Gå til innhold

Egen "krypto-trader"


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Mystisk tittel!

 

Vi er rundt 20 stk som skal investere i kryptovaluta

 

Ikke store summene per pers, Men vi ender opp med rund 200k i totalen

 

Greia er, Er det en ulempe ved at vi overfører penger til en person sin bankkonto, for deretter at denne personen legger inn hele beløpet på sin "Kryptokonto" der det blir kjøpt diverse valutaer?

 

Sett at feks skatteetaten kommer å spør hva alle innskuddene er/Utbetalinger til utland osv

 

 



Anonymous poster hash: 0f644...b88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er dette ett problem, hvorfor bruker dere ikke bare 10k hver, på egen konto? 

Hva vil evt problemet være ?

 

Det er en som holder på med dette på fulltid og daytrader, Resten av oss vet veldig lite om dette, og har ikke tid til å følge opp slik denne personen kan

Meningen er basicly at han skal styre alt

Er ikke mål å tjene store summer, men er vi heldige så blir det en ferietur neste år som da blir sponset av disse pengene

 

Alle går inn med like mye uansett og vi selger samlet når den tid kommer

 

Anonymous poster hash: 07486...a22

Lenke til kommentar

Er ikkje problema åpenbare?

 

Som du påpeikte så vil skatteetaten ansjå dette som ein formue som tilhøyrer den personen som eig kontoen.

Mistanke om kvitvasking og slikt vil nok fort kome når det er snakk om eit såpass stort beløp.

 

I tillegg har du risikoen med at den som sitter på pengane har all makt til å stikke av med pengane, ikkje betale ut pengane når dei andre vil ha dei tilbake, påføre deg eit økonomisk tap bevist, eller rett og slett late som at pengane er tapt etter ei dårlig investering når dei eigentleg står på pengemannens konto.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig er dette ett problem, hvorfor bruker dere ikke bare 10k hver, på egen konto? 

Hva vil evt problemet være ?

 

Det er en som holder på med dette på fulltid og daytrader, Resten av oss vet veldig lite om dette, og har ikke tid til å følge opp slik denne personen kan

Meningen er basicly at han skal styre alt

Er ikke mål å tjene store summer, men er vi heldige så blir det en ferietur neste år som da blir sponset av disse pengene

 

Alle går inn med like mye uansett og vi selger samlet når den tid kommer

 

Anonymous poster hash: 07486...a22

 

 

Det er mye åpenbart, hvem eier pengene feks? Det er hans penger når de står på hans konto osv. 

 

Men, følg heller bare etter hans trading fra hver enkelt konto? 

Lenke til kommentar

Nå er det ikke slik at vi hadde gitt pengene dersom vi er usikre på personen og at de skal bli stjålet. Være familier har feriert i over 30 år sammen som en gruppe og vi er nære venner alle sammen.

 

Så vi kan la alt som har med ulempen at pengene blir frastjålet osv ligge

 

Det er mer snakk om. Vil det være en ulempe for hovedpersonen som får mange beløp inn på konto. Feks som hvitvasking er nevnt over her, selvom vi ikke gjør noe ulovlig vil vi bare høre om det er noen med kunnskapen som vet om det er en direkte ulempe som vi må ta høyde for

 

Risikoen ved investering er vi alle klar over

 

Anonymous poster hash: 07486...a22

Lenke til kommentar

Nå er det ikke slik at vi hadde gitt pengene dersom vi er usikre på personen og at de skal bli stjålet. Være familier har feriert i over 30 år sammen som en gruppe og vi er nære venner alle sammen.

 

Så vi kan la alt som har med ulempen at pengene blir frastjålet osv ligge

 

Det er mer snakk om. Vil det være en ulempe for hovedpersonen som får mange beløp inn på konto. Feks som hvitvasking er nevnt over her, selvom vi ikke gjør noe ulovlig vil vi bare høre om det er noen med kunnskapen som vet om det er en direkte ulempe som vi må ta høyde for

 

Risikoen ved investering er vi alle klar over

 

Anonymous poster hash: 07486...a22

 

Det er jo åpenbart. Sender du meg 1 million kroner, er dette mine 1 million kroner. Jeg må betale avgifter for disse pengene, da det er mine penger. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er jo åpenbart. Sender du meg 1 million kroner, er dette mine 1 million kroner. Jeg må betale avgifter for disse pengene, da det er mine penger. 

 

 

Setter stor pris på svarene dine :)

 

Men du er litt vag

Når du snakker om avgifter, hva er bakgrunnen for disse altså hvilke avgifter snakker du om og hvordan beregnes disse?

 

Det er snakk om maks 200k, Det kan godt hende at vi endrer mening iløpet av den tiden det tar før vi starter og går inn med 100k også

 

Hovedpersonen vil ikke få mer formue enn gjeld hvis det bakgrunnen for disse avgiftene du tenker på

 

Pengene vil gå inn på konto en dag - ut igjen iløpet av de neste dagene

 

Snakker du om noen skjulte avgifter som ikke er kjent for allværmansen ?

Bankgebyrer for utenlandsbetaling osv tas ikke i betraktning da de er såpass lave

 

Anonymous poster hash: 07486...a22

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det er jo åpenbart. Sender du meg 1 million kroner, er dette mine 1 million kroner. Jeg må betale avgifter for disse pengene, da det er mine penger. 

 

 

Setter stor pris på svarene dine :)

 

Men du er litt vag

Når du snakker om avgifter, hva er bakgrunnen for disse altså hvilke avgifter snakker du om og hvordan beregnes disse?

 

Det er snakk om maks 200k, Det kan godt hende at vi endrer mening iløpet av den tiden det tar før vi starter og går inn med 100k også

 

Hovedpersonen vil ikke få mer formue enn gjeld hvis det bakgrunnen for disse avgiftene du tenker på

 

Pengene vil gå inn på konto en dag - ut igjen iløpet av de neste dagene

 

Snakker du om noen skjulte avgifter som ikke er kjent for allværmansen ?

Bankgebyrer for utenlandsbetaling osv tas ikke i betraktning da de er såpass lave

 

Anonymous poster hash: 07486...a22

 

 

Det jeg mener er at disse 200 000 vill stå være hans penger, og han vill derfor bli "ansvarlig" for disse pengene. 

 

Jeg skjønner ikke hva dere får igjen av å overføre disse pengene til han, men det er jo deres "problem". 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det jeg mener er at disse 200 000 vill stå være hans penger, og han vill derfor bli "ansvarlig" for disse pengene. 

 

Jeg skjønner ikke hva dere får igjen av å overføre disse pengene til han, men det er jo deres "problem". 

 

 

Nå er vi såpass off topic at det ikke hjelper noe særlig

 

Han blir vår fondsforvalter.

 

Jeg klarer ikke forklare det på en enklere måte ettersom du lurer på hvorfor vi skal overføre penger 

 

Men hvis du kan forklare nærmere på disse utgiftene du nevner er jeg interessert i få vite hvilke det er :)

 

Anonymous poster hash: 07486...a22

Lenke til kommentar

Han blir vår fondsforvalter.

 

Han blir eigentleg ikkje det utan å opprette eit foretak for fondsforvaltning.

Sjølv om dere vil oppfatte han som fondsforvalter så vil alle andre rekne han som ein enkeltperson som har fått ei større pengegave.

 

Du kan rett og slett risikere at du ikkje får igjen pengane dine, og det kan være forskjellige grunnar til det. For eksempel ved at vedkommande i praksis har full råderett og vetorett i alle besluttningar om kva som skal skje med pengane, så om dere vil selge unna og han fortsatt vil eige bitcoins, eller investere i andre ting, så kan dere ikkje hindre han.

Dersom han døyr medan pengane fortsatt står på hans konto så vil pengane tilfalle arvingane som ikkje treng å forholde seg til (eller vite om) den investeringsavtalen som dere inngikk.

 

 

 

Eg kan på ingen måte sjå kvifor dere skal samle pengane i ein stor pot? Slik som bitcoins markedet har vært til no (med unntak av siste døgn) så har prisen berre gått opp. Behovet for å day trade er med andre ord lite sidan det er få svingningar som ein må holde styr på. Einaste oppgåva for ein day trader i bitcoins er å avgjere når det er på tide å trekke seg ut.

Avgifta for å veksle om mellom kroner og bitcoins er stort sett prosentbaserte, så heller ikkje der er det noke å hente på å skyre inn 1 x 200 000 kr, kontra å skyte inn 20 x 10 000 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke tro at dette skal være noe problem, men den dagen pengene skal tas ut vil jeg tro det er best at de betales direkte til hver enkelt sin bankkonto. Så lenge alle fører opp sin andel på selvangivelsen (annen formue), og gevinst/tap på det dere realiserer har dere alt på det tørre om Skatteetaten tar kontakt.

Lenke til kommentar

 

Han blir vår fondsforvalter.

 

Han blir eigentleg ikkje det utan å opprette eit foretak for fondsforvaltning.

Sjølv om dere vil oppfatte han som fondsforvalter så vil alle andre rekne han som ein enkeltperson som har fått ei større pengegave.

 

 

 

Er fullt klar over at han ikke er det som en privatperson haha

 

Du skjønner det at folk er mer nysgjerrig på hvorfor man gjør som man gjør..istedet for å adressere og svare på det som blir spurt

 

Tenkte derfor å forklare enkelt hvordan vi ser på denne personen som en person ettersom noen ikke forstod hvorfor og hva

 

 

Anonymous poster hash: 07486...a22

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke tro at dette skal være noe problem, men den dagen pengene skal tas ut vil jeg tro det er best at de betales direkte til hver enkelt sin bankkonto. Så lenge alle fører opp sin andel på selvangivelsen (annen formue), og gevinst/tap på det dere realiserer har dere alt på det tørre om Skatteetaten tar kontakt.

 

Hei

 

Ja dette har vi blitt inneforstått

Var nok bare det at vi var bekymret for hvordan det ville se ut for evt skatteetaten osv siden det kommer inn litt større summer

 

Ringte de heller selv siden det tok såpass lang tid å få svar her så ventet heller 1 time på tlf for svar hehe

 

Det var ikke noe problem :)

 

Sålenge som du sier..Vi spres gevinsten riktig og i vår egen selvangivelse

 

Anonymous poster hash: 07486...a22

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Selvfølgelig er dette ett problem, hvorfor bruker dere ikke bare 10k hver, på egen konto? 

Hva vil evt problemet være ?

 

Det er en som holder på med dette på fulltid og daytrader, Resten av oss vet veldig lite om dette, og har ikke tid til å følge opp slik denne personen kan

Meningen er basicly at han skal styre alt

Er ikke mål å tjene store summer, men er vi heldige så blir det en ferietur neste år som da blir sponset av disse pengene

 

Alle går inn med like mye uansett og vi selger samlet når den tid kommer

 

Anonymous poster hash: 07486...a22

 

Kan det være en mulighet at alle oppretter E-lommebøker til sin konto, slik at overskuddet kan deles til alle lommebøkene, og eksperten kan hjelpe med å ta ut disse til hver enkelt? Så er det ikke én person som sitter med all lasten.

 

Det er kommet mye informasjon om skatteregler, og det er uansett viktig å føre opp investeringene sine som tap, selv om midlene står inne som krypto eller euro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...