Gå til innhold

Her kommer PlayStation Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Final Fantasy VII? Seriøst? :p Er det noen plattformer det spillet ikke er på nå? Selv Switch får jo FFVII snart. For ikke å snakke om remaken som også er i utvikling. Skal de begrense seg til kun 20 spill burde de ha klart å finne frem et eller annet folk ikke har spilt til døde allerede. De andre imponerer heller ikke noe særlig. Hva med spill som Dino Crisis, Parasite Eve, Resident Evil (mange å velge i) og så videre?

Lenke til kommentar

Final Fantasy VII? Seriøst? :p Er det noen plattformer det spillet ikke er på nå? Selv Switch får jo FFVII snart. For ikke å snakke om remaken som også er i utvikling. Skal de begrense seg til kun 20 spill burde de ha klart å finne frem et eller annet folk ikke har spilt til døde allerede. De andre imponerer heller ikke noe særlig. Hva med spill som Dino Crisis, Parasite Eve, Resident Evil (mange å velge i) og så videre?

 

Grunnen er vel at den skal inneholde spillene folk flest forbinder med playstation og ikke glemte perler som noen få spilte (ikke sjekket tallene så godt selv da.). Håper selv på toh shin den, destruction derby og wipeout. Hadde også vært kult om de la til den t-rex demoen fra demodisken som fulgte med playstation når den ble lansert i Norge som en liten ekstra godbit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Må si jeg er lite gira. Med NES/SNES var i det minste kontrollerne så forskjellige fra dagens kontrollere at det ga mening å ha forskjellige fysiske enheter for kontrollerne, men når PS4-kontrolleren er såå lik, blir det plutselig litt vanskelig å forsvare det.

 

For all del, er sikkert mange som vil gjenoppleve så autentisk som mulig, og jeg er nok ikke helt i kundegruppa :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Med tanke på hvor fort NES og SNES mini ble hacket og klargjort for å kjøre nesten alt av spill, så bør man ikke se bort ifra at det samme skjer her også. Synes den virker interessant nok til at det muligens blir et kjøp.

Lenke til kommentar

Bare for å slenge det ut her... folk vet vel at Commodore 64 Mini finnes? Så den på Elkjøp i dag, av alle steder. :) Vurderer å kjøpe den etterhvert, men har en ekte Commodore 64 i hylla, så haster ikke for min del.

 

Der fant jeg ikke spillene jeg likte på den i den tiden jeg spilte. Mangler microprose soccer, f1 pole posistion, giana sisters og ikari warriors. Mulig den hadde rick dangerous og boulder dash da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg liker egentlig disse relanseringene. Men hvorfor i huleste insisterer alle på å ha kablede kontroller?

Er en del av retrosjarmen for mange :p Nå pleier det å finnes tredjeparts adaptere kort tid etter lansering, så du får alltids kjøre trådløst, men det er mer stress og mer jobb.

 

Tror nok det er nok et punkt der de vil minimere kostnaden av maskinvaren. Det er vel eneste utgift de har per solgte maskin uansett.

Lenke til kommentar

Der fant jeg ikke spillene jeg likte på den i den tiden jeg spilte. Mangler microprose soccer, f1 pole posistion, giana sisters og ikari warriors. Mulig den hadde rick dangerous og boulder dash da.

 

Commodore 64 hadde et enormt bibliotek, så det er nok umulig å få med nok spill til å gjøre alle fornøyde. Sanver Bruce Lee på den listen, for eksempel. Og Ye Are Kung Fu, eller hvordan det nå staves. Storkoste meg med et Zorro-spill på den tiden, og så videre. Veldig mange jeg gjerne skulle hatt igjen. Har fortsatt The Real Ghostbusters på kassett i hylla. :) Men poenget er at mange sier NES og SNES er legendariske, men Commodore 64 slår dem begge langt ned i støvlene. NES og SNES har absolutt sin plass i historien, men Commodore 64 var konge på haugen veldig lenge, og kunne gjøre mye mer enn å bare spille spill. Det var ikke en datamaskin som vi kjenner dem i dag, men det var nok starten på hjemme-PCer på mange måter.

 

Som litt ekstra trivia kom det siste spillet (så vidt jeg vet) faktisk så sent som på julaften i fjor, og heter Sam's Journey. Det sier jo litt hvor legendarisk Commodore 64 egentlig er. :)

 

https://www.knightsofbytes.games/samsjourney

Lenke til kommentar

Er en del av retrosjarmen for mange :p Nå pleier det å finnes tredjeparts adaptere kort tid etter lansering, så du får alltids kjøre trådløst, men det er mer stress og mer jobb.

 

Tror nok det er nok et punkt der de vil minimere kostnaden av maskinvaren. Det er vel eneste utgift de har per solgte maskin uansett.

Arrh. Ja, jeg skjønner det. Jeg vil bare ikke sitte på gulvet. Selv om det jo var det vi gjorde i gamle dager :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...