Gå til innhold

Star Citizen skal gjengi spilleres ansiktsuttrykk i sanntid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ropte ut "GET OUT OF HERE" når jeg så det her LIVE. På toppen av alt annet dem har fått til så kommer dem med dette. Dette tror jeg kommer til å gjøre verdenen levende. Utrolig spennende.

 

Håper det, men for meg begynner å ligne mer og mer på noe Peter Molynoux lager. I stedet for noen release date får vi bare mer og mer skryt over nye features de legger til. Kommer spillet noensinne til å bli ferdig? Og for den saks skyld har vi allerede en enorm liste over spill som ikke klarte å leve opp til forventningene, til tross for at de hadde langt lavere forventninger enn Star Citize. Så hvorfor skulle SC ikke havne på den samme listen, som en stor skuffelse? Begynner ærlig talt å bli drittlei alt skrytet, uten å få noe som helst faktisk gameplay. Personlig synes jeg de burde kjappe seg med å gi ut spillet, og så heller legge til features i patcher og DLC.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Ropte ut "GET OUT OF HERE" når jeg så det her LIVE. På toppen av alt annet dem har fått til så kommer dem med dette. Dette tror jeg kommer til å gjøre verdenen levende. Utrolig spennende.

 

Håper det, men for meg begynner å ligne mer og mer på noe Peter Molynoux lager. I stedet for noen release date får vi bare mer og mer skryt over nye features de legger til. Kommer spillet noensinne til å bli ferdig? Og for den saks skyld har vi allerede en enorm liste over spill som ikke klarte å leve opp til forventningene, til tross for at de hadde langt lavere forventninger enn Star Citize. Så hvorfor skulle SC ikke havne på den samme listen, som en stor skuffelse? Begynner ærlig talt å bli drittlei alt skrytet, uten å få noe som helst faktisk gameplay. Personlig synes jeg de burde kjappe seg med å gi ut spillet, og så heller legge til features i patcher og DLC.

Tja har vi noen bedre spill ute nå? Se på kvaliteten på det vi har nå kontra hva Star Citizen allerede har fått til. Dem kan bruke 5år til for min del, ingen hast sålenge vi får et bra produkt. Det er ikke akkurat et enkelt EA spill dem lager her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ropte ut "GET OUT OF HERE" når jeg så det her LIVE. På toppen av alt annet dem har fått til så kommer dem med dette. Dette tror jeg kommer til å gjøre verdenen levende. Utrolig spennende.

 

Håper det, men for meg begynner å ligne mer og mer på noe Peter Molynoux lager. I stedet for noen release date får vi bare mer og mer skryt over nye features de legger til. Kommer spillet noensinne til å bli ferdig? Og for den saks skyld har vi allerede en enorm liste over spill som ikke klarte å leve opp til forventningene, til tross for at de hadde langt lavere forventninger enn Star Citize. Så hvorfor skulle SC ikke havne på den samme listen, som en stor skuffelse? Begynner ærlig talt å bli drittlei alt skrytet, uten å få noe som helst faktisk gameplay. Personlig synes jeg de burde kjappe seg med å gi ut spillet, og så heller legge til features i patcher og DLC.

Det er et par ting man må merke seg med SC, som skiller seg fra en del andre spill.

 

1: Kickstarter ble igangsatt for 5 år siden, i 2012. På dette tidspunktet var ikke firmaet skikkelig etablert engang. De var ikke engang et selskap og hadde ingen ansatte. Bare å stable alt dette på beina tar lang tid. Et simpelt spill som Black Ops 3 brukte 3 år på utviklingen. De hadde allerede pengene og de ansatte fra dag 1 og spillet er som tetris sammenlignet med SC.

 

2: Spillet er større enn noe annet som er lagd og teknologien som kreves for å lage det er helt ny. Man kan ikke bare bruke cry-engine og slenge inn romskip. De har laget motoren så å si fra bunnen av.

 

3: De har ingen utgivere som presser de på utgivelsesdato. Det betyr at så lenge de har penger, kan de bruke den tiden de selv føler at de trenger. I forskjell fra mange andre produsenter bryr de seg mer om kvalitet enn penger. Når produktet kommer vil det bli med mer innhold og flere funksjoner enn noe annet spill, fordi de har tid til å skape det de selv vil.

 

Hvis man har fulgt med på utviklingen vet man hvorfor de ikke har utgitt spillet enda. Ganske enkelt fordi det ville gi en dårlig opplevelse uten skikkelig innhold.

Det trengs mer tid. Minst 2 år til må man forvente før man ser fullversjonen. De har i skrivende stund fått inn 1,225,014,981 kroner til utviklingen og har over 500 ansatte.

I patch 3.0 kommer de i tillegg med et nytt system som gjør patching vesentlig enklere, noe som betyr hyppige oppdateringer.

Har troen på at det som kommer etter alpha 3.0 vil gå raskere. Alt frem til nå i produksjonen har på en måte vært grunnmuren. Resten av innholdet vil begynne å komme så snart dette er utgitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja har vi noen bedre spill ute nå? Se på kvaliteten på det vi har nå kontra hva Star Citizen allerede har fått til. Dem kan bruke 5år til for min del, ingen hast sålenge vi får et bra produkt. Det er ikke akkurat et enkelt EA spill dem lager her.

Det har brukt fem år så langt, og fortsatt er alt vi har skryt fra dem hvor bra dette kommer til å bli. Alt jeg sier er at de bør roe seg betraktelig, og heller prøve å holde seg mer jordnære. Vi har en enorm liste over spill som aldri klarte å holde det de lovet, og jo mer skryt vi får fra SC, jo mer sannsynlig er det at det vil havne på samme liste. Men jeg håper jo selvsagt jeg tar feil. Er bare redd dette blir et nytt No Man's Sky, og ikke et nytt Elite: Dangerous. Og tenk selv. De er et knøttlite studio som prøver å lage et av de største spillene noensinne. Noe stemmer ikke helt der.

 

 

 

 

Ropte ut "GET OUT OF HERE" når jeg så det her LIVE. På toppen av alt annet dem har fått til så kommer dem med dette. Dette tror jeg kommer til å gjøre verdenen levende. Utrolig spennende.

Håper det, men for meg begynner å ligne mer og mer på noe Peter Molynoux lager. I stedet for noen release date får vi bare mer og mer skryt over nye features de legger til. Kommer spillet noensinne til å bli ferdig? Og for den saks skyld har vi allerede en enorm liste over spill som ikke klarte å leve opp til forventningene, til tross for at de hadde langt lavere forventninger enn Star Citize. Så hvorfor skulle SC ikke havne på den samme listen, som en stor skuffelse? Begynner ærlig talt å bli drittlei alt skrytet, uten å få noe som helst faktisk gameplay. Personlig synes jeg de burde kjappe seg med å gi ut spillet, og så heller legge til features i patcher og DLC.

Det er et par ting man må merke seg med SC, som skiller seg fra en del andre spill.

 

1: Kickstarter ble igangsatt for 5 år siden, i 2012. På dette tidspunktet var ikke firmaet skikkelig etablert engang. De var ikke engang et selskap og hadde ingen ansatte. Bare å stable alt dette på beina tar lang tid. Et simpelt spill som Black Ops 3 brukte 3 år på utviklingen. De hadde allerede pengene og de ansatte fra dag 1 og spillet er som tetris sammenlignet med SC.

Med andre ord kjøpte folk dette spillet for fem år siden, og vi har ennå ikke en spillbar versjon ute. Hvor mange er fortsatt interessert, etter så lang tid?

2: Spillet er større enn noe annet som er lagd og teknologien som kreves for å lage det er helt ny. Man kan ikke bare bruke cry-engine og slenge inn romskip. De har laget motoren så å si fra bunnen av.

Dette er akkurat det jeg er redd for. Veldig mye skryt, veldig lite konkret. De lagde motoren fra bunnen av, men det betyr ikke at det er en bra motor. Det er større enn noe annet som er laget, men av et knøttlite studio uten noe særlig budsjett. Jeg ser ikke helt hvordan det er mulig.

3: De har ingen utgivere som presser de på utgivelsesdato. Det betyr at så lenge de har penger, kan de bruke den tiden de selv føler at de trenger. I forskjell fra mange andre produsenter bryr de seg mer om kvalitet enn penger. Når produktet kommer vil det bli med mer innhold og flere funksjoner enn noe annet spill, fordi de har tid til å skape det de selv vil.

Så lenge de har penger. Og hvor lenge er det? Greit nok solgte de rimelig mye på Kickstarter for fem år siden, men hvor mye har de solgt siden da? Dessuten har vi dette med å bruke tiden de trenger. Dette er ikke nødvendigvis en bra ting. I verste fall kan spillet være "utdatert" når det slippes. Da det kom var det veldig få andre spill i samme sjanger, men dette er begynt å endre seg. Elite: Dangerous og No Man's Sky er bra eksempler på dette. Hvor mange kommer til å gå fra E:D til SC? No Man's Sky var en katastrofe på launch, men det er også blitt rimelig bra med tiden. Da har vi allerede to gode konkurrenter til Star Citizen, og begge er ute nå. Begge har små studioer, og begge ble finansiert via Kickstarter. Men selv om f.eks NMS hadde mye lavere forventninger ble det en katastrofe. 

 

Og å bare dytte mer og mer innhold inn i spillet er ikke alltid så bra som det høres ut. Det kan fort bli veldig mye rot, og jeg er mildt sagt glad jeg slipper å sitte der og løse bugs etter release. At det fungerer hos utviklerne betyr ikke at det fungerer hos alle andre. Det er en grunn til hvorfor selv spill som GTA sliter med elendig kjørefysikk og kjedelig skyting. De prøver å gjøre så mye som mulig, men da ender de opp med å gjøre mange ting helt greit, i stedet for å gjøre få ting veldig bra. Og da snakker vi et relativt enkelt spill som GTA, og som har et enormt utviklingstudio og budsjett. Så hvordan et langt mindre studio med langt mindre budsjett skal klare å lage et spill som er langt større skjønner jeg rett og slett ikke.

Hvis man har fulgt med på utviklingen vet man hvorfor de ikke har utgitt spillet enda. Ganske enkelt fordi det ville gi en dårlig opplevelse uten skikkelig innhold.

Det trengs mer tid. Minst 2 år til må man forvente før man ser fullversjonen. De har i skrivende stund fått inn 1,225,014,981 kroner til utviklingen og har over 500 ansatte.

Da snakker vi hele syv års utvikling, og nesten like mange år med skryt, uten å vise noe konkret. Hvor stor er sjansen for at de kan klare å leve opp til forventningene?

I patch 3.0 kommer de i tillegg med et nytt system som gjør patching vesentlig enklere, noe som betyr hyppige oppdateringer.

Har troen på at det som kommer etter alpha 3.0 vil gå raskere. Alt frem til nå i produksjonen har på en måte vært grunnmuren. Resten av innholdet vil begynne å komme så snart dette er utgitt.

Nå er det vel ikke bare kjapp patching vi snakker om her. De legger til mange nye funksjoner hele tiden. Det er noe helt annet.

Men som sagt håper jeg de klarer å få dette til å bli et bra spill, og mens det fortsatt er noenlunde relevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

Veldig mye skryt, veldig lite konkret. De lagde motoren fra bunnen av, men det betyr ikke at det er en bra motor. Det er større enn noe annet som er laget, men av et knøttlite studio uten noe særlig budsjett. Jeg ser ikke helt hvordan det er mulig.

...

 

Jeg deler bekymringen din. Jeg støttet selv spillet Kickstarter i sin tid. Entusiasmen min for spillet er varierende, men jeg har begynt å få litt troen igjen i det siste.

 

Men dette er på ingen måte et knøttlite studio uten budsjett. De har samlet inn totalt $157,964,324 i følge https://robertsspaceindustries.com/funding-goals. Seneste tall jeg vet om angående antall ansatte var 325 mennesker fordelt på 4 studio, i Los Angeles, Austin, Manchester og Frankfurt. Dette er ikke inkludert innleid hjelp.

Lenke til kommentar

Ekstremt stort prosjekt ja og dem sa på gamescom dem er over 400 ansatte nå. En ting er jo kickstarter pengene men dem tjener jo grovt på at folk vil teste ut skip i tillegg. Sjekker man ut dev bloggene dems og særlig BugSmashers så ser man hvor talentfulle gjengen her er.

Bugsene dem møter på er ikke noe dem kan google seg fram til en løsning. En av bugsene som ligger på youtube er når en spiller løfter opp en eske og tar med seg ombord i et skip. I andre spill er dette jukset til med at esken havner i en usynlig inventory på skipet, men her tar man en fysisk eske fra en planet med egen fysikksystem ombord i et skip som har sitt eget fysikksystem igjen. Dette løste 1stk utvikler lett på noen minutt. Er vanvittig komplisert det dem gjør i spillet og dem har jo fått til det meste allerede. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ekstremt stort prosjekt ja og dem sa på gamescom dem er over 400 ansatte nå. En ting er jo kickstarter pengene men dem tjener jo grovt på at folk vil teste ut skip i tillegg. Sjekker man ut dev bloggene dems og særlig BugSmashers så ser man hvor talentfulle gjengen her er.

Bugsene dem møter på er ikke noe dem kan google seg fram til en løsning. En av bugsene som ligger på youtube er når en spiller løfter opp en eske og tar med seg ombord i et skip. I andre spill er dette jukset til med at esken havner i en usynlig inventory på skipet, men her tar man en fysisk eske fra en planet med egen fysikksystem ombord i et skip som har sitt eget fysikksystem igjen. Dette løste 1stk utvikler lett på noen minutt. Er vanvittig komplisert det dem gjør i spillet og dem har jo fått til det meste allerede. 

Har du link til den eske videoen? Det hørtes fascinerende ut :p

 

Det er jo helt vilt at noe slikt er mulig i grunn, som når de driver å kjører ulike fartøyer ombord i hverandre helt sømløst uten noe lasting, slik som i videoen i artikkelen. 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Star citizen high lord Emporer of feature creep 

 

Dette er noe som ble bestemt for fire år siden, i sept. 2013, så det er ikke akkurat noe nytt ...

 

 

Se også strekkmål for $22M fra 13. okt. 2013: https://robertsspaceindustries.com/funding-goals

 

Dessuten passer ikke Feature Creep-definisjonen på et pågående folkefinansiert prosjekt som Star Citizen, av åpenbare grunner.

 

 

Håper det, men for meg begynner å ligne mer og mer på noe Peter Molynoux lager. I stedet for noen release date får vi bare mer og mer skryt over nye features de legger til. Kommer spillet noensinne til å bli ferdig? Og for den saks skyld har vi allerede en enorm liste over spill som ikke klarte å leve opp til forventningene, til tross for at de hadde langt lavere forventninger enn Star Citize. Så hvorfor skulle SC ikke havne på den samme listen, som en stor skuffelse? Begynner ærlig talt å bli drittlei alt skrytet, uten å få noe som helst faktisk gameplay. Personlig synes jeg de burde kjappe seg med å gi ut spillet, og så heller legge til features i patcher og DLC.

 

Det er ikke "nye features", og Star Citizen leverer hele tiden oppdateringer som spillere kan teste, så det kan ikke sammenlignes med "noe Peter Molynoux lager".

 

Star Citizen er ikke for folk som vil ha et lignende spill de har sett før. Det tar tid å lage noe nytt, som folk ikke har sett før.

Endret av Prognatus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De er jo ikke et lite selskap akkurat. De har over 500 ansatte og et budsjett på over 1,2 milliarder. Pengene fortsetter å strømme inn til prosjektet. I forrige uke alene fikk de inn $1,409,273 i funding alene. Elite Dangerous er ingenting sammenlignet med dette. Elite vil rett og slett være simpelt i forhold.

Med kjapp patching mener jeg at de nå vil ha muligheten til å gi ut patcher og fixes uten at du må laste ned 50g, slik det har vært frem til nå. Dette gjør at de kan komme med oppdateringer og innhold fortløpende og ikke kun gjennom store patcher.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med kjapp patching mener jeg at de nå vil ha muligheten til å gi ut patcher og fixes uten at du må laste ned 50g, slik det har vært frem til nå. Dette gjør at de kan komme med oppdateringer og innhold fortløpende og ikke kun gjennom store patcher.

 

Ja, den såkalte Delta Patching-teknologien er varslet å komme i Alpha 3.0. Første gang må man laste ned hele/alt, som i 3.0 er ca. 40 GB, men deretter laster man kun ned mindre oppdateringer (bare det som er forskjellig/nytt fra den fulle versjonen). Fordi de har gjort om på hele filsystemet i 3.0 må dog alle laste ned den fulle versjonen én gang.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Veldig lite konkret? Bare mye skryt?

Er jeg den eneste som har prøvd alpha til spillet?

Det er allerede bedre enn de fleste nylig aaa spill (Destiny for eksempel), og er fortsatt i tidlig alpha.

 

Dette er et indie spill, slik som No mans sky, men uten støtten fra Sony. (No mans sky var ikke så forferdelig som folk skal ha det til, og har nå alt som var lovet)

Klart det tar tid, men jeg vil heller ha et spill som varer flere år, enn et som får en oppfølger året etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...