 20 kr dagen!

7065975[/snapback]

 

Hei :)

Jeg tolket det slik at dette gjaldt all mulig bruk av internett på mobilen, bortsett fra bruk av mobil-TV og innholdstjenester. Skal undersøke saken. Hvis det viser seg at dette -kun- gjelder WAP-sider alene, må vi selvfølgelig revurdere anbefalingene våre. (Oppdateres om ikke lenge.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Trenger å få oppklart litt om pris her jeg, slik jeg er 100% sikker.

 

Har netcom sitt Plenty 1000 abb og Nokia N80.

 

Dersom jeg åpner programmet Tjenester på telefonen min og surfer på wap.vg.no betaler jeg max 20 kr pr dag?

 

Dersom jeg åpner programmet web og derimot surfer på www.amobil.no betaler jeg 20 kr pr mb, men dersom jeg bestiller tilleggstjenesten DATAmaina betaler jeg max 25 kr pr dag?

 

Dersom jeg sitter på hytta med min bærbare pc, åpner Nokia PC Suite og trykker på "Koble til Internett" ikonet og vetner de 6 sek. det tar å koble opp så surfer jeg på www.amobil.no for 25 kr pr dag dersom jeg har DATAmania?

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar
Overalt med "2MB" internett

 

noe som er mye bedre

7065989[/snapback]

 

ah, gode "gamle" ice/nmt ja :)

morsomme der er at så lenge du ikke er student så har du en begrenset datamengde du kan overføre pr måned før du må betale ekstra. men om du er student så kan du få mulighet til å overføre så mye du ville. og dette fra firmaet som sa at denne overføringsgrensen var satt for å motvirke for mye p2p i nettet. sist jeg sjekket så er det studenter det som er hardest på p2p :p

 

forøvrig så er dekningen ice en historie i seg selv, en bør definitivt zoome inn på de viktigste områdene slik at en er sikker på om det er dekning eller ikke. for mitt lokalområde så ser det ut som det er dekning. men går en tetter innpå så vil en se at det er dekning på fjelltoppene rundt her, men ikke i dalen der jeg bor. bedre blir det ikke at jeg hadde utstyr på hjemmelån, signalmåler i taket og ekstern antenne, men fikk likevel ikke koblet til.

 

så å bruke ice sitt nett er som å spille rulett, en vet rett og slett ikke når en kan få kontakt med nettet...

Lenke til kommentar
Hei!

Trenger å få oppklart litt om pris her jeg, slik jeg er 100% sikker.

 

Har netcom sitt Plenty 1000 abb og Nokia N80.

 

Dersom jeg åpner programmet Tjenester på telefonen min og surfer på wap.vg.no betaler jeg max 20 kr pr dag?

 

Dersom jeg åpner programmet web og derimot surfer på www.amobil.no betaler jeg 20 kr pr mb, men dersom jeg bestiller tilleggstjenesten DATAmaina betaler jeg max 25 kr pr dag?

 

Dersom jeg sitter på hytta med min bærbare pc, åpner Nokia PC Suite og trykker på "Koble til Internett" ikonet og vetner de 6 sek. det tar å koble opp så surfer jeg på www.amobil.no for 25 kr pr dag dersom jeg har DATAmania?

7067453[/snapback]

 

Ingen som har lyst å utdype dette for meg?

Lenke til kommentar

Ice er konge når det funker. Har lasta ned på 80kb/s og sånn, men det er bingo om man får dekning eller ikke. Reiser på turné rundt om i hele Norge for tiden og tenkte derfor jeg skulle prøve. Til nå har det gått greit etter dekningssøking på de stedene jeg har vært, men det er veldig følsomt!

Lenke til kommentar

Var hos en Telenor butikkforhandler. Han installerte feil driver til PC-kortet (PCMCIA), fordi det var 2 drivere å velge mellom som støttet 2 varianter av kort.

 

Vi fikk ikke avinstallert driveren igjen selv om vi plundret med det i et par timer. Ergo ville ikke den riktige driveren la seg installere og fungere med kortet.

 

Telenor sitt kort krever omstarter fant jeg ut. Telenor sine drivere la seg attpåtil dypt inne i registeret. Kan hende også driveren la filer innenfor Windows sin automatiske filebeskyttelses mekanisme, og da må en vel i SafeMode for å fjerne ting!? Nå har jeg ikke snakket med Telenor om de har en avinstalleringsrutiner som support-avdelingen kan gi kunden når slike problemer oppstår. Det er jo ganske vanlig å at noen har designet slike verktøy hos de forskjellige support-avdelinger hos forskjellige leverandører av løsninger. Kanskje Telenor gidder å kommentere dette her hvis de tilfeldigvis skulle lese dette innlegget?

 

Det blir ihvertfall uaktuellt i uoverskuelig framtid å få innstallert Telenor sitt PC-kort så lenge det ligger driver rester og blokkerer for nyinstallasjon. Kan hende jeg også blir en fornøyd Netcom bruker på sikt, men det får vi se på.

 

Da jeg ga opp forsøket med Telenor, og jeg ikke hadde tid til å forsøke å rydde opp selv så falt heller valget på Netcom sitt PC-kort. Et Huawei kort. Det fungerer glimrende, trenger ingen omstart etter installasjon, og legger seg heller ikke dypt inne i registeret. Driverpakken til Netcom sin løsning var designet kun for å støtte det medfølgende kortet, og da er det ikke mulig å installere noen feil driver. Det synes jeg er en god løsning for å unngå problemer.

 

Telenor kortet som han tilbød meg hadde WLAN på toppen av alle de andre funksjonene. Sikkert fint det å kunne sømløst flytte seg mellom betalt og "ikke betalt (WLAN)" nettverk.

 

Netcom kortet fungerer mer som et slags modem på Windows XP. Det passer meg utmerket. Da trenger jeg ikke å sette alle slags innstillinger for TCP/IP, DNS og slike ting.

 

Netcom kortet fungerer hos meg fint i kombinasjon med at jeg er Nextgentel bredbåndsbruker. Så når jeg kommer hjem så plugger jeg bare inn nettverkskabelen for å bruke Nextgentel.

 

Hvis du sitter inne i en bil kan det være fordelaktig å ha en ekstern antenne som du plugger inn i PC-kortet med en tynn ledning. Hos Telenor la jeg merke til at denne antennen fulgte med i pakken.

 

Hos Netcom fant jeg ut at denne eksterne antennen må du bestille utenom.

 

Synes PC-kort er glimrende. Og da kan en jo bruke mobiltelefonen sin fritt også. Noen som vet hvordan det er å være helt avhengig av 3G telefonen sin, og du sitter og surfer med Laptop'en og en innkommende telefonsamtale kommer?

 

Jeg synes PC-kort er et glimrende valg i kombinasjon med Laptop'en. :cool:

 

PS: En annen ting jeg kan si er at "Velg fastpris per måned". Forhandleren lokket meg til å velge variabel pris etter bruken. Jeg kan love deg at det skal ikke mye avansert surfing til før du overstiger det taket hvor fastpris lønner seg.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...