Gå til innhold

Norges Nintendo-distributør: – Stor risiko for at tilbudet ikke klarer å møte etterspørselen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg stoler på Bergsala noe særlig, har forhåndsbestilt denne selv men etter hele NES Classic floppen og Nintendo Switch releasen har jeg ikke store håp. De må nok bestille betydelig mer, om mulig såklart, for jeg tror det blir like stor om ikke mer salg av denne enn NES Classic.

Lenke til kommentar

Dårlig gjort av butikkene og utnytte stakkars uvitende forbrukere på denne måten, får håpe Nintendo har lært og produserer tilstrekkelig antall av denne. De lever jo strengt tatt av å selge konsoller, spill og tilbehør.

 

Kjipt for de som har forhåndsbestilt dyrt dersom det blir produsert i bøtter og spann.

Lenke til kommentar

Dårlig gjort av butikkene og utnytte stakkars uvitende forbrukere på denne måten, får håpe Nintendo har lært og produserer tilstrekkelig antall av denne. De lever jo strengt tatt av å selge konsoller, spill og tilbehør.

 

Kjipt for de som har forhåndsbestilt dyrt dersom det blir produsert i bøtter og spann.

 

Nintendo har vel "lært" at de tror det er bedre å produsere for lite, for da forhåndsbestiller folk og er ivrige, selv om det er dyrt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/spillogkonsoll/spillkonsoller/nintendo-mini-snes/246253.10987/

"Prisen vil justeres så fort vi får en oppdatert pris fra leverandøren."

 

Jeg vil anta at det betyr at de skal ha normal profitt på denne, altså ikke bare sette skyhøy pris fordi folk betaler uansett. Me får sjå.

 

NES Classic floppen

 

Et produkt som blir solgt i fler eksemplarer enn det blir laget før den i det hele tatt har kommet til butikkene er ikke en flopp ;)

En brainfart å ikke lage fler i første omgang er det og en smule urettferdig for de som ikke fikk kjøpt konsollen til en normal utsalgspris.

Lenke til kommentar

Jeg hadde "griseflaks" med NES Classic. Tenkte ikke tanken engang at de kom til å avslutte produksjonen av dem så jeg gadd ikke kjøpe en med en gang.

 

Var en tur innom min lokale Expert i påsken og der sto det en(!) i hylla. En av selgerene fortalte at de hadde funnet den ved en lagertelling, så jeg tok den med uten å spørre, 895,-! Ordnet meg en ekstra ny original håndkontroller via. Neo-Tokyo i mai da de fikk inn rundt 10 stk. da.

Lenke til kommentar

 

Det er vel risikoen for å være tidlig ute? Bestilte min på Gamestop i går til 999,-, ser at de har skrudd opp til "1 500",- som alle de andre etterpå.

Samme her :-) Håper bare de klarer å levere, og ikke minst til den prisen vi fikk oppgitt. Håper jo da den ikke blir billigere :-P

 

 

Sant. Jeg logget inn og min bestilling står fortsatt til 999,-, minus de 500 de skulle ha forskudd. Så det ser ikke ut til at prisen på de bestillingene er skrudd opp.

 

Enten følger de de andre på markedet, eller så er det indikatorer på at mSNES faktisk blir litt dyrere enn mNES. Naturlig siden Nintendo, og Bergsala, bygger opp til at det kanskje kun kommer 2 leveranser og så er det slutt.

Lenke til kommentar

1500-1800?!? Skal kosta $80 i USA. £70 i England. F dat.. 999,- maks så skal jeg bli med på en.

 

Tipper Nintendo lager nok av disse og at man kan få den under tusenlappen til juletider. 

Emulatorer funker fint for meg.  Orker ikke blåse flere tusenlapper for å spille gamle spill når PC'er kan gjøre den samme jobben.

 

Lenke til kommentar

1500-1800?!? Skal kosta $80 i USA. £70 i England. F dat.. 999,- maks så skal jeg bli med på en.

 

Tipper Nintendo lager nok av disse og at man kan få den under tusenlappen til juletider. 

 

Ja, det er ganske vilt. Veil. utsalgspris på denne i Europa vil fra Nintendo bli satt til € 80.

Noe som vil gi en normal utsalgspris i Norge etter mva. på kr 899. Når da norske nettbutikker allerede nå overpriser denne med ~ 600-900 kr, så setter dem seg i samme båt som scalperne på eBay og Finn ...

Ja, det er noe som heter suply & demand, men det får da være måte på. Er det egentlig "stuerent" for dem å gjøre dette sett fra Nintendo sin side så lenge dem får varer fra importøren, Bergsala, og ikke driver grå-import?

 

Det var en annen story med NES Mini. Den hadde veil. pris i Europa på €60. Da den ble lagt ut på forhåndssalg i juli '16, så kunne man bestille den fra flere nettbutikker her til ~ 750-800 kr. Altså "normal" norsk pris (bl.a fra Spillsjappa.no, som nå skal ha kr 1595 for SNES Mini).

Tipper alle butikkene tenker at dem ikke skal gjøre samme feilen to ganger ...

Endret av Andhrim
Lenke til kommentar

 

1500-1800?!? Skal kosta $80 i USA. £70 i England. F dat.. 999,- maks så skal jeg bli med på en.

 

Tipper Nintendo lager nok av disse og at man kan få den under tusenlappen til juletider. 

Emulatorer funker fint for meg.  Orker ikke blåse flere tusenlapper for å spille gamle spill når PC'er kan gjøre den samme jobben.

 

 

 

Denne saken koster jo nesten like mye som super nintendo gjorde i sin tid :)

 

AtW

Lenke til kommentar

SNES inkluderte ikke to kontrollere og masse spill så teknisk sett så koster denne kanskje 15% av hva SNES kostet i sin tid.

 

Det som er kjipt er at det ikke går å slenge inn nye spill via retrokasetter. De burde lansert en skikkelig emulator, ikke en låst maskin. Da hadde de tjent mer enn nok penger på spillsalg, de selger jo retrospill i webshoppen sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...