Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy J5 (2017)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ing1.300x169.jpg

Samsungs nye Galaxy J5 melder seg på i kampen om mest design per krone.

 

TEST: Samsung Galaxy J5 (2017)

 

 

Suverent at det antageligvis mest subjektive av alt ved en telefon nå virker og være hovedfokus for hvorvidt en telefon er verdt å kjøpe eller ikke. Men er jo dessverre slik det har blitt etter hvert virker det som.

Helt enig med TStensland her. 

 

I deres to siste tester er det designet på telefonen som har blitt gitt mest spalteplass, og også brukt som "clickbait" i overskrifter. Og dere har gjort det samme på andre telefoner også , deriblant Xiaomi og nå nylig Xperia XZ Premium.

 

Og for å være ærlig, det er vel egentlig dønn likegyldig hva anmelderen mener om designet på telefonen? Så fremt det ikke har en funksjonell mening, som f.eks Edge-skjermen til Samsung (på godt og vondt, avhengig av hvem du spør).

 

Med tanke på at det virker som flesteparten av mobilbrukere, og kanskje spesielt Iphonebrukere (uten at jeg har en statistikk på det)  har enten et deksel eller et etui på telefonene sine, og med det gjemmer vekk mesteparten av telefonen uansett ( ihvertfall designet) er det vel egentlig revnende likegyldig at f.eks den LGen dere testet for et par dager siden er forferdelig stygg på baksiden? Uansett om det var en mening dere var alene om eller ikke. 

 

I min omgangskrets (i Norge) kan jeg ihvertfall telle på en hånd de som bruker telefonen sin uten deksel/etui. Personlig kunne det ikke falt meg inn å gjemme vekk telefonen i et deksel, eller ihvertfall ikke i et lite praktisk etui som jeg må åpne hver gang jeg skal bruke telefonen(selv om jeg forstår de som bruker etuiet som lommebok også) .  Og jeg har vel i løpet av et langt mobilliv og en drøss med telefoner bare knust telefonen en gang (skjerm).

 

At dere mener akkurat denne telefonen (J5) har et bra design forteller vel egentlig bare litt hvor subjektivt akkurat det er, for selv kan jeg overhodet ikke forstå hvorfor dere mener det. Den ser fryktelig generisk ut, uten noe som helst som får meg til å rope luksus eller bra design.  

 

Jeg rekner med at designet på telefonen ikke har noe særlig utslag for hva totalkarakteren blir, men uansett, dette er noe dere bør vektlegge mye mindre. Og som en annen sa tidligere : Hva et par middelaldrende menn mener om design vil ihvertfall ikke tenåringsjenter osv bry seg særlig om;)

 

 

Endret av bakalaka
Lenke til kommentar

Må si jeg er spent på J7. Der er nemlig samtalekvaliteten noe av det som får kritikk i utenlandske tester. Akkurat slik jeg selv opplever Samsung, særlig ved litt lav signalstyrke.

 

Jeg redigerer innlegget mitt og ser at også J5 får dårlig kritikk under samtale på feks. notebookcheck.net

Endret av Lise Olsen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...