Gå til innhold

Nå blir det enklere å tjene penger i Red Dead Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På godt og vondt så føler Rockstar seg tvungen til å lempe på grinding. Det viser ihvertfall at de bryr seg om spillerne noe. Dårlig publisitet er de ikke tjent med.

 

Jeg ble i en annen tråd kalt for å være fanboy. Så fordi jeg er optimistisk til dette spillets fremtid og prøver å være optimistisk så blir jeg stemplet som fanboy. Jeg har også luftet noen tanker om hvorfor så og så kan ha vært valgt som spillforutsetninger i utgangspunktet i betaen. Jeg har også lest at folk synes spillet er kjedelig.

 

Det må gjerne komme til mer å gjøre i spillet for all del, og at det kan oppfattes kjedelig på dette punktet her og nå! Jeg liker spillmekanikken sånn noenlunde. Jeg har lest kritikk av at det med våpensirkelen man har når man velger hvilket man skal bruke er dårlig laget. Her kunne med fordel det ha vært en mulighet for at våpen du er ferdig med kan midlertidig gjemmes bort. Det burde da også være en egenskap som gjør at du likevel hurtig kan discard'e et dårlig oljet våpen midtkamps, og at det neste på listen som er velsmurt automatisk blir en erstatter.

 

Det er eneste fordel jeg ser av at det er mange våpen, at man kan være heldig at andre ubrukte våpen holder seg velsmurte. Jeg har likevel sett at andre ubrukte våpen enkelte ganger også ruster litt. Noe som jo er en artig detalj at er der. Dersom de ikke ruster like fort som våpen man har i bruk så er dette en helt grei sak.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hadde ikke folk klaget hadde ikke rock star forandret. Du sa du likte grinding og at det var bra for nye spillere.

 

Nå viser det seg at du tok feil.

Fordi folk ikke bare godtar at et spill er laget for å lure så mye penger som mulig av spillere. Ble det forandret. Hadde alle hvert som deg hadde ikke noe blitt gjort.

 

Det eneste positive her er at forbrukere fremdeles har litt makt.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som mener grindingen har vært OK hittil, svar på dette:

 

Hva om inntjeningen ble redusert til en tiendedel? Er ikke det bedre? Tenk hvor deilig følelse det er om du investerer 10x mer tid for å unlocke samme greia som du gjorde nå. Må jo være mye bedre.

Hvis svaret er "Det hadde vært utrolig teit"  eller "det tar alt for lang tid" så er det akkurat slik folk flest føler det med slik systemet er til nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De som mener grindingen har vært OK hittil, svar på dette:

 

 

Et alternativ kunne jo vært å lage et system hvor du kan justere Grind Level. Her kan de som synes "grinding er kjempebra, fordi det gir en sånn uovertruffen mestringsfølelse å gjøre busywork i timesvis for å kunne såvidt tjene pittelitt av jalla-currencyen", sette den til 100, hvor de får 1% av normal opptjening. Så kan de av oss som ikke synes at Gind = Content sette den til 1 og få en fornuftig og balansert opptjening.

 

Kanskje kan vi til og med betale for å sette ned opptjeningen? Siden dette gir "utfordring"? Det er jo i hovedsak de som er ute etter denne "utfordringen" som er de som er mest positiv til dette med å implementere Player Choice i form av overdrevet grind, med Mulighet (Option) til betale ekstra for balansert progresjon.

 

Det vil si at vi betaler heller for å gimpe spillet, i stedet for å betale for å balansere det. Utrolig nysgjerrig på hvor mange som hadde åpnet pengeboka for denne Muligheten.

Endret av Snøspade
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg liker hvordan folk klager på at ting tar tid, men når det ikke tar tid så klager de like mye...

Nei? Gi meg noen gode eksempler på hvor det har skjedd, for det har jeg aldri hørt om.

Folk har klaget en hel del på at det går for fort å unlocke alt i cod til å klage på tiden det tar å spille gjennom civ.

Lenke til kommentar

Folk har klaget en hel del på at det går for fort å unlocke alt i cod til å klage på tiden det tar å spille gjennom civ.

For det første så har jeg ikke hørt noe om den klagingen i CoD og selv om man ser bort i fra dårlige eksempler så skal det godt gjøres at det er samme personene som klager på at ting tar for lang tid, som du påstod i ditt innlegg.

Lenke til kommentar

Hadde ikke folk klaget hadde ikke rock star forandret. Du sa du likte grinding og at det var bra for nye spillere.

 

Nå viser det seg at du tok feil.

Fordi folk ikke bare godtar at et spill er laget for å lure så mye penger som mulig av spillere. Ble det forandret. Hadde alle hvert som deg hadde ikke noe blitt gjort.

 

Det eneste positive her er at forbrukere fremdeles har litt makt.

 

Ikke sånn helt for å skryte, bare litt. Har Level 9,5 dead eye nå :lol:

Mest i fra jakt og å tilberede ting ved bålet. Den egenskapen ved karakteren er heldigvis ekstremt grindete. Må vel fortsatt skyte over 600 dyr for å nå til maks level 10.

 

 

 

 

Må jo nesten svare noe her.

Må vel bli et nei fra min side. For jeg synes det er artig å ha fått til en karakter som folk er sånn halvveis forsiktige med å nærme seg. Har gitt avslag på mange posse invitasjoner. Det hadde ihvertfall ødelagt litt av sjarmen med å være ihvertfall ikke helt nede på stigen. Men det var en artig vri og måte å framheve et poeng på for det!

 

 

 

 

Hva er "grinding"?

Eh.. Brukt tid på dette nettstedet www.grindr.com ;) Endret av G
Lenke til kommentar

Hadde ikke folk klaget hadde ikke rock star forandret. Du sa du likte grinding og at det var bra for nye spillere.

 

Nå viser det seg at du tok feil.

Fordi folk ikke bare godtar at et spill er laget for å lure så mye penger som mulig av spillere. Ble det forandret. Hadde alle hvert som deg hadde ikke noe blitt gjort.

 

Det eneste positive her er at forbrukere fremdeles har litt makt.

 

Du kan jo ikke betale en eneste krone ekstra i dette spillet som det er nå. Det er en beta, og den er åpen nettopp for å kunne justere på feilbalanser. Og Grindvika blir det uansett. Det ligger bare i naturen til sånne spill.

Lenke til kommentar

Du kan jo ikke betale en eneste krone ekstra i dette spillet som det er nå. Det er en beta, og den er åpen nettopp for å kunne justere på feilbalanser. Og Grindvika blir det uansett. Det ligger bare i naturen til sånne spill.

Betaling kommer. Og spillet var laget ekstremt treigt med ville nettopp for at når microtransaksjoner/macrotransaksjoner kommer i spillet skulle det være ekstra ekstra fristende å bruke det.

 

Hadde alle bare godtatt dette ville de ikke har gjort noe med det før betalingsystemet kom på plass.

Det var ikke bare en balanserings ting. De ble for grådige og gjorde grindet for ekstremt. Så de måtte rette på det etter press.

 

Hadde de kunne kommet unna med det ville de gjort grindet enda verre og kanskje slengt på obligatorisk abonnement.

Dette er ikke et spill. Men en pengeku.

De skal bare gjøre spillet spillbart nok til til at folk bruker penger på det.

Dette er rockstars svar på å pumpe olje opp av Nordsjøen.

Lenke til kommentar

Da var min 14 dagers prøveperiode på PSN snart over. Fikk ihvertfall gått opp i nivå til 32 før jeg nå tar meg litt pause. Snodig at større satchel ikke gir rom for å høste inn mer urter, bær og slikt. Har kjøpt større satchel til hesten. Er det bare i Story-mode en større satchel faktisk gjør noe? Eller har online-utgaven andre begrensninger på hva du kan bære rundt mere av enn ift. Story-mode?

 

Nå ja, happy grinding folkens :)

Da blir det litt Story-mode før jeg gidder å gå online igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...