Gå til innhold

Facebook-krisen forklart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje tiden for sosiale medier er forbi? Jeg føler iallfall at de tjenestene jeg har benyttet frem til nå, ikke lenger leverer det jeg fikk da jeg aktiverte kontoene mine. Enn så lenge lener jeg meg tilbake og tvinner tomler frem til noen innoverer frem noe nytt og populært.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart hvordan ting blir blåst opp når der er en forbindelse til President Trump.

 

Obama kampanjen gjorde det samme i 2011 og 2012, men i mye større skala og med Facebooks velsignelse.

https://nypost.com/2018/03/20/obamas-former-media-director-said-facebook-was-once-on-our-side/amp/

 

Ironisk at man kan bruke Facebook for å delta i denne diskusjonen.

 

Ikke at det nødvendigvis gjør saken noe bedre rent etisk, men Obamas folk gjorde det i hvert fall på lovlig vis.

 

"But while Facebook and its users gave permission to the Obama campaign to vacuum up the data, Cambridge may have harvested the information illegally by saying it would be used for an academic study."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Facebook brukes bare av "gamlinger" nå av gammel vane. Det vil dø ut da det har mistet sin funksjon. Hva er det Facebook har som man ikke har på Insta, Twitter og andre plattformer som er mye bedre? Som noen skriver er chattegrupper det eneste, men da trenger man bare Messenger. Facebook er et tilbakelagt kapittel, og Zuckerberg ser ikke ut til å bry seg så mye om Facebook som han gjorde før. 

Lenke til kommentar

Facebook brukes bare av "gamlinger" nå av gammel vane. Det vil dø ut da det har mistet sin funksjon. Hva er det Facebook har som man ikke har på Insta, Twitter og andre plattformer som er mye bedre? Som noen skriver er chattegrupper det eneste, men da trenger man bare Messenger. Facebook er et tilbakelagt kapittel, og Zuckerberg ser ikke ut til å bry seg så mye om Facebook som han gjorde før. 

 

Tja, Instagram er jo for bilder så det blir jo noe helt annet og Twitter gir deg ikke muligheten til å skrive like langt, så begge de alternativene du nevnte har jo helt ulike bruksområder.

 

Du har grupper på Facebook, du kan arrangere ett arrangement der du kan vise interesse elle rom du skal delta, restauranter har ofte menyer, du kan bruke kundeservice via chatfunksjonen.

Lenke til kommentar

Facebook brukes bare av "gamlinger" nå av gammel vane. Det vil dø ut da det har mistet sin funksjon. Hva er det Facebook har som man ikke har på Insta, Twitter og andre plattformer som er mye bedre? Som noen skriver er chattegrupper det eneste, men da trenger man bare Messenger. Facebook er et tilbakelagt kapittel, og Zuckerberg ser ikke ut til å bry seg så mye om Facebook som han gjorde før. 

Facebook eier Instagram. Det er veldig viktig å innse hvor stor markedsandel Facebook Inc. har på persondata. Facebook.com er bare et uttak fra sentralstøvsugeren.

Lenke til kommentar

Rart hvordan ting blir blåst opp når der er en forbindelse til President Trump.

 

Obama kampanjen gjorde det samme i 2011 og 2012, men i mye større skala og med Facebooks velsignelse.

https://nypost.com/2018/03/20/obamas-former-media-director-said-facebook-was-once-on-our-side/amp/

 

Ironisk at man kan bruke Facebook for å delta i denne diskusjonen.

 

Rart hvordan du unngår å nevne en helt vesentlig forskjell mellom de to kampanjene, at den ene er gjort i henhold til reglene mens den andre sanket informasjon ved å misbruke systemet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...