Gå til innhold

ATI slipper Catalyst 3.10-drivere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På mitt Radeon 9800Pro koblet til en 21" Hitachi CM823F fikk jeg fine vertikale striper som beveget seg fra venstre mot høyre. Ikke en pen ting - 3.10 driverne ble raskt fjernet og 3.9 reinstallert. Ingen problemer nå. Blir arti å se om andre får dette problemet.

 

Edit: Kjørte på 1600x1200 @ 85Hz

Endret av Psyklon
Lenke til kommentar
HAr ennå ikke sett noen problemer. Prøver deperat å overklokke kortet, men da blir det fort tull. Kjører Powercolor Radeon 9800 Pro 128 MB.

 

Tips på hvor mye jeg kan klokke kortet til blir satt pris på. :thumbup:

Bare å prøve seg fram, men du kommer vel til sånn ca 420 på core og 750 på minne uten artifacts.

Lenke til kommentar
HAr ennå ikke sett noen problemer. Prøver deperat å overklokke kortet, men da blir det fort tull. Kjører Powercolor Radeon 9800 Pro 128 MB.

 

Tips på hvor mye jeg kan klokke kortet til blir satt pris på. :thumbup:

 

 

Må bare spørre hvorfor i huleste du vil overklokke en Radeon 9800 Pro når du har en XP1900+ prosessor? Grafikkortet er ikke flaskehalsen i maskinen din.

Lenke til kommentar

Argh!

Nå får jeg ikke engang AGP 4X.

Egentlig skal maskinen min takle 8X, men fram til idag (når jeg innstallerte de nye driverne), så fikk jeg i det minste kjøre 4X.

Nå er den på off og vil ikke noe annet :angry:

 

, men har de løst oppløsningsproblemet jeg har i BF1942 så tilgir jeg dem :thumbup:

 

Uansett, hadde jeg vist at jeg måtte kjøre BF i 800*600 så hadde jeg kjøpt meg FX kort.

 

Syntes dette bare er til å grine av. :cry:

Lenke til kommentar
hmm.. er det viktig å uninstallere gamledriverne først?

eller er det like så greit å installere over?

 

Hørte noen nevne et uninstall ATI driver programm her en gang :)

du må fjerne de gamle før du legger inn nye, du trenger ikke noe program til dette annet enn windows eller linux eller hva det nå er du bruker.

Lenke til kommentar

dersken og mange tråder det ble om catalyst 3.10 dette er vel tråd nr.5

 

starta selv en i går kveld og så at det var en annen en som posta sin akkurat i det jeg begynte å skrive min tror jeg, for han var 2 min. før ute så kom det vel 1 eller 2 til senere på kvelden + denne her

 

hadde det hvert mulig å sette alle disse sammen til en tråd?

Lenke til kommentar
hmm.. er det viktig å uninstallere gamledriverne først?

eller er det like så greit å installere over?

 

Hørte noen nevne et uninstall ATI driver programm her en gang :)

du må fjerne de gamle før du legger inn nye, du trenger ikke noe program til dette annet enn windows eller linux eller hva det nå er du bruker.

Det er mye bedre å bruke et program som nevnt tildigere i tråden... Det fjerner alt av ATi drivere o.l... alt fra registry, alt fra install osv..

 

Slik at du får helt rein installering, slik at du er sikker på at det funker skikkelig.

Lenke til kommentar
HAr ennå ikke sett noen problemer. Prøver deperat å overklokke kortet, men da blir det fort tull. Kjører Powercolor Radeon 9800 Pro 128 MB.

 

Tips på hvor mye jeg kan klokke kortet til blir satt pris på. :thumbup:

 

 

Må bare spørre hvorfor i huleste du vil overklokke en Radeon 9800 Pro når du har en XP1900+ prosessor? Grafikkortet er ikke flaskehalsen i maskinen din.

Det kommer helt ann på spillet og instillinger.

Lenke til kommentar
HAr ennå ikke sett noen problemer. Prøver deperat å overklokke kortet, men da blir det fort tull. Kjører Powercolor Radeon 9800 Pro 128 MB.

 

Tips på hvor mye jeg kan klokke kortet til blir satt pris på. :thumbup:

 

 

Må bare spørre hvorfor i huleste du vil overklokke en Radeon 9800 Pro når du har en XP1900+ prosessor? Grafikkortet er ikke flaskehalsen i maskinen din.

Det kommer helt ann på spillet og instillinger.

 

Så det du sier er at trimming av skjermkortet vil gi han bedre ytelse i noen spill med enkelte instillinger? Kanskje, men du må da være enig i at det ikke er grafikkortet som holder igjen frameraten, men prosessoren?

 

Ihvertfall med de maskiner jeg har testet får man ikke utnyttet 9800 Pro'en til det maksimale før man begynner å nærme seg XP3000+ hastigheter, og da kan jeg være enig i at det har noen hensikt å trimme skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...