Gå til innhold

Starter bruktsalg med inntil 40 prosent lavere priser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo bare å rense mobilen selv men enig dette burde opplyses om.

skal være garantien du får med tanke på feil (2 år) og angrerett (2 uker).

Med tanke på garanti mistenker jeg disse mobilene er vært reparert før dermed kort levetid.

Så man risiker problemer med mobilen verste hvis mobilen er utsatt for vannskade. Ofte er det vanskelig å få reparert.

 

Lurer på hvordan de sjekker det i praksis. For mange mobiler blir vel dårlig kontrollert.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har de blitt desinfisert før de selges? Dette er enheter folk tar med seg på dass, og gjerne tar på før de vasker hendene.

 

Nope. Kjøper heller ubrukt telefon når jeg bytter ut den gamle. Folk er så nasty og uhygienisk at jeg blir kvalm.

 

Hvordan vet du dette? Sniker du deg inn på do for å spionere? Sikker på at det ikke er egne erfaringer du forteller om? Det er vel du som driter for så å legge de klamme fingrene dine rundt mobilen tenker jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er jo bare å rense mobilen selv men enig dette burde opplyses om.

skal være garantien du får med tanke på feil (2 år) og angrerett (2 uker).

Med tanke på garanti mistenker jeg disse mobilene er vært reparert før dermed kort levetid.

Så man risiker problemer med mobilen verste hvis mobilen er utsatt for vannskade. Ofte er det vanskelig å få reparert.

 

Lurer på hvordan de sjekker det i praksis. For mange mobiler blir vel dårlig kontrollert.

Jeg er skeptisk til hvordan de sjekker at telefonen ikke er blitt vannskadet. Med en brukt telefon er det en risiko for at det oppstår senskader på grunn av rust. Selv om man uansett har 5 års reklamasjon, er det i praksis umulig å bevise at det var den tidligere eieren som påførte en slik skade

Lenke til kommentar

Har de blitt desinfisert før de selges? Dette er enheter folk tar med seg på dass, og gjerne tar på før de vasker hendene.

 

Nope. Kjøper heller ubrukt telefon når jeg bytter ut den gamle. Folk er så nasty og uhygienisk at jeg blir kvalm.

 

Så kjøp deg noen Antibac wipes da vel. Makan! What doesn´t kill you, only makes you stronger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har de blitt desinfisert før de selges? Dette er enheter folk tar med seg på dass, og gjerne tar på før de vasker hendene.

 

Nope. Kjøper heller ubrukt telefon når jeg bytter ut den gamle. Folk er så nasty og uhygienisk at jeg blir kvalm.

 

Du vet vel at hvis du sender en iphone til reprasjon så får du mest sannsynlig en annen brukt en tilbake, såkalt refurbished, riktignok skal front og bakdeksel være byttet men er fortsatt en brukt iphone

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du vet vel at hvis du sender en iphone til reprasjon så får du mest sannsynlig en annen brukt en tilbake, såkalt refurbished, riktignok skal front og bakdeksel være byttet men er fortsatt en brukt iphone

Det er ikke sikkert, så sant ikke hovedkortet eller flere deler er defekt.

Da kan mobilen tenkes å bli skrotet mens de lager ny.

Men reprasjon kan ta sin tid i verstefall 90 dager.

 

Problemet med iphone X og nyere mobiler de er limt istedenfor skruer og clips som gjør det ekstra vanskelig å ungå riper og skader hvis man åpner mobilen. Riktignok det som gjør mobilen vanntett.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Har de blitt desinfisert før de selges? Dette er enheter folk tar med seg på dass, og gjerne tar på før de vasker hendene.

 

Nope. Kjøper heller ubrukt telefon når jeg bytter ut den gamle. Folk er så nasty og uhygienisk at jeg blir kvalm.

 

Hvordan vet du dette? Sniker du deg inn på do for å spionere? Sikker på at det ikke er egne erfaringer du forteller om? Det er vel du som driter for så å legge de klamme fingrene dine rundt mobilen tenker jeg.

las en undersøkelse for en tid siden som påsto at 2/3 av amerikanere brukte telefonen på Toalettet, så har jeg vanskelig for å tro at det er veldig stor forskjell på nordmenn og amerikanere, også går vel svarte tall helst i positiv retning?

Lenke til kommentar

*snip*

Problemet med iphone X og nyere mobiler de er limt istedenfor skruer og clips som gjør det ekstra vanskelig å ungå riper og skader hvis man åpner mobilen. Riktignok det som gjør mobilen vanntett.

Grunnen til at de bruker lim er ikke for å gjøre den vanntett, det er for å forhindre folk i å reparere den selv.

https://en.wikipedia.org/wiki/Electronics_right_to_repair

Lenke til kommentar

Har de blitt desinfisert før de selges? Dette er enheter folk tar med seg på dass, og gjerne tar på før de vasker hendene.

 

Nope. Kjøper heller ubrukt telefon når jeg bytter ut den gamle. Folk er så nasty og uhygienisk at jeg blir kvalm.

 

Det er jo helseskadelig å bli utsatt for for lite bakterier. 

 

https://forskning.no/bakterier/2016/08/bakterier-pa-godt-og-vondt

 

https://forskning.no/sykdommer-bakterier-immunforsvaret/spor-en-forsker-blir-immunforsvaret-sterkere-etter-sykdom/509019

Lenke til kommentar

Grunnen til at de bruker lim er ikke for å gjøre den vanntett, det er for å forhindre folk i å reparere den selv.

https://en.wikipedia.org/wiki/Electronics_right_to_repair

Men det gjør også at folk kjøper brukte mobiler, vertfall jeg.

 

Angående helsefarlig tviler på de som jobber i kina\india vasker hendene særlig ofte, så blir noen syke der merkes det hos forbrukerne også. Husk de bygger 64 mobiler på 15 timer hver dag.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har de blitt desinfisert før de selges? Dette er enheter folk tar med seg på dass, og gjerne tar på før de vasker hendene.

 

Nope. Kjøper heller ubrukt telefon når jeg bytter ut den gamle. Folk er så nasty og uhygienisk at jeg blir kvalm.

 

He he..
Om ikke annet er gjort, så er de nok vasket og fri for bakterier.
Lurer sånn sett på om du ville overlevd å vokse opp før mobilen kom på markedet.
Før måtte hele familien dele på 1 telefon og hvar du ikke hjemme måtte du bruke en offentlig telefon ( og man kan jo bli syk av bare å tenke på hvem som hadde brukt den siden sist vask)
På jobb hadde vi heller ikke egen telefon...

Lenke til kommentar

Er jo bare å rense mobilen selv men enig dette burde opplyses om.

Med tanke på garanti mistenker jeg disse mobilene er vært reparert før dermed kort levetid.

Så man risiker problemer med mobilen verste hvis mobilen er utsatt for vannskade. Ofte er det vanskelig å få reparert.

 

Lurer på hvordan de sjekker det i praksis. For mange mobiler blir vel dårlig kontrollert.

Tja, akkurat hva gjeldet vannskader vil du faktisk ha bedre garanti på en brukt eller en ny.

Som du sier blir det vanskelig å avvise at ikke forrige eier skadet den.

Lenke til kommentar

Heldigvis så har de fleste av oss et fungerende immunforsvar. Og for de ekstremt forsiktige som heller ikke tar i andre produkter som andre mennesker har vært borti (hvordan de kommer seg gjennom livet er dog for meg et mysterium) , så er det vel uansett en selvfølge med full sterelisering.

 

Ola nordmann er ut fra mitt perspektiv ganske så kjente med konseptet å kjøpe brukt.

 

Ække verre enn en fuktig fille med såpe eller en våtserviett med sprit.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Før måtte hele familien dele på 1 telefon og hvar du ikke hjemme måtte du bruke en offentlig telefon ( og man kan jo bli syk av bare å tenke på hvem som hadde brukt den siden sist vask)

På jobb hadde vi heller ikke egen telefon...

Men før hadde man ikke youtube,instagram,facebook og snapchat etc med mye mere.

Fleste hadde vel egen kontor.

 

Nå blir det jo bare påstand mot påstand, man kan jo tegne forsikring. Men usikkert da om forsikringselskapet vil være vanskelig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nei men folk som bruker mobilen i dusjen eller på toalettet må vel ha litt av et liv.

Ikke kan ha 5\10 minutter fri fra mobilen.

 

 

Som du ser er vi ganske langt unna 40 prosent, og et par steder under ti, men det er mulig besparelsen er korrekt kontra OneCalls øvrige priser.

Samsung Galaxy S9, som ble lansert tidligere i år, er besparelsen bare snaue 300 kroner kontra hva den koster å kjøpe ny, mens du kan spare en tusenlapp på iPhone 7.

Ergo er ikke prisene på samsung s9 verdt å vurdere.

Lenke til kommentar

Har de blitt desinfisert før de selges? Dette er enheter folk tar med seg på dass, og gjerne tar på før de vasker hendene.

 

Nope. Kjøper heller ubrukt telefon når jeg bytter ut den gamle. Folk er så nasty og uhygienisk at jeg blir kvalm.

Hva gjør du om du sitter rundt et bord og noen sender en telefon rundt for å vise noe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Du vet vel at hvis du sender en iphone til reprasjon så får du mest sannsynlig en annen brukt en tilbake, såkalt refurbished, riktignok skal front og bakdeksel være byttet men er fortsatt en brukt iphone

Det er ikke sikkert, så sant ikke hovedkortet eller flere deler er defekt.

Da kan mobilen tenkes å bli skrotet mens de lager ny.

Men reprasjon kan ta sin tid i verstefall 90 dager.

 

Problemet med iphone X og nyere mobiler de er limt istedenfor skruer og clips som gjør det ekstra vanskelig å ungå riper og skader hvis man åpner mobilen. Riktignok det som gjør mobilen vanntett.

Vær så snill a. Ikke snakk om ting du ikke har peiling på. #fakenews.

 

iPhone X har adhesive teip for å hindre vann. Det samme har iPhone 8 og iPhone 7 også. Bunnskruene har blitt lengre, ikke byttet ut.

 

Forøvrig er det vann- og fuktsensor i iPhoner, for dere andre som lurte. Det er neppe i billigere Kina/Korea-telefoner. Der er det forøvrig veldig mye lim også.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...