Gå til innhold

Nok et mobilselskap går dukken: Hudya kjøper Telipol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser at så fort et selskap forsøker å øke inntektene/minke utgiftene, må de bytte nett fra Telenor til Telia. Dette gjaldt Chili mobil da de byttet fra Telenor til Telias nett, Tele2, Telipol nå (Hudya), med flere. Hvorfor? Er virkelig Telenor så svindyre å leie nett hos?

Jeg ser også at happybytes påstår at de er billige, men uansett datamengde, ligger de alltid hakket over i pris i forhold til konkurrentene.

Lenke til kommentar

Det er nok begrenset hvor billig et mobil-abo kan bli. En har adm. kostnader og en pris å betale til upstream leverandør. De fleste nystartede selskaper er nok litt naive på hva som kreves av kunder for å ha nok inntekter. Pepcall (Telenor nett) oppjusterte jo laveste pris når de så hvilke kunder de tiltrakk seg. Happybytes kommer vel til å gjøre noe av det samme etterhvert med mindre de har en veldig god avtale med Telenor som tillater en del sovende kunder ("ring hytta varm", mobilalarm, mobildatabackup-SIM, lavbruks-nummer etc) uten at de taper på det.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg ser at så fort et selskap forsøker å øke inntektene/minke utgiftene, må de bytte nett fra Telenor til Telia. Dette gjaldt Chili mobil da de byttet fra Telenor til Telias nett, Tele2, Telipol nå (Hudya), med flere. Hvorfor? Er virkelig Telenor så svindyre å leie nett hos?

Jeg ser også at happybytes påstår at de er billige, men uansett datamengde, ligger de alltid hakket over i pris i forhold til konkurrentene.

Happybytes sin gimmick er vel at du bare betaler for det du bruker selv om de tar mer i pris pr. gb. så sparer du på det om du ikke akkurat bruker 1gb i måneden hver måned på 1gb abbo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Happybytes kommer vel til å gjøre noe av det samme etterhvert med mindre de har en veldig god avtale med Telia som tillater en del sovende kunder ("ring hytta varm", mobilalarm, mobildatabackup-SIM, lavbruks-nummer etc) uten at de taper på det.

Bare en liten kommentar, Happybytes er i Telenor sitt nett, ikke Telia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser også at happybytes påstår at de er billige, men uansett datamengde, ligger de alltid hakket over i pris i forhold til konkurrentene.

?? Poenget er at man ikke alltid bruker like mye data. Anta følgende forbruk:

 

Måned Forbruk (GB)

Januar 0,0

Februar 0,1

mars 7,0

april 0,3

mai 0,1

juni 15,0

juli 3,0

august 20,0

september 0,2

oktober 0,5

november 2,3

desember 3,5

 

Da måtte man enten hatt 20GB fast, eller byttet abonnement hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare en liten kommentar, Happybytes er i Telenor sitt nett, ikke Telia.

Ja, det er det som står nå på hjemmesiden deres under dekning.

Det styrker i allefall teorien min om at de kommer til å måtte øke prisene sine for å holde seg flytende over tid med den prismodellen Telenor kjører til dem som har nett i nettet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg ser at så fort et selskap forsøker å øke inntektene/minke utgiftene, må de bytte nett fra Telenor til Telia. Dette gjaldt Chili mobil da de byttet fra Telenor til Telias nett, Tele2, Telipol nå (Hudya), med flere. Hvorfor? Er virkelig Telenor så svindyre å leie nett hos?

Jeg ser også at happybytes påstår at de er billige, men uansett datamengde, ligger de alltid hakket over i pris i forhold til konkurrentene.

Bytte fra Telenor til Telia har vel heller noe med eierstrukturen å gjøre. Det ligger mange gode operatører som både er rimelige og svært gode i Telenors nett.

 

Når det gjelder HB er de noe dyrere pr. GB men min oppfatning er at dette spares fort inn. I tillegg har de svært gode priser på ekstra simkort og priser til utland, for ikke å glemme gode priser til spesialnummer. Jeg setter svært stor pris på HB fordi de tilbyr en annen struktur enn resten av røkla.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

?? Poenget er at man ikke alltid bruker like mye data. Anta følgende forbruk:

 

Måned Forbruk (GB)

Januar 0,0

Februar 0,1

mars 7,0

april 0,3

mai 0,1

juni 15,0

juli 3,0

august 20,0

september 0,2

oktober 0,5

november 2,3

desember 3,5

 

Da måtte man enten hatt 20GB fast, eller byttet abonnement hele tiden.

Dette er omtrent slikt mitt forbruk ser ut, og det er vanskelig å forholde seg til og vurderer derfor HB. Ekstra datapakker fikser biffen og fungerer for meg. Rollover er litt bortkastet når den forsvinner ved nedgradering av abonnement men den hjelper ved ustabilt forbruk selv om valg av abonnement/datapakker da fremstår som enda mer forvirrende.

 

Inkludert/fri bruk av sms og ringeminutter er også svært forskjellig for mitt bruk, og også her tilbyr HB gode løsninger og gode priser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Uff da. 0,5 MB passet meg ypperlig da jeg stort sett er innenfor trådløst nett hele tiden. Bare bruk i Norge og, men dette ble borte tidligere. Jeg betalte da 79,- mnd.

Jeg leste at abonnementene/prisene videreføres :)

Lenke til kommentar

Jeg ser at så fort et selskap forsøker å øke inntektene/minke utgiftene, må de bytte nett fra Telenor til Telia. Dette gjaldt Chili mobil da de byttet fra Telenor til Telias nett, Tele2, Telipol nå (Hudya), med flere. Hvorfor? Er virkelig Telenor så svindyre å leie nett hos?

Jeg ser også at happybytes påstår at de er billige, men uansett datamengde, ligger de alltid hakket over i pris i forhold til konkurrentene.

 

Fikk sms fra Telipol i dag og prisene blir de samme og det fortsettes med Telenor...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...