Gå til innhold

Slik velger du rett mobilskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Fikk min nye telefon i går... 262 000 farger, 240*320...

Mens den eksterne er 120*160... dette er nok sannsynligvis den råeste eksterne skjermen på en klapptelefon :)

 

Joa, regner med dette trekker strøm, men det er stort sett veldig sjeldent at jeg ikke har mulighet til å lade telefonen min når jeg sover...

 

Nå må jeg skrive uten t9, og det finnes et par småting å pirke på også på denne telefonen (ingen telefoner er perfekte), men alt i alt er den genial. skal etterhvert som jeg får tid, legge ut en såkalt "brukertest", med bilder og alt mulig.

 

http://www.gsmarena.com/mitsubishi_m430i_m900-879.php (m900, kun grå, 3 300 kroner fra Hong Kong :)

Lenke til kommentar
Fikk min nye telefon i går... 262 000 farger, 240*320...

Mens den eksterne er 120*160... dette er nok sannsynligvis den råeste eksterne skjermen på en klapptelefon :)

 

Joa, regner med dette trekker strøm, men det er stort sett veldig sjeldent at jeg ikke har mulighet til å lade telefonen min når jeg sover...

 

Nå må jeg skrive uten t9, og det finnes et par småting å pirke på også på denne telefonen (ingen telefoner er perfekte), men alt i alt er den genial. skal etterhvert som jeg får tid, legge ut en såkalt "brukertest", med bilder og alt mulig.

 

http://www.gsmarena.com/mitsubishi_m430i_m900-879.php (m900, kun grå, 3 300 kroner fra Hong Kong :)

gratulerer! :thumbup:

Lenke til kommentar

128 x 160 punkter (Siemens ST55)

Den har vel 120 x 160 :) Ikke at det er så viktig men.

 

En annen ting jeg la merke til. Dere har 2 bilder som viser 3 ulike mobiler på hvert bilde. Samtlige av disse modellene er minst 1 år gammle, bør dere ikke funnet noe nyere?

 

Takk for fin guide :)

 

PS: Det er ingen forum-tråd for "Tast i vei med LG"-artikkelen.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
feil: Siemens SL65 har ikke oppløsning 132 x 176 piksler, men 130 x 130

Det har du rett i. Skal være korrigert nå. Takk for tipset.

 

Fikk min nye telefon i går... 262 000 farger, 240*320...

Mens den eksterne er 120*160... dette er nok sannsynligvis den råeste eksterne skjermen på en klapptelefon

 

Joa, regner med dette trekker strøm, men det er stort sett veldig sjeldent at jeg ikke har mulighet til å lade telefonen min når jeg sover...

 

Nå må jeg skrive uten t9, og det finnes et par småting å pirke på også på denne telefonen (ingen telefoner er perfekte), men alt i alt er den genial. skal etterhvert som jeg får tid, legge ut en såkalt "brukertest", med bilder og alt mulig.

 

http://www.gsmarena.com/mitsubishi_m430i_m900-879.php (m900, kun grå, 3 300 kroner fra Hong Kong

Jeg misunner deg! :dribble:

 

Heter det ikke ppi (pixler per inch), og ikke dpi?

Har hørt det også. Dpi er ihvertfall vanlig når man snakker om printere. Et søk på google sier at "dpi" er mest vanlig.

 

 

128 x 160 punkter (Siemens ST55)

Den har vel 120 x 160  Ikke at det er så viktig men.

Du har rett så alt for ofte ;)! Rettet nå. Takk for tipset.

 

En annen ting jeg la merke til. Dere har 2 bilder som viser 3 ulike mobiler på hvert bilde. Samtlige av disse modellene er minst 1 år gammle, bør dere ikke funnet noe nyere?

 

Vi vurderte å lage et nytt bilde. Vi valgte å heller publisere artikkelen med en gang, fordi bildet fortsatt er et godt illustrasjonsbilde. Lover å vurdere en oppdatering av bildet i nær framtid.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

joda, selv om artikkelen er begynt å bli et par år lærte jeg faktisk en del. men hva med å oppdatere litt nå? er jo litt andre skjermer som er vanlig nå til dags. for ikke å snakke om at telefonene på bildene kanskje begynner å bli litt utdaterte....:)

men ellers, takk for en informativ, lett-lest og god guide.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
(...)

 

Heter det ikke ppi (pixler per inch), og ikke dpi?

Har hørt det også. Dpi er ihvertfall vanlig når man snakker om printere. Et søk på google sier at "dpi" er mest vanlig.

(...)

 

handler det om skjermer så er det pixel per inch, handler det om skrivere er det dots per inch, vanskeligere er det ikke. Dere finner vel en stor tråd om det ett eller annet sted på forumet og.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...