Gå til innhold

SanDisk har stappet 400 GB inn på et microSD-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke mobiler har støtte for dette?

 

Nesten alle idag tror jeg...

LG G3 var første som kom med støtte for opptil 2Tb minnekort. Samme har de andre toppmodellene til de allet fleste hatt siden den gang. Men det er ofte oppgitt "opptil 200Gb" (eller 256Gb) fordi det ikke har eksistert større minnekort på forbrukermarkedet før nå..

Så alle mobiler som er oppgitt til å støtte 200Gb støtter vist i realiteten opptil 2Tb.

Lenke til kommentar

Det er et imponerende volum.

microSD = ca 0.5 gram, 3.5 harddisk ca 750 gram, 750/0.5=1500,

1500x400 GB = 600 000 GB eller 600 TB, så kortene er jo svært effektive per vektenhet. Kanskje enda mer effektive per volumenhet, siden snurredisken inneholder en forsvinnende liten del lagringsmedium (magnetisk overflate) sammenlignet med alt som er rundt, som motorer, ramme, kretskort, plater osv.

Noe som gjør det nesten fantastisk å tenke på at det fremdeles er salgbart. :-)

Lenke til kommentar

 

Hvilke mobiler har støtte for dette?

Nesten alle idag tror jeg...

LG G3 var første som kom med støtte for opptil 2Tb minnekort. Samme har de andre toppmodellene til de allet fleste hatt siden den gang. Men det er ofte oppgitt "opptil 200Gb" (eller 256Gb) fordi det ikke har eksistert større minnekort på forbrukermarkedet før nå..

Så alle mobiler som er oppgitt til å støtte 200Gb støtter vist i realiteten opptil 2Tb.

 

 

SDHC støtter bare kort opptil 32GB, og SDXC støtter kort opptil 2TB. Jeg tar det egentlig for gitt at alle telefoner som støtter SDXC-kort, vil støtte alle størrelser opptil 2TB. Men, for all del, det er sikkert noen produsenter som har tatt et par snarveier i implementasjonen sin, så det er vel ikke heeelt utenkelig at det finnes noen telefoner der ute som bare støtter noen få SDXC-størrelser. Men, jeg vil tro disse er i et klart mindretall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...