Gå til innhold

Chevrolet Bolt slo Tesla Model S i rekkeviddetest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå sier ikke slike tester så mye, tesla har vel IPS skjerm som trekker vel litt strøm?

Så vet vi lite hvordan instillinger som er brukt, etc så ville ikke stolt helt på slike tester.

 

Kan jo være tesla måtte kjøre sakte ved f.eks mere kø eller mere oppover bakker?

 

Hadde ikke vurdert Chevrolet Bolt da den ligdner mere på gammel amerikaner veteranbil med EL motor.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nå sier ikke slike tester så mye, tesla har vel IPS skjerm som trekker vel litt strøm?

Så vet vi lite hvordan instillinger som er brukt, etc så ville ikke stolt helt på slike tester.

 

Kan jo være tesla måtte kjøre sakte ved f.eks mere kø eller mere oppover bakker?

 

Hadde ikke vurdert Chevrolet Bolt da den ligdner mere på gammel amerikaner veteranbil med EL motor.

 

De kjørte samme rute og "bykjøringen" ble simulert på en bane. Så regner med det var uten trafikk.

 

Flott at Elbilene nærmer hverandre i rekkevidde så man kan sammenligne bil og ikke batteri.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det sier ikke så mye, man kunne jo brukt motorrommet og bagaskjerommet til ekstra batteri?

Uansett har vel tesla mere elektronikk som tar strøm.

 

De fleste andre bilene har kun LED lys og analoge greier.

Men muligens det er vel kun 12 volt batteriet som trekkes strøm fra der.

 

Hadde vært morsomt hvis man får standard batteri istedenfor spesiallagde greier.

Mye bedre hvis man kan kjøpe elbatteri på biltema, istedenfor blybatteri eller andre gamle batteri.

Men da hadde man ikke kommet så langt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Denne elektronikken som tar strøm er nok marginal. Og begge bilene bruker det.

 

Det ville nok ikke latt en bil kjøre med flate dekk og ac på for å komme med større ulikheter.

 

Redigert: Dine og mine tanker om en veteranbil et totalt forskjellige. Synes den trekker mer mot en i3

Endret av Knutgrus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå sier ikke slike tester så mye, tesla har vel IPS skjerm som trekker vel litt strøm?

Så vet vi lite hvordan instillinger som er brukt, etc så ville ikke stolt helt på slike tester.

 

Kan jo være tesla måtte kjøre sakte ved f.eks mere kø eller mere oppover bakker?

 

Hadde ikke vurdert Chevrolet Bolt da den ligdner mere på gammel amerikaner veteranbil med EL motor.

Eller kanskje Bolten hamna i kø og eigentleg hadde kome endå lengre enn Tesla?
Lenke til kommentar

Det kan godt hende at man ikke skal stole på sånne tester, men etter min erfaring er dette rimelig nøyaktig det jeg opplever. I sommer har jeg kjørt 5000km til sammen med Ampera-E, og to av turene var 400km uten å lade. 

 

 

Forøvrig var de fleste turene kortere, og jeg vil si at realistisk rekkevidde med normal kjøring (sånn jeg ville kjørt om jeg kjørte tilsvarende bil med bensin) er ca. 370km.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det sier ikke så mye, man kunne jo brukt motorrommet og bagaskjerommet til ekstra batteri?

Uansett har vel tesla mere elektronikk som tar strøm.

 

De fleste andre bilene har kun LED lys og analoge greier.

Men muligens det er vel kun 12 volt batteriet som trekkes strøm fra der.

 

Hadde vært morsomt hvis man får standard batteri istedenfor spesiallagde greier.

Mye bedre hvis man kan kjøpe elbatteri på biltema, istedenfor blybatteri eller andre gamle batteri.

Men da hadde man ikke kommet så langt.

 

Hva med skjøteledning?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå sier ikke slike tester så mye, tesla har vel IPS skjerm som trekker vel litt strøm?

Så vet vi lite hvordan instillinger som er brukt, etc så ville ikke stolt helt på slike tester.

 

Kan jo være tesla måtte kjøre sakte ved f.eks mere kø eller mere oppover bakker?

 

Hadde ikke vurdert Chevrolet Bolt da den ligdner mere på gammel amerikaner veteranbil med EL motor.

Strømtrekket fra en slik skjerm er ubetydelig. Saktekjøring gir lavere forbruk enn fortkjøring fordi elbiler er så effektive at de kun bruker den energien som trengs. Det koster feks ca fire ganger så mye energi å kjøre i 80 km/t som det koster å kjøre i 40 km/t.

 

Grunnen til at bensinbiler bruker mindre drivstoff i høyere hastigheter er fordi de har lav virkningsgrad.

Endret av Lynxman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...