Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2015


I16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Supert engasjement =)

Jeg tenker å komme meg inn på PHS 2015, så er supert med en slik tråd!

Pratet idag en lengre samtale med en student som nettopp er ferdig med praksisåret, og jeg kan bare si at jeg er enda mer gira enn tidligere =)

Virker som om politiet, ihvertfall i det distriktet hun var hadde et godt opplegg under praksisåret, og hun fikk god opplæring innen en rekke felter.
Hun er særlig interessert i hundeførerbiten, så hun spurte og fikk følge en patrulje i et par dager, de hadde visst litt mer eventyrfylte dager enn vanlige ordens patruljer. Dette har med at de dekker ofte et større område enn ordens patruljer.

Det eneste hun ikke var med på var væpnede oppdrag, der hun måtte sitte i bilen. Fikk også avkreftet noe jeg leste i den forrige tråden om at man ikke kan kjøre utrykning i praksisåret, dette var ingen problem der hun var ihvertfall og hun gjorde det hele tiden.

Ellers så kunne hun fortelle at de tok opplæringen gradvis, og hun ble utfordret med flere oppgaver etterhvert som året gikk, etter jul kjørte hun for det meste alene med praksisveileder, og ikke med praksisveileders makker i tillegg.
Når dette skjedde fikk hun mer ut av opplæringen og vokste veldig på det.

 

Hun studerte i Stavern, der jeg vil studere hvis jeg kommer inn, og hun skrøt veldig av plassen og skolen der, fin plass, god kvalitet på undervisningen, skolen er i god stand, greit trenings rom, god plass, ikke for mange elever, billig å leie, kanskje litt død plass om vinteren var det eneste hun nevnte som var litt negativt, men det er jo forskjellig for alle.

Hun nevnte også at elevene generelt sett var litt trenings avhengige, og man så godt på hva de andre spiste, for de fleste tenkte mye over hva de spiste =)

Vil også nevne at jeg er i Bergen, så hvis noen vil treffes eller trene ilag, så er det bare å ta kontakt.
Trener på SIB, hvor det er både svømming, gymsal og styrkerom, så der kunne man eventuelt tatt alle testene, hvis dere har SIB treningskort! =)

Lenke til kommentar

Fort deg å gjør det så snart som mulig, flere fra tidligere år som har tatt laser =)

 

Jeg lurer på hvilke bekledningsregler politiet har? Bruk av den blå skjorta, caps, og hvilke sko kan de bruke? Jeg blir stiv i nakken av å ha for tett krage rundt halsen, og caps er noe jeg ikke liker særlig, og når det kommer til skotøy ser jeg ofte at politiet har store marsjstøvler, som trolig har badstueeffekt på mine føtter =)

 

Kom forresten over alfa siden til tjenestesko men hvilke kan politiet velge mellom og er det flere enn de fra alfa selv om de er hovedleverandøren?

 

www.alfa.no/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=tag&tag=Politi&Itemid=398

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Du må nok bare finne deg i å gå med blå skjorte og caps, der har du rett og slett ikke noe valg. I noen tilfeller brukes den mørkeblå piquet-skjorta som er litt mer behagelig. Når det gjelder sko så kan du velge å kjøpe dette selv, det er mange som kjøper f.eks adidas-støvler som føles litt mer som joggesko.

Lenke til kommentar

Forbereder meg på opptak 2015. Tar med meg kone og barn om jeg kommer inn.

 

Er i akkurat samme situasjon, må ta med meg kone og barn til Stavern hvis jeg kommer inn, ser på det som en ypperlig plass med tanke på barn, og mulighet for jobb for kona i de årene jeg går på PHS.

Billigere å bo, og mulighet for å få et lite hus til 8000 i mnd contra et rottehull i Oslo er også et STORT pluss =)

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

...

 

Jeg tror de fleste har skjønt at du hater politiet. Ødelegg nå ikke denne tråden med hetsen din er du snill.

 

Du kan forsåvidt gå litt i tenkeboken og fundere over det at det stort sett er helt vanlig oppegående ungdom som ønsker å bli politi. Demoniseringen din av politiet henger altså ikke helt på greip.

Endret av hekomo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Forbereder meg på opptak 2015. Tar med meg kone og barn om jeg kommer inn.

 

Er i akkurat samme situasjon, må ta med meg kone og barn til Stavern hvis jeg kommer inn, ser på det som en ypperlig plass med tanke på barn, og mulighet for jobb for kona i de årene jeg går på PHS.

Billigere å bo, og mulighet for å få et lite hus til 8000 i mnd contra et rottehull i Oslo er også et STORT pluss =)

 

 

Reiser fra Stavanger vi. Jeg håper på Oslo, og har Stavern og Kongsvinger på andre og tredje plass. Bodø ble for langt unna. Både Stavern og Kongsvinger er jo KONGE i forhold til boligpriser, men Oslo passer bedre for oss. Da belager vi oss på å bo litt i utkanten av Oslo

 

Begynner fysisk opptrening i morgen. Personlig trener på Elixia. Målet er toppscore på samtlige tester. *Kremt* Blir hardt.

Lenke til kommentar

 

...

 

Jeg tror de fleste har skjønt at du hater politiet. Ødelegg nå ikke denne tråden med hetsen din er du snill.

 

Du kan forsåvidt gå litt i tenkeboken og fundere over det at det stort sett er helt vanlig oppegående ungdom som ønsker å bli politi. Demoniseringen din av politiet henger altså ikke helt på greip.

 

 

selvsagt henger det sammen, ungdom som oftest søker spenning i et yrke de ikke helt forstår hva innebærer rent psykologisk, politiet har ennå ikke forlatt sin homogene tankegang, dermed blir politiet slaver til de over, og utfører alle order uten særlig selvinnsikt.

 

Har ikke noe med hat å gjøre, det har noe med frykt å gjøre.

Jeg vil ikke fjerne politiet i Norge, jeg vil at man skal revurdere hva politi sin rolle i samfunnet skal være.

 

http://www.klikk.no/produkthjemmesider/vimenn/reportasje/article810459.ece

 

 

 

JustDoingMyJobJustFollowingMyOrders-poli

Lenke til kommentar

ENDELIG! er 2015 tråden her! Har ventet på den siden 2012!! tråden! Og er SUPERmotivert for å komme inn i 2015!

 

Jeg har nettopp bare fått et par issues..Pga sykdom fikk jeg "MUD" på innrykket til millitæret denne månden.. (midlertidig utsatt tjeneste) Planen var et år der, før jeg søker PHS i 2015, det ble altså ikke noe av :/

 

Problemet er at jeg har 39 eller 40 poeng ... noe som er altfor dårlig. Jeg skal ta opp igjen to fag, men hvordan kan jeg ellers samle poeng? Nå er jo alt med skole osv. for sent, så det blir et jobb år!

 

Skal gjøre absolutt alt som står i min makt for å komme inn i 2015, og kommer til å søke uansett! Skulle poengene stoppe meg får jeg uansett erfaring, men vill helst klare å få poeng nok til en av skolene her nede på østlandet! evt. Staveren da :) Men er Bodø eneste utvei er det selvfølgelig tipptopp det også!

 

Noen som har noen forslag eller er i samme situasjon? :)

Lenke til kommentar

Det vil si at du melder deg opp til privatistundervisning? Nå har jeg aldri tatt opp noen fag, men du kan vel fortsatt melde deg opp til kun eksamen for en mye billigere penge? Hvis motivasjonen er å komme inn på PHS, så kan du jo alltids klare å lese litt på egen hånd også. Hvordan ligger du an med alderspoeng lagt til da?

Lenke til kommentar

Kunne veldig gjerne tenke meg å inn, men blir nok ikke realisert de første årene som kommer... :hm:

Laseroperasjon må ihvertfall bli gjennomført først :dremel:

 

Det er bra å ta laseroperasjon i god tid, men jeg tok det i sent februar / tidlig mars i år, og jeg rakk det. Jeg la ved en dokumentasjon på at jeg hadde tatt laseroperasjon og at synet mitt vil bli bra nok til opptaksdagene, og det gikk helt fint! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...