Gå til innhold

Omtale av The Settlers: Heritage of Kings (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alt etter Settlers II synes jeg er bare rot. For mye om at det skal se pent ut istedet for at det er bra spillmessig. :no:

Nå var jo settlers 2 bare helt konge å da.... :love:

likte 3`ern, men syns de ødelegger det som er settlers, med denne versjonen. Nemlig den "morsomme" grafikken. Settlers 3 likte jeg veldig godt, 4`ern var litt rotete, mens dette her ser jo ikke ut som settlers lenger.. Bare et spill som HETER settlers

Lenke til kommentar

Ingentig slår S3. Alt er greit og oversiktlig, i motsetning til fireren. Den er bare ekkel. Har spilt den tyske versjonen av Heritage of Kings en stund nå og eg syns det ikke er så alt for gale.

 

Ble litt skuffa da eg så de første bildene fra spillet, hadde håpt på at det skulle beholde det gamle game-playet og stilen, i stedet for å bli enda et "Age og Empires lignende spill..."

Lenke til kommentar

Holder fortsatt en knapp for Settlers 1 og 2. (Glemmer aldri den dagen Settlers 2: Mission CD kom :p Happiest day of my life :love: )

 

Anyways. Likte ikke 3ern eller 4ern da disse spillene ødela det som var Settlers.

 

Settlers: Heritage of Kings derimot har fått en tommel opp hos meg pga. at de ikke la så mye vekt på krigføring og var mye mer rettet mot hvordan settlementet sku bygges opp. Noe jeg ikke likte derimot var dialogen i spillet, var altfor "direkte oversatt" da dette spillet opprinnelig er tysk (hvis ikke jeg er helt på jordet nå).

 

Men uansett. Kommer til å spille dette spillet ut. Sliter litt der jeg er nå, men skal nok klare det ;)

Lenke til kommentar
Dette spillet er jo helt skada hvis det kaller seg Settlers.

Hvor er det geniale farm/mill/brewery/bakery systemet som jeg elsket sånn? Og mat for gruvefolka som igjen blir til gull jeg kan kjøpe tropper for? Her er det jo bare å smelle masse "farms" overalt så er man i boks. KJEDELIG....

Er kanskje litt enig der. Det jeg syns var litt teit var at farms bare stod der og produserte... Brukte 0 space rundt slik som farms gjorde i 2ern. Noe som jeg også savner var foresterne, savner det her.

Lenke til kommentar
Dette spillet er jo helt skada hvis det kaller seg Settlers.

Hvor er det geniale farm/mill/brewery/bakery systemet som jeg elsket sånn? Og mat for gruvefolka som igjen blir til gull jeg kan kjøpe tropper for? Her er det jo bare å smelle masse "farms" overalt så er man i boks. KJEDELIG....

Er kanskje litt enig der. Det jeg syns var litt teit var at farms bare stod der og produserte... Brukte 0 space rundt slik som farms gjorde i 2ern. Noe som jeg også savner var foresterne, savner det her.

I toern måtte du jo bygge farm på smarte steder, slik at man fikk mest mulig korn flekker rundt bygget osv.. dvs man måtte ha rikelig med plass rundt.

Lenke til kommentar
Dette spillet er jo helt skada hvis det kaller seg Settlers.

Hvor er det geniale farm/mill/brewery/bakery systemet som jeg elsket sånn? Og mat for gruvefolka som igjen blir til gull jeg kan kjøpe tropper for? Her er det jo bare å smelle masse "farms" overalt så er man i boks. KJEDELIG....

Er kanskje litt enig der. Det jeg syns var litt teit var at farms bare stod der og produserte... Brukte 0 space rundt slik som farms gjorde i 2ern. Noe som jeg også savner var foresterne, savner det her.

I toern måtte du jo bygge farm på smarte steder, slik at man fikk mest mulig korn flekker rundt bygget osv.. dvs man måtte ha rikelig med plass rundt.

Det var det jeg mente ;) Man trengte plass for jordene. Og i Heritage of Kings så bare produserte de :p Uten å ha noen jorder :p

Lenke til kommentar

Dette var dårlig. De har lagd et spill i empire earth /age of empires sjangeren og kallt det for Settlers!!! Litt mer ressurstyper enn AOE eller EE, men ellers omtrent det samme...

 

Slenger meg på bølge som sier at Settlers 2 var det beste settlers spillet. Helt enig... Men både settlers 3 og 4 var gode settlers spill.

 

Men dette, det var dårlig folkens...

Lenke til kommentar
... syns de ødelegger det som er settlers, med denne versjonen. Nemlig den "morsomme" grafikken.

Blue Byte gjorde en undersøkelse blant tilhengerne for å komme frem til hva som var bra og dårlig med de tidligere utgivelsene. Av en eller annen grunn svarte visst de fleste at den tegneserieaktige grafikken var uviktig. Jeg husker at jeg koste meg bare med å kikke på de små, tykke arbeiderne der de hamret, sagde og smidde for å bygge opp et fungerende kjedesamfunn i Settlers 3. Det var det som var så sjarmerende med serien. Det nye spillet har fått et kjedelig Age of Empires-lignende utseende, noe bilder og videoer vitner om. Settlers: Heritage of Kings minner om et helt standard strategispill med en teit værmaskin. Dog, helt galt er det vel ikke, og jeg skal prøve demoen så fort jeg får muligheten. :)

Lenke til kommentar

Kjøpte spelet i dag fordi eg synest demoen var bra.

Synd kritikken på spelet er veldig ulik, blir jo berre forvirra :(

 

gamer.no : 4 av 10

 

it-avisen.no: terningkast 5 http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305524

 

Skjønner ingenting, legger gamer seg for masse opp i ei "muligens" dårlig historie eller har it-avisen lite peiling?

Uansett, skal fullføre spelet og komme tilbake med min eigen karakter ;)

 

Edit: link feil...

Endret av kimhylderas
Lenke til kommentar
Kjøpte spelet i dag fordi eg synest demoen var bra.

Synd kritikken på spelet er veldig ulik, blir jo berre forvirra :(

 

gamer.no : 4 av 10

 

it-avisen.no: terningkast 5 http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305524

 

Skjønner ingenting, legger gamer seg for masse opp i ei "muligens" dårlig historie eller har it-avisen lite peiling?

Uansett, skal fullføre spelet og komme tilbake med min eigen karakter  ;)

 

Edit: link feil...

 

Hva IT-avisen, eller for den saks skyld andre mediekanaler, gir av karakterer til spill får stå for deres egen regning. :)

 

Du skriver at vi legger oss "masse" opp i en muligens dårlig historie. Nå sier ikke omtalen at historien muligens er dårlig, den presiserer ettertrykkelig at den er helt på jordet.

 

Dette er allikevel langt i fra den viktigste grunnen til karakteren blir 4/10. Hvis du leser omtalen vil du se at det er mye å utsette på det femte spillet i denne serien.

Lenke til kommentar
Hva IT-avisen, eller for den saks skyld andre mediekanaler, gir av karakterer til spill får stå for deres egen regning. :)

 

Du skriver at vi legger oss "masse" opp i en muligens dårlig historie. Nå sier ikke omtalen at historien muligens er dårlig, den presiserer ettertrykkelig at den er helt på jordet.

 

Dette er allikevel langt i fra den viktigste grunnen til karakteren blir 4/10. Hvis du leser omtalen vil du se at det er mye å utsette på det femte spillet i denne serien.

 

Eg skriver at dere legger dere masse opp i ei "muligens" dårlig hostorie, men det var meint som eit spørsmål til lesere på forumet ikkje ei direkte tolking fra mi side.

Lenke til kommentar
En annen ting jeg savner fra de andre spillene i serien(Har aldri spilt firern) er at du må lage jern og kull -> toolsmith -> verktøy -> verktøy til arbeiderne. Mange av disse ressurskjedene er borte.

er einig i deg med det, hugser det var spennande å sjå soldatane bli bedre og bedre når gull mynten kom på sin rette plass....

 

har spelt settlers 5 litt, komt meg inn i spelet en del. Historia bryr eg meg lite om, den er ganske tam, masse prating som ikkje betyr detn drit for resten.

 

synest det er fin grafikk, og koselig og spele enkelt og greit. det er vel single missions og LAN som er morsomst men har ikkje testa det enda, skal runde spelet med campaign først.

 

verdt 399 kroner? ja, vil gjerne at det skal komme ein Settlers 6 så derfor er det lurt å støtte spelutviklerene :thumbup:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...