Gå til innhold

Foto

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2020

2 svar i denne tråden

#1 Krimt3k

Krimt3k

Moderator

• Moderatorer
  • 838 innlegg
  •   6. oktober 2013

Skrevet 11. august 2019 - 19:38

Da var årets opptak over! Gratulerer så masse til dere som nå har fått studieplass.

I tradisjon tro så er det opprettet et ny tråd for spørsmål vedrørende opptak til Polihøgskolen. Denne tråden er ment for opptak til Politihøgskolen i 2020.

Tidligere tråder om opptak til Politihøgskolen:

2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019

Opptakskrav:

Du kan selv gå inn på PHS sine egne hjemmesider for å se hva som er gjeldende opptakskrav

De formelle opptakskravene ved opptak 2019, disse kan endres mot neste års opptak:

• - Formelle opptakskrav
    Inneha generell studiekompetanse eller godkjent realkompetanse innen 1. mars det året du søker opptak
    Ha minimum karakteren 3 i norsk hovedmål skriftlig (393 timer), som snitt av standpunkt- og eksamenskarakter, innen 1. mars det året du søker opptak
    Være norsk statsborger innen 1. mars det året du søker opptak
    Inneha førerkort klasse B innen 1. august året før du søker opptak
    Oppfylle de medisinske kravene for opptak
    Ha plettfri vandel
    *]- Bestå fysiske tester
  • - Bli funnet egnet for opptak etter vurdering av opptaksnemnd
For spørsmål som enten ikke egner seg å stille i tråden, eller som blir vanskelig for oss å kunne si noe om, kontakt PHS direkte:
Epost: opptak@phs.no
Telefon: 23 19 99 00

Om meg og andre faste innslag på forumet
Jeg har selv fullført Politihøgskolen, og jeg gikk ut av skolen i 2016. Flere andre her inne på forumet har også god og lang erfaring innenfor etaten. Husk at det er ikke alt vi kan svare på, men vi skal svare etter beste evne.

Lykke til!

Dette innlegget har blitt redigert av Krimt3k: i går, 09:46

• 1

Krimt3k, moderator.

#2 ZHH

ZHH

Bruker

• Medlemmer
  • 2 innlegg
  •   6. september 2014

Skrevet i går, 16:30

Hva vil skje med Stavern? Blir det ned trekk eller ikke, evt når får vi svar. Hvor høyt tror du snittet vil ligge på viss det skjer, jeg har 51poeng til neste år og håper det vil holde.

• 0

#3 Krimt3k

Krimt3k

Moderator

• Moderatorer
  • 838 innlegg
  •   6. oktober 2013

Skrevet i går, 22:28

Hva vil skje med Stavern? Blir det ned trekk eller ikke, evt når får vi svar. Hvor høyt tror du snittet vil ligge på viss det skjer, jeg har 51poeng til neste år og håper det vil holde.

Politihøgskolen i Stavern er foreslått nedlagt, men det er ikke kommet noen avgjørelse på dette. Det er vel ingen som vet når dette evt. kommer. Jeg tror nok at snittet vil stige betraktelig dersom utdanningen i Stavern blir lagt ned. Det vil være umulig å spå karaktersnittet med dagens opptak. Du kan lese mer om tidligere poengsummer på phs sine nettsider.
  • 0

Krimt3k, moderator.

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere