Gå til innhold

Spotify fjerner «hatmusikk» fra tjenesten sin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"The Southern Poverty Law Center" som liksom skal oppføre hatgrupper hopper fint bukk over Antifa og BLM. Så, blir nok en stund til Spotify fjerner kommunistisk propagandamusikk.

 

Fjerning av lovlig innehold fordi man vil gjøre et politisk poeng, gjør bare at det får liv i andre kanaler antagelig i større grad enn i det åpne. De bygger det skillet de så varmt snakker om å rive ned.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig for å tekkes opinionen. Såkalt høyreekstremt hat har en mye større profil enn venstreekstremt hat selv om venstreekstremt hat både historisk og per i dag har vært en mye større trussel mot verdensfreden.

 

Southern Poverty Law Center er nærmest en hatgruppe i seg selv. Selv andre folk, publikasjoner og grupper på venstresiden har kritisert dem.

 

De sitter på en formue på flere milliarder kroner og bruker hatretorikk og kontrovers som metode for å drive inn penger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Godt å se at folk her er våkne, og forstår den venstredreide og globalistiske propagandaen som skyller over oss fra CNN, BBC, SVT, NRK, Dagbladet, VG og co. Kanskje det finnes håp allikevel...

Lenke til kommentar

Det er i ferd med å bli et stort problem at de største selskapene driver med sensur på grunnlag av hva som anses som politisk korrekt. Både Facebook og Google/Youtube går i samme retning.

 

Vi får en polarisering av informasjonstilgang som gjør at ulike grupper ikke ser nyheter eller meninger de er uenige med i det hele tatt. Vi ser begynnelsen på dette i USA idag med en relativt polarisert medieverden. Det blir bare verre så lenge folk flest synes det er flott at Spotify tar vekk låter vi ikke liker og Youtube fjerner ekstremister på begge sider av den politiske skalaen.

 

For egen del har jeg ikke noe ønske om å besøke hverken kommunist- eller nazisider, eller høre på låtene deres. Men jeg holder meg unna tjenester som tar det standpunktet for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Si hva du vil om høyreekstreme, men denne sensuren på nettet er skremmende. Jeg tviler på at venstreekstrem musikk blir fjernet. Ei heller rap, som er ekstremt voldelig og kvinnefiendtlig, og ofte også rasistisk. Jeg har nå sagt opp mitt abb i protest, setter heller opp plex.

Endret av Alfadir
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Dårlig av Spotify som singler ut hvite. For andre hudfarger kan jo ikke være rasister :wee:

 

Kanskje de allerede har utestengt IS og Al Qaeda ?

Er det noen "black supremacist"-artister du vil ha utestengt, så er det vel fritt fram for å foreslå det for Spotify.

 

Er det noen konkrete du tenker på?

Mange gangster rap sanger er rastistisk mot hvite folk. et eksempel er denne sangen fra Ice cube: https://genius.com/Ice-cube-enemy-lyrics

Les fra tredje vers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...