Gå til innhold

AOpen løfter sløret av NV45


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir altså nVidia svar på R423? Eller er det noe mer med det?

 

Trodde noe av poenget med PCI-express var å slippe ekstra strømtilførsel? Litt skuffende egentlig. Må kreve ganske mye strøm disse GPUene til nVidia, 6800 har vel 2 ekstra molexer. ATI har vel fjernet molex kontakten på x880(mener å huske det var det PCI-express utgaven deres het..)?

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Ikke dårlig. Go Nvidia, det ser ut til at de kommer til å være i føringen i high end graffikmarkedet, et hestehode forran ATI. Såfall i dette slaget, men krigen forsetter.

ATI har vel allerede lansert sin PCI-express utgave? Dvs dersom det ikke er noe mer med dette kortet da.... HSI løsningen er vel heller ikke noe genialt trekk, slike overganger har en tendens til å bli flaskehalser, uten at jeg vet om det blir tilfellet her. Fant en anne artikkel som kanskje kan oppklare noe, dersom man stoler på de folka da.. http://www.theinquirer.net/?article=16330

Lenke til kommentar

Jeg trodde de hadde komt litt lengre. De trenger jo ekstra strømtilførsel. Dessuten er jo dette AGP arkitektur. Jeg venter ennå på det fullkomne PCI-e kortet.

 

EDIT: Men RÅTT design! Nå er det bare Ati sin tur. Ser jo at gigabyte er ute med noen. Så egentlig var Ati først ute da.

Endret av jossy
Lenke til kommentar
eh

12v kontakt?

Egen PSU til kortet da eller, det er jo kun en 12volt sak på en PSU..?

Alle kontaktene jeg vet av ifra en PSU har en 12V leder.

Det er den gule.

 

Kanskje det heller skulle ha stått krever ekstra strømtilførsel.

Enkelt og greit?

 

Edit: Dreit litt på draget her...

Men det kommer vel splittere eller lignende i den nermeste fremtid

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Ikke dårlig. Go Nvidia, det ser ut til at de kommer til å være i føringen i high end graffikmarkedet, et hestehode forran ATI. Såfall i dette slaget, men krigen forsetter.

Må nok skuffe deg med at de er et fint hestehode bak, Macfan...

 

ATi har allerede skikkelige, native PCI-Express løsninger på R423. Ikke noe bro her vettu. Så akkurat her har ATi overtaket.

 

Ser ikke heller hvordan du kan konkludere utifra artikkelen at dette er noe storveis oppgradering? Det går alltids ann å lese artikler med nVidia-brillene på, men her står det jo ingenting.

Lenke til kommentar
Må nok skuffe deg med at de er et fint hestehode bak, Macfan...

 

ATi har allerede skikkelige, native PCI-Express løsninger på R423. Ikke noe bro her vettu. Så akkurat her har ATi overtaket.

 

Ser ikke heller hvordan du kan konkludere utifra artikkelen at dette er noe storveis oppgradering? Det går alltids ann å lese artikler med nVidia-brillene på, men her står det jo ingenting.

Spørs hvordan man ser det. nVidia kortet kjører "AGPx16" spessifikasjoner mellom GPU og HSI (bro). Dagens applikasjoner og grafikkort klarer ikke å utnytte PCI-e 16x i det heletatt. Det er så VIDT du kan merke forskjell på AGPx4 og x8.

 

nVidia har etter min mening gjort et smart trekk. De slipper å ha to forskjellige design av GPU'en, noe som koster mye mindre i utvikling

 

Forresten denne kontakten som sitter på dette NV45 kortet kommer også på ATi sin PCI-e versjon av X800XT. Pro versjonen har ikke. Dette kommer til å være en standard kontakt på de fleste PSU'er etterhvert. Det er også adaptere som sikkert kommer til å følge med kortet slik at du kan bruke det i eksiterende systemer :yes:

Lenke til kommentar
Det spørs ikke hvordan man ser det...

 

ATi tar i bruk nyere teknologi i sitt skjermkortdesign, ergo et hestehode foran _teknologisk_ sett.

Som for eksempel Pixel Shader 2.0

PS 2.0 er jo "gammelt"

Det nye til ATi er 3Dc

Mens nVidia har implementert støtte for PS 3.

 

 

OBS: Kan hende at jeg blander sammen mye nå, har lest så sinnsykt mye om dette de siste ukene at jeg nesten blir rar :scared:

Lenke til kommentar
Ikke dårlig. Go Nvidia, det ser ut til at de kommer til å være i føringen i high end graffikmarkedet, et hestehode forran ATI. Såfall i dette slaget, men krigen forsetter.

Ikke dårlig. Go ATI, det ser ut til at de kommer til å være i føringen i high end graffikmarkedet, et hestehode forran Nvidia. Såfall i dette slaget, men krigen forsetter.

Lenke til kommentar
Jeg trodde de hadde komt litt lengre. De trenger jo ekstra strømtilførsel. Dessuten er jo dette AGP arkitektur. Jeg venter ennå på det fullkomne PCI-e kortet.

 

EDIT: Men RÅTT design! Nå er det bare Ati sin tur. Ser jo at gigabyte er ute med noen. Så egentlig var Ati først ute da.

er det "klistremerket" på viften folk er så begeistret for eller layouten på kortet? ingen av delene var spesielt rå. det slike løsninger som ICEQ og slikt som er rått.

Lenke til kommentar
Det spørs ikke hvordan man ser det...

 

ATi tar i bruk nyere teknologi i sitt skjermkortdesign, ergo et hestehode foran _teknologisk_ sett.

Som for eksempel Pixel Shader 2.0

PS 2.0 er jo "gammelt"

Det nye til ATi er 3Dc

Mens nVidia har implementert støtte for PS 3.

 

 

OBS: Kan hende at jeg blander sammen mye nå, har lest så sinnsykt mye om dette de siste ukene at jeg nesten blir rar :scared:

Heh, ja, poenget var liksom at nvida har versjon 3.0... Og at ATI derfor er et "hestehode forran" på teknologi.

Lenke til kommentar

Nåvel, R423 er da så absolutt ikke et native PCI-express kort - det bruker også en HSI løsning i likhet med NV45.

 

Å innse dette bør ikke være så vanskelig ettersom ATI reklamerer for at X600 vil være tidenes første native PCI-express kort.

 

(Sjekk artiklene på anandtech for mer info om dette).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...