Gå til innhold

Augustfest 2017 - john_petter - EF 8-15mm f/4L fisheye


Anbefalte innlegg

Bruker: john-petter

Deltagernivå: Kandidat

Utstyr: Canon Eos 6D og Canon EF 8-15mm f/4L fisheye

 

Hiver meg med. Om ikke annet så for å få opp deltagerantallet..

Utfordringen får være å bare bruke fisheye objektivet, som jeg synes er helt genialt, men som likevel blir altfor lite brukt.

Satser optimistisk og håper å klare et bilde hver dag  :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3.August

Et innebilde av et utebilde. Sommeren er på hell,og snart kommer høstmørket krypende. Ser frem til stjerneklare kvelder med nordlysfoto..forhåpentligvis  :-)

Bildet viser jo godt fisheyens egenskaper. Avstanden frem til nordlysbildet er under 1.5 meter.

 

post-307506-0-44844200-1501747913_thumb.jpg

 

1/60 sek - f/4 - iso 3200 - 8mm

Lenke til kommentar

Fisheye har jeg virkelig sansen for, og festen begynner lovende ut fra det jeg ser her. Tre gode bilder og jeg liker spesielt effekten på de to som er tatt med 8mm brennvidde. 

 

Jeg har ultravide  objektiv(er), men ikke et som gir fisheyeeffekten, så jeg må innrømme at jeg var snar til å google dette objektivet. Heldigvis så er det såpass dyrt at jeg enn så lenge skal klare å holde kjøpelysten i tømmene. 

Lenke til kommentar

4.August.

Siste to døgn har stort sett gått med til bilkjøring. Ankom kvenangsfjellet akkurat i tide til en formidabel solnedgang.

Forsøker å bruke objektivet som en ordinær vidvinkel. Holder horisonten midt i bildet for å unngå store forvrengninger. Beskjært til 16:9 format i etterkant.

post-307506-0-23702500-1501974642_thumb.jpg

 

1/80 sek - f/8 - iso 250 - På 15mm

Endret av john_petter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...