Gå til innhold

Nå kommer trolig også Game Boy i ny utgave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Om ryktene virkelig er sanne så håper jeg på en ekte Remake, og ikke noe Linux-basert vas.

 

Har så langt ikke blitt særlig imponert av disse "nyskapende" mini-versjonene av samtlige klassikkere som har dukket opp de siste årene.

 

Det er vanskeligere å garantere god kompatibilitet og feilfri utførelse ved å lage en clone-konsoll, slik du ønsker. Om du slenger inn en Hi-Def NES mod på en original NES så får du den mest originale opplevelsen blandet med mulighet for å bruke den på moderne skjerm med en ganske god intern upscaler (dobling av piksler ved 720p ser veldig fint ut)

Lenke til kommentar

- Om ryktene virkelig er sanne så håper jeg på en ekte Remake, og ikke noe Linux-basert vas.

 

Har så langt ikke blitt særlig imponert av disse "nyskapende" mini-versjonene av samtlige klassikkere som har dukket opp de siste årene.

 

Vell, med tanke på hvor effektive prossessorne er i dag, så hadde det ikke forundret meg om de kunne klart å lage en gameboy som kjørte de gamle spillene native, og vært som en kalkulator når det kommer til batteritid :) aka husker ikke sist jeg bytta batteri.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

- Om ryktene virkelig er sanne så håper jeg på en ekte Remake, og ikke noe Linux-basert vas.

 

Har så langt ikke blitt særlig imponert av disse "nyskapende" mini-versjonene av samtlige klassikkere som har dukket opp de siste årene.

 

 

 

Det er vanskeligere å garantere god kompatibilitet og feilfri utførelse ved å lage en clone-konsoll, slik du ønsker. Om du slenger inn en Hi-Def NES mod på en original NES så får du den mest originale opplevelsen blandet med mulighet for å bruke den på moderne skjerm med en ganske god intern upscaler (dobling av piksler ved 720p ser veldig fint ut)

 

 

 

- Clone-console er en ting, men det jeg tenkte var en ny og forbedret utgave av en gammel klassikker.

 

Men når det gjelder clone-console så er Retron5 et godt eksempel på dette konseptet.

Meget stabil og høyst kompatibel etter det jeg er bekjent.

For ikke å snakke om både fremover- og bakover-kompatibel.

 

Jeg synes det bare er ironisk at et tredjeparts firma klarer å få til noe som selve folkene bak disse enkeltstående retro-consolene ikke får til.

Men velger heller å gå for enda en "Media-Box"-løsning.

Hvor mange "forskjellige" slike trenger man egentlig.

 

For ikke å snakke om at disse kjipe "Linux med Emulator"-greiene er høyst unødvendig å bruke enda mer penger på.

Med tanke på at folk stort sett allerede har en eller flere datamaskiner dem kan installere en fullverdig Emulator på.

For i så måte å kunne mette behovet for litt nostalgi i ny og ne.

 

Men jeg ser mye mer verdig i å betale for en fullverdig forbedret utgave av f.eks. en Commodore, Atari, Amstrad, Playstation, Sega og/eller Nintendo.

Som i dette tilfellet er snakk om en Game-Boy.

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Om ryktene virkelig er sanne så håper jeg på en ekte Remake, og ikke noe Linux-basert vas.

 

Har så langt ikke blitt særlig imponert av disse "nyskapende" mini-versjonene av samtlige klassikkere som har dukket opp de siste årene.

 

 

 

 

Vell, med tanke på hvor effektive prossessorne er i dag, så hadde det ikke forundret meg om de kunne klart å lage en gameboy som kjørte de gamle spillene native, og vært som en kalkulator når det kommer til batteritid :) aka husker ikke sist jeg bytta batteri.

 

 

 

- Ja, akkurat...

By the Vei..., les det jeg skrev til "Zhylo" for litt mer utfyllende info.

Lenke til kommentar

 

 



- Clone-console er en ting, men det jeg tenkte var en ny og forbedret utgave av en gammel klassikker.

Men når det gjelder clone-console så er Retron5 et godt eksempel på dette konseptet.
Meget stabil og høyst kompatibel etter det jeg er bekjent.
For ikke å snakke om både fremover- og bakover-kompatibel.

Jeg synes det bare er ironisk at et tredjeparts firma klarer å få til noe som selve folkene bak disse enkeltstående retro-consolene ikke får til.
Men velger heller å gå for enda en "Media-Box"-løsning.
Hvor mange "forskjellige" slike trenger man egentlig.

For ikke å snakke om at disse kjipe "Linux med Emulator"-greiene er høyst unødvendig å bruke enda mer penger på.
Med tanke på at folk stort sett allerede har en eller flere datamaskiner dem kan installere en fullverdig Emulator på.
For i så måte å kunne mette behovet for litt nostalgi i ny og ne.

Men jeg ser mye mer verdig i å betale for en fullverdig forbedret utgave av f.eks. en Commodore, Atari, Amstrad, Playstation, Sega og/eller Nintendo.
Som i dette tilfellet er snakk om en Game-Boy.


-Problemet er nok at en ny og forbedret utgave vil ha en alt for liten kundemasse. Disse maskinene appellerer bare til samlere som allerede har spill.
Jeg f.eks kommer aldri til å kjøpe en konsoll til 1000 også være nødt til å kjøpe gamle brukte spill til 100-500 pr.stk bare for å mimre litt.
Markedet er sikkert stort nok til at et lite selskap syns det er verd å lage Retron5, men for et selskap som Nintendo er det nok markedet for lite. Endret av Houdini
Lenke til kommentar

Håper virkelig at den ikke har bakgrunnbelysning slik at det blir umulig å se hva som skjer på skjermen hvis det er mørkt i rommet og at jeg blir nødt til å kjøpe masse unødvendige 3rd party lampetilbehør av dårlig kvalitet som kaster lys på skjermen og som sluker batterier, because nostalgia. /s

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Hva er greia med disse remake greiene? Er jo ingen som faktisk spiller NES eller SNES den dag i dag, det er bare kult å prøve på vors så blir man lei. Eller så kjeder man seg gjennom gamle, lite stimulerende dritspill for å føle at man ikke kasta 1500 ut av vinduet

 

Du tar ganske feil der. Retro gaming er jævlig stort og folk spiller SNES og NES hele tida, både privat og på nett til underholdning for andre.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Clone-console er en ting, men det jeg tenkte var en ny og forbedret utgave av en gammel klassikker.

 

Men når det gjelder clone-console så er Retron5 et godt eksempel på dette konseptet.

Meget stabil og høyst kompatibel etter det jeg er bekjent.

For ikke å snakke om både fremover- og bakover-kompatibel.

 

Jeg synes det bare er ironisk at et tredjeparts firma klarer å få til noe som selve folkene bak disse enkeltstående retro-consolene ikke får til.

Men velger heller å gå for enda en "Media-Box"-løsning.

Hvor mange "forskjellige" slike trenger man egentlig.

 

For ikke å snakke om at disse kjipe "Linux med Emulator"-greiene er høyst unødvendig å bruke enda mer penger på.

Med tanke på at folk stort sett allerede har en eller flere datamaskiner dem kan installere en fullverdig Emulator på.

For i så måte å kunne mette behovet for litt nostalgi i ny og ne.

 

Men jeg ser mye mer verdig i å betale for en fullverdig forbedret utgave av f.eks. en Commodore, Atari, Amstrad, Playstation, Sega og/eller Nintendo.

Som i dette tilfellet er snakk om en Game-Boy.

 

 

 

 

- Problemet er nok at en ny og forbedret utgave vil ha en alt for liten kundemasse.

Disse maskinene appellerer bare til samlere som allerede har spill.

Jeg f.eks kommer aldri til å kjøpe en konsoll til 1000 også være nødt til å kjøpe gamle brukte spill til 100-500 pr.stk bare for å mimre litt.

Markedet er sikkert stort nok til at et lite selskap syns det er verd å lage Retron5, men for et selskap som Nintendo er det nok markedet for lite.

 

 

 

- Jeg er enig i at det er penger ut av vindu, men ikke for å kjøpe en Retro-Console.

Det er som jeg sa i innlegget mitt mer bortkastet å betale for noe som man teknisk sett allerede har ved å laste ned en emulator.

 

Det som er problemet er at det blir enten/eller.

Enten lager dem en console til bruk av gamle spill(-kassetter, -disketter, -cartridge'er, -CD'er, -DVD'er).

Eller så lager dem en console til bruk av spill-rom, lagt inn av produsenten.

Et populært valg de siste årene har vært å lage en emulator basert løsning.

 

En ting jeg faktisk likte med Atari sin siste løsning var at dem legger opp til at det kommer nye spill til den.

 

Hadde dem kombinert disse på en måte slik at man kan bruke gamle spill(-kassetter, -disketter, -cartridge'er, -CD'er, -DVD'er).

En hdd-løsning for å lagre spill og programmer, samtidig at dem lager nye spill til console'en.

 

Det hadde definitiv vært verdt pengene, siden det appellerer til en større brukermasse, både nye brukere og gamle brukere.

 

Som "Mordaedil1" sier; Det er ikke bare dem som vokste opp med slike console'er som har interesser for disse.

 

Man trenger jo ikke alltid ha fotorealistisk grafikk.

Det betyr ikke at spillene er dårlige for det om.

Snur man på det så har jeg faktisk oppleved å sitte med følelsen av skuffelse etter å ha spillt spill med tilnærmet fotorealisme, relatively speaking.

 

Misforstå meg rett...

Jeg elsker "Eye-Candy".

Men samtidig så er noen av mine absolutte favoritter, spill med fire eller færre farger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...