Gå til innhold

Omtale av The Settlers: Heritage of Kings (PC)


Anbefalte innlegg

En annen ting jeg savner fra de andre spillene i serien(Har aldri spilt firern) er at du må lage jern og kull -> toolsmith -> verktøy -> verktøy til arbeiderne. Mange av disse ressurskjedene er borte.

akkurat dét savna jeg også i den siste versjonen, men allikevel syns jeg ikke det var så forferdelig dårlig (4/10).

 

De som liker sanntidsstrategi med vekt på økonomi vil nok like denne, inkludert undertegnede.

Hvis vi skal sammenligne med andre moderne RTS'er som Dawn of War og Battle of middleearth, så var det faktisk Settlers 5 som fenget meg mest.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Husker jeg spilte Settlers 1 mye på AMIGA, det var morsomt men det brukte å bli vanvittige køer på veiene etterhvert som store mengder av jern, gull og andre ressurser skulle flyttes til slottet. Hvis jeg var totalt overlegen fienden så brukte jeg å la spillet surre og gå for seg selv noen timer, og komme tilbake senere for å sjekke om noe nytt hadde skjedd.

 

Måtte kjøpe meg PC da Settlers 2 kom ut, var såpass hekta :D Likte Settlers 3 og 4 også godt, men har ikke prøvd noe annet enn demoen av Settlers 5. Den gode gamle sjarmen er borte, så da er jeg ikke særlig inspirert til å spille det noe videre. Synd..

Lenke til kommentar

Jeg synes personlig at det kommer alt for mange nesten kliss identiske RTS spill for tiden, ingen som skiller seg merkbart ut.

Jeg synes det ser ut som om at samme grafikkmotor er brukt overalt...

 

 

Nei, tenke seg til i midten av/tidlig 90t allet, da hadde vi Dune 2 og Settlers 1/2, 2 vidt forskjellige spill i forsåvidt samme sjanger.

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Settlers 5 samler for tida støv, fullførte litt under halveis så blei det glømt...

Hadde stort håp om at "settlers" følelsen ville dukke opp en gang, men det gjorde den aldri. :(

Ved at eg kjøpte 5'rn støttet eg vel oppunder en framtidig forhåpentligvis bedre settlers versjon...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har aldri testet de gamle versjonene bortsett fra Settlers IV og jeg gledet meg i likhet til mange stort til Settlers V kom. Og jeg er oppriktig skuffet!

Halve moroa med settlers var jo nettopp å følge gutta som bar tømmer og jernmalm rundt i byen, smidde verktøy og hentet vann. Nå er jo alt det som var koselig borte. :cry:

 

Krig og elendighet finner man uansett i hauger av andre titler, men det er ingen (så vidt meg bekjent) som har den hjemmekoselige stemingen av et lite samfunn som Settlers IV hadde (og sikkert også de eldre versjonene). En trist oppfølger av en god klassisk serie. Vi får bare krysse fingrene for fremtiden..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...