Gå til innhold

DayZ-studioet lager overlevelsesspill satt til Norge i 1991


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jo definitivt scener som ser norske ut. Men ville være utrolig synd om de forspiller potensialet og ikke gir ut et spill på PC som har mulighet til å bli såpass pent og litt annerledes enn de vanlig vante scenene man ser i spill. Men uansett så kommer jo "Generation Zero", som er satt til Sverige, til alle plattformer. Men vil påstå at østkysten av Sverige ikke har potensiale for like storslåtte naturscener som det man kan finne vest og nordover i Norge.

Lenke til kommentar

Så det har skjedd en atom krig og ikke bare at man skal overleve Norge under Heroin epidemien og slutten på jappe tiden?

Hadde vært mye vært mye morsomere om man slåss mot jappere, blitzere og ny-nazister, kanskje noen heroin zombier også. 

 

Og hvorfor har karen en AKM/47?

Hadde det ikke vært mye mer logisk med en AG3 eventuelt en AK74 om han tok den fra noen Russere.

Det er ganske langt til noe som helst kvanta av AKM i Nord Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde vært mer logisk med AG ja. Var det første jeg tenkte litt på etter at jeg så avisen med engelsk språk. Men kan se ut som om han plukker opp geværet fra en russisklignende soldat. En bil med "Meow Cat Food" virket heller i spesielt norsk, men jeg tenkte mest på natur og omgivelsene. Husene, togene, bilene etc. treffer de bra med, selv om de sikkert har tatt seg "kunstneriske friheter" som alle andre.

Lenke til kommentar

Så det har skjedd en atom krig og ikke bare at man skal overleve Norge under Heroin epidemien og slutten på jappe tiden?

Hadde vært mye vært mye morsomere om man slåss mot jappere, blitzere og ny-nazister, kanskje noen heroin zombier også.

 

Og hvorfor har karen en AKM/47?

Hadde det ikke vært mye mer logisk med en AG3 eventuelt en AK74 om han tok den fra noen Russere.

Det er ganske langt til noe som helst kvanta av AKM i Nord Norge.

Om vi ble invadert av russere (ikke bekreftet i denne settingen) brukte vel fortsatt Sovjetunionen den gamle Aken?

Lenke til kommentar

Om vi ble invadert av russere (ikke bekreftet i denne settingen) brukte vel fortsatt Sovjetunionen den gamle Aken?

 

I 91 var AK74 standard våpenet og AKM var ute av sortimentet.

At det kanskje er en eller annen på noen lagre i russland kan hende, men sjangen for at AKM ville dukke opp i Nord Norge er liten.

Lenke til kommentar

I 91 var AK74 standard våpenet og AKM var ute av sortimentet.

At det kanskje er en eller annen på noen lagre i russland kan hende, men sjangen for at AKM ville dukke opp i Nord Norge er liten.

Ah ok, I dette spillet som er satt i 91 virker det som Norge er siste skanse igjen, altså at krigen er over og folk må overleve. Om en eventuell krig har skjedd (tidligere enn 91)ville jeg tro Sovjet mobiliserte det de hadde av materiell. Så jeg ser det ikke som en heeeelt utenkelig situasjon.

Lenke til kommentar

Ah ok, I dette spillet som er satt i 91 virker det som Norge er siste skanse igjen, altså at krigen er over og folk må overleve. Om en eventuell krig har skjedd (tidligere enn 91)ville jeg tro Sovjet mobiliserte det de hadde av materiell. Så jeg ser det ikke som en heeeelt utenkelig situasjon.

 

Da måtte krigen ha skjedd tidlig på 70tallet i såfall. 

Lenke til kommentar

Da måtte krigen ha skjedd tidlig på 70tallet i såfall.

"It was officially replaced in Soviet frontline service by the AK-74 in the late 1970s, but remains in use worldwide"

 

Beklager men det er feil. Og Sovjet slet med å forsyne styrkene sine med disse, samt at AkM var i produksjon helt til slutten av 70 tallet. Det er selvfølgelig ikke utenkelig at en eventuell stor-krig på 80 tallet ville gjort at de brukte AKM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...