Gå til innhold

Den store Google Pixel 2 XL tråden


Nystic

  

66 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Google Pixel 2 XL?

    • Ja
      16
    • Nei
      50


Anbefalte innlegg

https://www.youtube.com/watch?v=zpLVsR8cSFo

Her kan du diskutere det som måtte falle deg inn om det nye flaggskipet til Google; Pixel 2 XL produsert av LG. Det nye flaggskipet ble lansert 4. oktober 2017 og kommer med spesifikasjoner som: 6" QHD+ skjerm (2880 x 1440, 18:9, pOLED, Gorilla Glass 5), Snapdragon 835, 4 GB RAM, 64/128 GB lagringsplass, 3520 mAh batteri, og enkle kameraer foran og bak (12.2MP / 8MP) med OIS og EIS integrert sammen. Den er også IP67 sertifisert, og ellers finner man Bluetooth 5.0, NFC, eSIM, USB Type-C, fingeravtrykksensor bak, samt stereohøyttalere foran (dog ingen hodetelefoninngang). Selvfølgelig vil den også kjøre nyeste versjon av Android, nemlig Android 8.1 Oreo med nye funksjoner som Active Edge, Always-on Display, Now Playing, Portrait Mode og en ny Pixel Launcher. 64 GB versjonen kommer med en prislapp på rundt 9 000 kr, mens 128 GB versjonen koster nærmere 11 000 kr. Fargevalgene innebærer enten "Just Black" eller "Black & White". Slik det ser ut nå er Pixel 2 XL en av de mest spennende og kraftigste mobilene på markedet i 2017! Hva tenker du? :wee:

Priser:
Prisguide / Prisjakt (64 GB)
Prisguide / Prisjakt (128 GB)

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forberedt på å bli skuffet. Ikke noe positivt utifra ryktene foreløpig. Den beryktede prisen i seg selv er jo helt hinsides latterlig. Synd, da det er denne mobilen jeg hadde tenkt å oppgradere til siden jeg vil ha stock Android. Blir denne eller V30, utifra hva som er best og rimelig priset rundt juletider.

Burde ha optisk bildestabilisering (latterlig å ikke ha det nå) samt trådløs ladning og IP67/68 sertifisering for at jeg skal bli fornøyd.



Men igjen. Prisene som telefonene havner på nå. Hva faen er det som skjer?

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Haha, ja kanskje det.

Min 6P begynner å bli treg og slite litt den også. Usikker på om det er pga nye android og at de sniker inn kode som gjør de tregere eller om mobil CPU/RAM blir dårlig kjapt. Hatt min i straks 2 år og vært veldig fornøyd, men begynner å bli tide på en oppgradering. V30 frister mest. Per nå og ifølge ryktene til Pixel 2 så føler jeg at den blir en bedre telefon til tross for LG-skin på V30en. Stoler ikke spesielt på LG heller med tanke på bootloops, men heldigvis har vi gode forbrukerrettigheter så.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har en Moto Z2 Play og foretrekker den. Stock Android, 4GB RAM som på p2. SD 626 er tregere enn 835 men merker ikke forskjellen. Kameraet driter jeg i. Vil heller ha fingeravtrykksensor foran enn å ha 2:1 skjerm, og med one button navigation bruker den ikke piksler til on screen buttons. MicroSD-spor er pluss, og selv om jeg aldri bruker den selv, kan jeg da peke på minijacken og le til folk som gjør det og ikke har. Sist men ikke minst må du vri Moto Mods-systemet ute av mine døde hender før jeg gir det opp; å kunne slenge på 3500mAh ekstra (- energitap) bakpå telefonen og bruke telefonen som om den skulle vært atomdrevet er gull verdt. 

 

Skulle vurdert Pixel 2 om den kostet det samme eller helst mindre, men til dobbel pris? Helvete heller

Lenke til kommentar

Som eier av Nexus 1, 4 og 5 er en ny Nexus et skikkelig savn  :( En gjennomsnittlig telefon til en gjennomsnittlig pris, men viktigst av alt raske Android-oppdateringer.

 

Jeg skulle gjerne hatt et alternativ fra Google til max 4000kr.

 

Fyrer opp min Nexus 4 iblandt, og er fortsatt amazed over hvor rask og god den er. 

Eneste grunnen til at jeg byttet den ut i sin tid var faktisk at den manglet 4G.

Synd google begynte å prise telefonene så hinnsides..

 

Motorola leverer stock android på sine modeller da, og Lenovo skal vist begynne med det og.

Men er selv meget fornøyd med Oxygen OS på min Oneplus 5. Er basicly stock android på steroider, og Android O kommer allerede denne måneden, så henger ikke så grusomt lenge etter google på oppdateringer.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Har en Moto Z2 Play og foretrekker den. ...

Jeg gikk også fra Nexus til Moto Z Play, 6000mah er kjekt. De dyre Pixel greiene har jeg ikke sans for, får litt sånn fashion/iphone wannabe følelse av de.
Lenke til kommentar

Jeg gikk også fra Nexus til Moto Z Play, 6000mah er kjekt. De dyre Pixel greiene har jeg ikke sans for, får litt sånn fashion/iphone wannabe følelse av de.

 

 

Er først nå at de begynner å bli svindyre. Nexus-serien har vært rimelig priset oftere og er for hardcore users, altså motsatte av iPhone/fashion brukere. De brukerene du tenker om vet ikke hva Nexus/Pixel serien er engang.

Lenke til kommentar

Er det ikke Snapdragon 845 som er det oppdaterte ryktet nå som CPU? 835 skal visstnok ikke eksistere.

 

Var snakk om 836 som i likhet med 821 var ein liten bump i klokkefrekvens vs 820. Men ser ut som det ikkje er noe hold i det ryktet likavel, så blir nok 835 som majoriteten av andre toppmodellene har. SD 845 virker som det er først 2018 modeller vi får se med, og i første omgang LG G7 og Samsung S9.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

 

Har en Moto Z2 Play og foretrekker den. ...

Jeg gikk også fra Nexus til Moto Z Play, 6000mah er kjekt. De dyre Pixel greiene har jeg ikke sans for, får litt sånn fashion/iphone wannabe følelse av de.

Hvordan får du 6000mah?

 

 

Moto Z serien har magnetiske "mods" du kan sette på bakpå. Prosjektor, kamera, spillkontroller, etc .... og batteri. De nyeste Moto Mods batteriene er på 3500mAh, så når du kombinerer med Z2 Play (3000mAh batteri) eller Z Play/Force (3500mAh internt batteri) så ender du på rundt 6000mAh etter energitap fra overføring. 

 

Jeg bruker den setupen daglig på jobb, samt ute til Pokemon Go o.l. Bruker mange batteriintensive funksjoner (f.eks hotspot hele dagen), men det spiller ingen rolle når en har 6000mAh å rutte med. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...