Gå til innhold

Elon Musk kan bli kastet som styreformann i Tesla


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Styret skal avgjøre hans skjebne denne uken.
 
Generalforsamlingen skal avgjøre styreleders skjebne, ikke styret. Skjerpings!

Og strengt tatt så handler brevet fra CTW om å sparke tre styremedlemmer, ikke Elon Musk.
Endret av skripis
  • Liker 5
Lenke til kommentar

(...)Og strengt tatt så handler brevet fra CTW om å sparke tre styremedlemmer, ikke Elon Musk.

 

Brevet fra CTW nevner ikke ny styreformann direkte, men det er fortsatt oppe for stemming og andre som Glass Lewis har støttet det.

 

 

Man kan si hva man vil, men Musk er for viktig for imaget til Tesla til at han uten videre kan fjernes.

 

Det blir som om man skulle fjernes Steve Jobs rett etter at iPhone ble lansert.

 

Han vi uansett fortsette som CEO, og det viktige er å fortsatt koble navnet hans til firma samtidig som man får mer erfarende folk inn i styret.

 

Musk er viktig for å holde på investorene, for han er en pengemaskin når det kommer til å snakke opp selskapet. Men siden han ikke leverer resultater i form av produksjon er det fornuftig å få friske hoder inn for å løse dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå må man huske at noen av de selskapene som har "eierskap" i Tesla trolig også hadde sett sitt for å selge og fylle lommene sine før de hadde gjort noe annet, så ta slike ting med en stor dose salt.

Når det er sagt har det vært en god del problemer som Tesla må få ordnet opp i, antall biler som produseres, feil som gjøres ved produksjon og ikke minst fortjeneste på noen av produktene. 

Uansett vil nok Elon Musk komme seirende ut av denne også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Man kan si hva man vil, men Musk er for viktig for imaget til Tesla til at han uten videre kan fjernes.

 

Det blir som om man skulle fjernes Steve Jobs rett etter at iPhone ble lansert.

 

Det er ikke godt image å sende søppel ut i verdensrommet..

Jeg er enig med deg der. Hvis Elon får fortsette med denne horrible utviklingen av raketter for å sende søppel til verdensrommet vil det jo snart ikke være nok plass til å sende folk til Mars engang... Det kan også få fatale følger som universal oppvarming.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Man kan si hva man vil, men Musk er for viktig for imaget til Tesla til at han uten videre kan fjernes.

 

Det blir som om man skulle fjernes Steve Jobs rett etter at iPhone ble lansert.

 

Det er ikke godt image å sende søppel ut i verdensrommet..

Faktisk er det god pr å sende en tesla ut i verdensrommet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Musk er viktig for å holde på investorene, for han er en pengemaskin når det kommer til å snakke opp selskapet. Men siden han ikke leverer resultater i form av produksjon er det fornuftig å få friske hoder inn for å løse dette.

Denne kommentaren skjønner jeg ikke i det hele tatt. Tesla ligger jo faktisk foran skjema i forhold til den opprinnelige planen som ble lagt. Så endret de planene til å bli mer aggressive, og det var dette de ikke klarte å følge opp. Men de ligger altså foran skjema hvis man ser på den opprinnelige planen, og Model 3 er vel også nå den elbilen som produseres i flest eksemplarer, samt at veksten i produksjon er ganske stor.

 

Hvordan kan man påstå at Musk ikke leverer resultater når han ligger foran sitt opprinnelige skjema, og banker alle andre på antall produserte biler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Absolutt på tide, Elon (og ikke minst broren..) Har ikke noe i styret å gjøre lenger, dette er en operasjon som trenger mye høyere grad av professjonalitet for å lykkes. Bilproduksjon i stor skala er noe helt annet enn de har drevet med hittil..

Da er det jo rart at Tesla nå slår "profesjonelle" Nissan med Leaf som for øyelbikket produseres i færre eksemplarer månedlig enn Model 3 (såvidt jeg vet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne kommentaren skjønner jeg ikke i det hele tatt. Tesla ligger jo faktisk foran skjema i forhold til den opprinnelige planen som ble lagt. Så endret de planene til å bli mer aggressive, og det var dette de ikke klarte å følge opp. Men de ligger altså foran skjema hvis man ser på den opprinnelige planen, og Model 3 er vel også nå den elbilen som produseres i flest eksemplarer, samt at veksten i produksjon er ganske stor.

 

Hvordan kan man påstå at Musk ikke leverer resultater når han ligger foran sitt opprinnelige skjema, og banker alle andre på antall produserte biler?

 

Det er ikke mine påstander...

 

CTW: "Over the past year, Tesla has failed to hit critical production milestones and has consequently seen its past progress toward profitability sharply reverse."

GL: "Tesla has posted only two profitable quarters in its 14-year history, and losses have increased lately."

ISS: "ISS notes that Palo Alto, California-based Tesla has struggled to mass manufacture the Model 3 sedan and the company’s own filings state that "failure to achieve cost and volume targets for Model 3 production, as well as quality expectations, could have a material adverse impact on the company’s business, prospects, operating results and financial condition."

 

Tydeligvis er det ikke så mange rådgivere som er enige med deg om at Tesla er foran skjema, skulle jeg bringe mine egne tanker inn synes jeg det er langt bak skjema at de enda ikke har levert en eneste $35k modell 3 enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...