Gå til innhold

Pentium M på desktop-plattform


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aetius: Jeg tenkte det samme. La oss håpe det dukker opp en modell for LGA775 snart også. (Det skal jo la seg gjøre rent elektrisk sett siden Socket 478, 479 og 775 er elektrisk kompatible.)

 

Skulle gjerne sette et bilde av den adapteren i artikkelen...

 

Overklokking vil sikkert la seg gjøre. Det er bare å øke FSB'en og CPU-spenninga så ordner nok den saken seg.

Lenke til kommentar

Hadde en topic på dette i dag tidlig.. Men ser lyst på denne nyheten.

Det ryktes at det kunn vil fungere på Asus hovedkort, i tillegg vil det bare være den medfølgende kjøler som passer til denne løsningen. :ermm: Håper den er bygd for litt klokking. :dribble:

 

Bilde;

 

ct47919mk.jpg

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at Asus bare vil at den skal passe med sine hovedkort slik at de får solgt flere hovedkort, men jeg tipper den vil passe vint med andre hovedkort også selv om ikke Asus sier det høyt.

 

tbend: Jeg tror det skal gå helt fint å overklokke med den adapteren. Jeg kan ikke forestille meg at det er innebygd en FSB-sperre i adapteren.

 

Uansett er det glimrende at det kommer en slik adapter. Det gjør endelig Pentium-M til en verdig konkurrent på stasjonær-markedet. (Tidligere led jo Pentium-M av stor mangel på utvalg av hovedkort for stasjonære)

Lenke til kommentar
La oss håpe det dukker opp en modell for LGA775 snart også. (Det skal jo la seg gjøre rent elektrisk sett siden Socket 478, 479 og 775 er elektrisk kompatible.)

Et problem vil nok bli den fysiske utforminga av adapteret på grunn av måten LGA-sokklen ser ut. Tenker spessielt på den klamma som presser prosessoren ned på pinnene.

Lenke til kommentar

Fett og ha muligheten til dette, har Asus P4GD1 men ser ikke helt hvorfor det ikke skulle gå an på hvilket som helst s478-kort.

 

Bare så synd at de beste s478-HKene allerede er i ferd med å forsvinne fra butikkhyllene for godt.

Kjøpte nylig ett s478 HK, så fett ut det. Asus p4gd1, s-ata pci-e og velstand.

 

AtW

Me too. Liker det, med XP-90 holder min Prescot 3.0 seg på 35C idle, det er muligheter for 4 sata-enheter og 6 ide- . Billig er det også; under 900 kr.

Lenke til kommentar
La oss håpe det dukker opp en modell for LGA775 snart også. (Det skal jo la seg gjøre rent elektrisk sett siden Socket 478, 479 og 775 er elektrisk kompatible.)

Et problem vil nok bli den fysiske utforminga av adapteret på grunn av måten LGA-sokklen ser ut. Tenker spessielt på den klamma som presser prosessoren ned på pinnene.

kanskje med den modellen adapter, men det er vel smal sak å lage en egen LGA versjon? :)

 

Så forøvrig ut som ett glimrende konsept, mer nytte for tip top speccede 478 HK der ute...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
The kit will be available as a standalone product bundled with a special cooler that is capable of cooling Intel Pentium M processors at up to 2.26GHz and Intel Celeron M processors at up to 1.70GHz frequencies.
It is unclear whether the CT-479 will allow overclocking.
According an ASUS document, the cooler ASUS supplies has 3000rpm fan with maximum noise level of 30dB, which is rather a lot even for desktops.

Synes dette virker som en en god idé preget av dårlige praktiske løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...