Gå til innhold

Deliddet Skylake-X (7800X) med Rockit 99


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett dem. Ble litt mye på IHS, (Den du tenkte på..?) men det ville ikke få heft. Jeg tømte også det meste på IHS.

 

Satt den loddrett og sugde det opp i tuben. Så ble like lite som på DIE når jeg var ferdig.

 

EDIT: Temperaturen er en god 15-20'C kaldere iallefall. Folder nå på 4800 mhz og temperaturen er på mellom 48 og 54'C under 100% load. Jeg har ikke foldet lenge, så kan nok stige. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

EDIT: Temperaturen er en god 15-20'C kaldere iallefall. Folder nå på 4800 mhz og temperaturen er på mellom 48 og 54'C under 100% load. Jeg har ikke foldet lenge, så kan nok stige. 

 

Hvis de tallene der stemmer, så funker det som det skal da. Siden du tok på neilakk rundt die'en, så gjorde det sikkert ikke noe om du hadde litt mye LM på (die og IHS).

Lenke til kommentar

Jeg satt 5 ghz inne i bios og gir CPUen hele 1.365V-ish. Temp er under 70'C. Varmeste kjernen er nå på 68'C. Før peaket de 90'C om jeg husker riktig. Var illefall 88'C++.

 

Veeeldig fornøyd. 

 

Gratulerer :)

 

Virker som et stort hopp i volt og temps fra 4800 til 5000? Kanskje 4800 er mer safe til 24/7 :)

Lenke til kommentar

Er ikke helt fornøyd. Etter noen runder Cinebench så er maks tempen 60-72-73-72-70-67'C på kjernene. Jeg gir jo CPUen 1.380V tydeligvis. Folder jeg så trekker CPU 1.360V. Setter jeg den i Cinebench så tar den 20mv ekstra..? Kanskje derfor den er noen grader varmere enn f.eks folding? :hmm:

 

Forskjellen er 0.120V for de siste 200 mhz. Kanskje jeg sier det er godt nok med 4900.. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Spennende lesning dette, min Rockit 99 er på vei (vi prata litt på overclock.net). Jeg tror det var lurt å la det være litt silikon igjen mellom IHS og die. Fjerner du alt, vil det bli et mellomrom på noen mikrometer og du risikerer ujevnt trykk på die som igjen kan føre til at den sprekker. Jeg har et par spørsmål jeg håper du kan svare på... Hvor temperaturbestandig er klar neglelakk? Du er ikke redd for at det smelter ved høy temp og gønker til området rundt dien og blander seg med TIM? Hvordan funket Loctite superlim på IHS? Sitter det ordentlig fast? Bruker du liquid metal mellom IHS og vannblokk også? Jeg tenkte å ha Thermal Grizzly Conductonaut mellom die og IHS, og Kryonaut mellom IHS og vannblokka.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Nei, har ikke lest om noen ulemper med neglelakk. Mener jeg leste om en som testa med varmluftspistol og var ingen effekt/reaksjon selv med 100'C, og så varmt burde det ikke blir der inne, da har du større problemer.

 

Ja, så jo bildet og der kan med se hvordan det gikk. Fjerner man silikonet på PCB så ser man det også, litt verre om du vil prøve å sende den til reklamasjon o.l.

 

Loctite fungerte fenomenalt! Tok CPU ut idag da jeg gjorde om loopen og ville sjekke. Hadde før og etter bilder av CPU. Man kan ikke se at den er deliddet engang. Så min har fortsatt garanti, he he.

 

Jeg brukte først Gelid Extreme, men gikk tom idag så gikk for Noctua nt-h1 kjølepasta mellom IHS og vannblokk. Merker ingen forskjell på temperaturen.

Lenke til kommentar

Jo, i utgangspunktet. Men man kan ikke se at CPU er delidded, så gjør meg ingen ting.

Spenningssensorene mine gikk til helvete idag. Så viser kun VID, ellers så påstår den 2.xxx V. :p

Det med spenningssenorene... tror du har noe med delid å gjøre? Spenningen kommer jo fra hovedkortet, mens sensorene sitter i cpu'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...