Gå til innhold

No Man's Sky Beyond er lansert – byr på langt mer enn bare VR og flerspiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjelder nok de fleste onlinespillene, og spill som er game as a service. De endrer seg stort over tid på godt og vondt, og fortjener absolutt en rekke anmeldelser med relativt jevne mellomrom. Faktisk har jeg puslet med tanken på om de i det hele tatt bør ha en anmeldelse, eller om vi bør ha en egen seksjon med "blogger" for slike spill? De vil i hovedsak fungere som vanlige anmeldelser, men vil være i et egen sted, og oppdateres mer eller mindre jevnlig av en rekke folk. Aner ikke helt hvordan dette formatet vil fungere i praksis, men er kanskje noe å tenke på. Spill er ikke det samme i dag som for tyve eller tretti år siden, så alt rundt dem bør også bli oppdatert. Det som fungerte for tretti år siden fungerer ikke nødvendigvis i dag.

 

Se bare på film, for eksempel. For tretti år siden satt man der med en film på VHS kassett, og det var alt man fikk. Da fikk en anemeldelse holde seg utelukkende til selve filmen man kjøpte. I dag får man vel ikke kjøpt filmer uten en hel drøss ekstra innhold, og dette er ofte nesten like viktig som selve filmen for mange. Dette blir da reflektert i en anmeldelse, da anmeldelsen bruker litt tid på å ta med alt av ekstrainnholdet i vurderingen, og ikke bare selve filmen. Spillanmeldelser bør også bli fornyet på dette viset. Selv Gamer.no har jo oppdatert seg selv litt, og gir oss valget å ha en forside med eller uten eSport. :)

Lenke til kommentar

Nettopp, derfor mener jeg hele anmeldelsekonseptet er utdatert, og bør oppdateres. Spørsmålet er vel hvordan. Kanskje man kan ha en samlet oppdateringsanmeldelse hvert halvår, eller noe? Da kan man ta med alle de mest populære spillene som har endret seg mye, og mindre spill man mener bør få en ny sjanse (og hvorfor). Og gjerne solide spill man nå bør unngå, når det er tilfelle.

Lenke til kommentar

Steam har jo noe lignende der man ser "recent" tilbakemeldinger som en egen greie.

 

Men kanskje utviklere fortjener systemet vi har. Å gi ut et uferdig produkt på nivå som hello games gjorde skal svi. Sånn at de blir motivert til å gjøre som de gjorde. Gratis Oppdateringer i tre år no.

 

PS: man finner mere nok reviews på yt av alle disse oppdateringene

Lenke til kommentar

Nettopp, derfor mener jeg hele anmeldelsekonseptet er utdatert, og bør oppdateres. Spørsmålet er vel hvordan. Kanskje man kan ha en samlet oppdateringsanmeldelse hvert halvår, eller noe? Da kan man ta med alle de mest populære spillene som har endret seg mye, og mindre spill man mener bør få en ny sjanse (og hvorfor). Og gjerne solide spill man nå bør unngå, når det er tilfelle.

 

Man kan ikke sitte å vente med anmeldelser i et håp om at de skal plutselig fikse ting. Må jo anmeldes ved lansering, de lanserer jo et ferdig produkt og uten kritikken Hello Games fikk så hadde de vel aldri jobbet så hardt med å fikse det heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt irriterende at instruksjons anvisningene ikke stemmer med kontrollene mine. Det blir henvist til en gamepad kontroller mens jeg har VR kontrollere. Blir en gjettelek å finne ut hvordan ting fungerer...

 

Håper de fortsetter med å forbedre og utvide spillet.

Hmm. Jeg fikk riktig på min rift.spillet funket overhode ikke med en gang,men oppdatering av grafikk drivere fikset det :)

Lenke til kommentar

Steam har jo noe lignende der man ser "recent" tilbakemeldinger som en egen greie.

 

Men kanskje utviklere fortjener systemet vi har. Å gi ut et uferdig produkt på nivå som hello games gjorde skal svi. Sånn at de blir motivert til å gjøre som de gjorde. Gratis Oppdateringer i tre år no.

 

PS: man finner mere nok reviews på yt av alle disse oppdateringene

 

Blir man motivert til å fortsette med et spill om alle tror det er dårlig, selv etter oppdateringer, ettersom ingen oppdaterer testene?

 

Ellers var spillet helt greit når det kom ut, ser ikke hvorfor noen skulle få svi for det, iallefall ikke i 3 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm. Jeg fikk riktig på min rift.spillet funket overhode ikke med en gang,men oppdatering av grafikk drivere fikset det :)

Jo det stemte vist likevel. Var jeg som er dum som vanlig :blush: Fant ganske kjapt ut av det etter at jeg skrev her.

 

Ellers skal si dette spillet sluker tiden! På høy tid å legge seg nå! Veldig artig spill!

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke annet enn å skryte av både spillet og utviklerne!

 

Utviklerne har virkelig gjort alt for å gjøre sin egentlige visjon til virklighet, og spillet er fantastisk moro å spille.

 

Jeg må innrømme at jeg har kost meg med spillet fra lanseringsdag for et par år siden, men i VR skinner det skikkelig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...