Gå til innhold

Denne uken kommer Teslas nye superladere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ionity har kapasitet opp til 350 kW. Tesla henger etter selv med denne oppgraderingen.

 

Hvor mange biler på veien lader på 350kW igjen? Tesla på sin side? Mange hundre tusen biler samt over 1000 ladere. Så å legge ned påstanden om at Tesla "henger etter", er ikke helt nøyaktig 

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange biler på veien lader på 350kW igjen? Tesla på sin side? Mange hundre tusen biler samt over 1000 ladere. Så å legge ned påstanden om at Tesla "henger etter", er ikke helt nøyaktig 

Er vell ikke helt poenget at én bil skal lade der så mye da? Er vell mer at det vises når flere enn én bil lades fra et punkt. 

 

Et forsprang her er jo naturlig når man er først ute. Men det ligger jo ingen tvil om at når 4 store transport-produsent bautaer samarbeider om Ionity, så kan de kjapt ta igjen det tapte. Særlig når Circle K er med her i tillegg. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når kommer Ebil som kan lades batteriet via solpannel? Vi er vell ikke helt der ennå

 

Mener du biler med solceller påklistret? Eller at selve strømmen skal komme fra et solcellepanel? Sistnevnte er såklart ikke noe problem; strøm er strøm, og en bil merker selvfølgelig ikke forskjell på om strømmen kommer fra solceller, vannkraft eller kullkraftverk.

 

Biler med solceller er lite poeng, da biler ofte står parkert i p-hus, garasje eller carport største delen av døgnet. Allikevel har Nissan levert (små) solceller på sine Leafer siden ... tja, ca år 2011? Riktignok lader dette panelet kun 12V-batteriet, og gir i praksis null og nada i rekkevidde (kanskje et par hundre meter). Nei, plasser nå heller solceller på hustaket. Der kan de vinkles perfekt mot solen, og vil virke hele tiden solen er fremme.

Lenke til kommentar

snip

 

snip

 

Her må man jo også se det i lys av hvilket volum Tesla har pushet ut også da, både mtp tilgjengelig teknologi de hadde da de startet og nå og antall Super Chargere som skulle settes ut. SC skulle være en gulrot for salg av biler - og det har også fungert bra. Akkurat nå kan du kjøre HELE Europa og USA på kun Super Chargere om man vil. Det er ganske imponerende, Tesla har kommet svært langt mtp infrastruktur, det er ikke til å komme i fra. Forøvrig så går det diverse rykter nå ang. Tesla 3 og ladehastigheter på V3, så om ryktene stemmer så er dette hastigheter som er svært bra på en så liten batteripakke imo 

Lenke til kommentar

De har et bra antall, men det er skuffende at de bare oppgraderer til 200-250 kW når de først oppgraderer og på sedvanlig vis kunne man ikke stole på hva Musk sa. Større kapasitet vil gi bedre ladekapasitet til flere biler også når de lades samtidig som ble påpekt her.

Lenke til kommentar

Agh... jeg merker jeg begynner å bli lei nå, det *må* være at Musk ljuger. Fy faen, fyren har revolusjonert bilindustrien, og her sitter det faen meg digitale dekksparkere og pisser på det han har gjort. Misunnelsen er ikke vanskelig spore akkurat. Drita lei janteloven, men den lever i beste velgående :/

  • Liker 6
Lenke til kommentar

De har et bra antall, men det er skuffende at de bare oppgraderer til 200-250 kW når de først oppgraderer og på sedvanlig vis kunne man ikke stole på hva Musk sa. Større kapasitet vil gi bedre ladekapasitet til flere biler også når de lades samtidig som ble påpekt her.

 

Sedvanlig vis? Om man ikke kan si noe før man har ferdig produkt i hånden, så er det ikke mye noen kan si om noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...