Gå til innhold

Reklame i postkassa.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og samboeren bor i ei blokk i et borettslag der vi har postkassene samlet ved inngangen i 1.etg. alle har klistremerker med "nei takk til reklame" på postkassene. Siden de lappene er synlige, havner all reklamen i en boks ved siden av postkassene, og når denne er full, utover gulvet i gangen. Dette skaper økt falltendens hos de eldre beboerne i oppgangen, som kort sagt ikke bør oppleve lårhalsbrudd. En annen ting er at dette generer mye avfall som jeg da ender opp med å kaste, hver dag.

 

Så nå vil jeg dette til livs og bli kvitt dette tullet en gang for alle, og lurer på om noen vet hvilke selskaper som sender ut all reklamen, da i hovedsak Fredrikstad kommune?

 

Beklager om tråden her er plassert i feil kategori

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke posten som er synderen her i blokka iallfall. De kommer tidlig ettermiddag, mens de som avleverer reklamen er her mellom 3 og 7 på natta/morgen. Jeg ønsker ikke å konfrontere han unge mannen som leverer reklamen, for han gjør bare jobben sin, men jeg skulle gjerne hatt kloa i firmaet han jobber for.

Lenke til kommentar

Hva med å sende reklamen tilbake til den som reklamerer, i en ufrankert konvolutt? Og legge ved skriv om at siden ‘Nei takk til reklame’ ikke respekteres så sendes reklamen i retur. Samt hvilket postnummer og evt. vei reklamen mottas i.

 

Mener at det i hvert fall var slik tidligere at mottaker måtte betale for sending som ikke hadde (nok) frimerker/frankering på seg. Hvis mange nok gjør dette (ekstrakost for den det reklameres for), skjerpes kanskje rutinene hos de som leverer ut reklamen (klager fra den som det reklameres for) og dere slipper uønsket reklame.

Lenke til kommentar

Det er ikke posten som er synderen her i blokka iallfall. De kommer tidlig ettermiddag, mens de som avleverer reklamen er her mellom 3 og 7 på natta/morgen. Jeg ønsker ikke å konfrontere han unge mannen som leverer reklamen, for han gjør bare jobben sin, men jeg skulle gjerne hatt kloa i firmaet han jobber for.

Det burde du, det er han som ignorerer nei takk lappene. Så Konfronter han hvis du vil ha stopp på det, ellers får du bare fortsette å samle og kaste og la eldre utsettes for fallfare som du sa tidligere. Your call...

Lenke til kommentar

Uadressert reklame som leveres andre steder enn i postkassa er å anse som forsøpling. Dersom noen forsøpler oppgangen deres bør dere ta det opp med de som forsøpler og be de slutte, eventuelt anmelde de for forsøpling. Forsøpling til fare for folks og helse mener jeg klart bør anmeldes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...