Gå til innhold

Derfor er lanseringen av Google Assistant i Norge så viktig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man sideloader Android Auto fra APK-Mirror, så er appen på norsk og fungerer med norsk talestyring. Det gjorde den også før assistenten var lansert i Norge.

Appen er ikke tilgjengelig i Norge fra Play, men det fungerer fint likevel.

Har brukt assistentfunksjonene i Android Auto i mange uker til å navigere, ringe og sende tekstmeldinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser frem til den dagen hvor man kan klappe med hendene og slå av og på lyset. Kjører i dag LifX LED smartpærer, er det noen klappe-løsning for Google Assistent eller Alexa pr. dags dato?

Nei, ikke klapping, men jeg sier "OK Google, goodnight", så slås TV av, alle lys i huset slås av, bortsett fra gang nede, trapp og gang oppe som alle settes på behagelig kveldsbelysning. Etter 10 min slås gang nede av og etter 30 min slås trapp og gang oppe av.

Har noe lignende for "OK Google, goodbye", og så slås lys på når jeg sier "OK Google, I'm Home". Når assistenten kommer på norsk på høyttalerne også, gjør jeg disse om til norsk også.

Klappestyring har man kunnet få i mange år, trenger ikke assistenten til det ?

Lenke til kommentar

Kan det hende at Google vil møte samme problematikk som i video, som med Amazon Alexa? Uansett så intervjues en programmerer, og hans vitnemål er absolutt verdt å lytte til. Han med mye hår på hode og ansikt :wee:

 

Klart opptak kan i teorien komme på avveie. Men Google har god kontroll på dataene, så er veldig lite sannsynlig vil jeg si.

 

Om man muter Google Home, så har jeg lest at den skal være koblet slik at så lenge lysene verifiserer at den er mutet, så er det fysisk umulig for mikrofonen å være på. Er ikke noe som jeg bekymrer meg nevneverdig av, men kan jo være verdt å sjekke nærmere opp i om det er et viktig tema for deg. Vet forøvrig ikke om Alexa er laget på samme måte.

Endret av Zappy1
Lenke til kommentar

Om man sideloader Android Auto fra APK-Mirror, så er appen på norsk og fungerer med norsk talestyring. Det gjorde den også før assistenten var lansert i Norge.

Appen er ikke tilgjengelig i Norge fra Play, men det fungerer fint likevel.

Har brukt assistentfunksjonene i Android Auto i mange uker til å navigere, ringe og sende tekstmeldinger.

 

Problemet er den idiotiske avgjørelsen om at assistant tydelig vis skal fungere på systemspråket på telefonen, så for oss som ikke liker norsk UI kan det bli en stund til vi får lov til å snakke norsk med den. Løsningen for min del var å sette den til irsk, for da forstår den norsk-engelsken min bedre :p

Lenke til kommentar

Klart opptak kan i teorien komme på avveie. Men Google har god kontroll på dataene, så er veldig lite sannsynlig vil jeg si.

 

Om man muter Google Home, så har jeg lest at den skal være koblet slik at så lenge lysene verifiserer at den er mutet, så er det fysisk umulig for mikrofonen å være på. Er ikke noe som jeg bekymrer meg nevneverdig av, men kan jo være verdt å sjekke nærmere opp i om det er et viktig tema for deg. Vet forøvrig ikke om Alexa er laget på samme måte.

 

Har ikke en slik enhet. Men det er jo artig med den teknologiske utviklingen så..

Her er en video som sikkert er mer i det spøkefulle hjørnet enn virkelighet. Men Amazon har vel av konspiratorikere blitt utpekt å stå i "ledtog" med NSA før. Artig uansett:

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Nei, ikke klapping, men jeg sier "OK Google, goodnight", så slås TV av, alle lys i huset slås av, bortsett fra gang nede, trapp og gang oppe som alle settes på behagelig kveldsbelysning. Etter 10 min slås gang nede av og etter 30 min slås trapp og gang oppe av.

Har noe lignende for "OK Google, goodbye", og så slås lys på når jeg sier "OK Google, I'm Home". Når assistenten kommer på norsk på høyttalerne også, gjør jeg disse om til norsk også.

Klappestyring har man kunnet få i mange år, trenger ikke assistenten til det ?

 

Hva slags enheter har du som gjør at du kan styre alt lys?

 

Har sett en del på fibaro Z-wave  Men skal søke litt mer siden jeg har dimmere på alt og det kan vell fort bli kluss regner jeg med. Samt spotter i hele huset hehe så det blir vell å finne om noe kan brukes til dette

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...