Gå til innhold

KOMMENTAR: Xbox One X virker som en kraftplugg, men har ett stort problem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft hadde ikke noe å rope høyt for nei, de eneste spillene som jeg er litt interessert i var allerede annonsert i fjor, f.eks State of Decay 2 og Sea of Thieves, men så kommer de på PC også.

Xbox One X er noe jeg har litt lyst på, men ser egentlig ikke helt vitsen med den når man ser spillutvalget på Xbox.

Sony blir nok å vise igjen at de har et bedre spillutvalg når det kommer til eksklusive spill.

 

EDIT: Sony imponerte ikke noe i år må jeg si.

Endret av aBaDmAn91
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har nå hørt flere fra media gjenta "Xbox/Microsoft har ikke eksklusiver", men dette er jo egentlig helt feil når det kommer til mange av spillene som kommer ut på Xbox og PC.

 

Først og fremst må man ha den vrangforestillingen å tro at PC konkurrerer i konsollmarkedet, ett spill som kommer til Xbox og windows10 kommer fortsatt bare til en konsoll.

 

For det andre kommer spillene ikke til "PC" men til Windows 10 store, forskjellen ligger i at Microsoft får pengene sine uansett hvem av de to plattformene du velger.

 

Det tredje problemet jeg har med det utsagnet er at man tror fortsatt at Xbox er maskinvare og ikke en plattform, Microsoft kunne ikke brydd seg mindre om kundene kjøper maskinvaren da de skal tjene penger på spillene. Xbox er mer som Microsoft sin Steam Machine enn Microsoft sin PlayStation.

Endret av Civilix
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor folk er overrasket over at ting også kommer til PC. Det ble annonsert i fjor på E3.

 

Alle xbox exclusive kommer også til PC. Og det er BRA. Det er ikke vits å begrense et spill til en platform. Det er også kjempe at hvis jeg kjøper et spill på PC så har jeg det til xbox også (first parties).

 

Men for de som ikke har en 4k pc skjerm eller gtx 1070 og oppover, altså en heftig rig, så ser jeg jo fort poenget med en ps4 pro eller xbox one x.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror bare folk må tenke på at det er ikke alle som sitter med en PC på 20k.

 

Og da er jo konsoller flotte. Å bygge en PC til 5000 kr som skal dra 4k blir jo litt vanskelig.

 

Folk har jo sagt Xbox X er over dobbelt så kraftig som Pro'en. Dessverre tror jeg vil aldri vil se dette. Fordi xbox mangler de store utviklerne i ryggen. Det er her Sony virkelig gjør det bra.

 

Jeg har bare en Pro for øyeblikket. Men kommer til å kjøpe meg en Xbox One X mest pga UHD bluray og dolby atmos støtte i spill/film. De virker også pushe HDR enda mer enn Sony.

 

Xbox one X støtter også freesync som kan være litt spennende å se implementert på en konsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor folk er overrasket over at ting også kommer til PC. Det ble annonsert i fjor på E3.

 

Alle xbox exclusive kommer også til PC. Og det er BRA. Det er ikke vits å begrense et spill til en platform. Det er også kjempe at hvis jeg kjøper et spill på PC så har jeg det til xbox også (first parties).

 

Men for de som ikke har en 4k pc skjerm eller gtx 1070 og oppover, altså en heftig rig, så ser jeg jo fort poenget med en ps4 pro eller xbox one x.

 

Enig, ser på PC biten som en value add mer enn noe annet, kjøper jeg Forza 7 på Xbox så har jeg det til PC også uten å måtte kjøpe det igjen, så jeg ser mer negativt enn positivt i att Sony tviholder på sine exclusives fremover.

Lenke til kommentar

Ser ikke problem med denne konsollen,Alle spill ser bedre ut,4k spilling,kan game eldre spill som også blir til å se mye bedre ut.En rå multimedia maskin,kommer nok garantert mange flere spill framover som vil kjøre best på denne uansett hvordan dere snur og vender på det.

Lenke til kommentar

På spillfronten sitter jeg igjen med den samme følelsen som etter fjorårets E3. Jevnt over greit utvalg av first party spill, men ingen som virkelig overrasker. Forza Motorsport kommer jo ut annethvert år og det har lenge gått rykter om Ori and the Will of the Wisps. Sistnevnte var dog en gledelig annonsering. Det første spillet i serien er at av de beste spillene til XBO. 

...men når de kun har en pressekonferanse i året så forventer jeg mer enn dette. Et lite hint om hva som kommer til høsten neste år (annet enn Halo 6 og Forza Horizon 4) hadde vært nok. Noe som virkelig hadde fått diskusjonene i gang.

Lenke til kommentar

Så den konsollen som har solgt mest sitter automatisk på konsolltronen? Hva med ting som faktisk betyr noe for forbrukerne og gir en generelt bedre opplevelse som åpen plattform med masse frihet og valgmuligheter, uslåelig kundeservice og support, bedre tjenester som Mixer, BC, Live, GwG, cross buy, cross play, mod support og interaktivitet. Ingen slike ting blir nevnt i artikkelen.

 

Konsolleksklusiver finnes på begge sider og begge har flere spill som konkurrenten ikke kan måle seg med og alt av 3rd party er stort sett ganske likt fordelt, men ser man på alle andre mulige tekniske aspekter og sammenligner konsollene opp mot hverandre så kommer PS svakere ut nesten hver eneste gang mot Xbox. Før One X så hadde Sony i det minste en hardwarefordel å bruke som salgsargument, men nå har de mistet det også.

 

Sony greide ikke engang å takke ja til tilbudet fra Microsoft om å åpne PlayStation for en unified Minecraft opplevelse som betyr at Xbox, Nintendo, mobil og PC spillere nå kan spille sammen, og dette er ikke første gang Sony setter en stopper for at kundene sine skal få en større og bedre multiplayer opplevelse. Ganske flaut med tanke på at slagordet til Sony er 'THIS IS FOR THE PLAYERS'.

Endret av XtaZ
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Gode poeng, XtaZ. 

Microsoft har virkelig snudd skuta det gjelder maskinvare, operativsystem, tjenester og forbrukervennlighet. :) Får håpe de etter hvert opplever lignende fremgang med førstepartspillene også. 

Krysser fingrene for at Xbox og Nintendo får til en avtale angående Goldeneye snart. Tenk hvor fantastisk det hadde vært om den kansellerte XBLA-remaken fikk nytt liv på XBO og Switch med cross-play multiplayer!

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror TB traff spikeren på hodet når han sa at den nye konsollen kanskje først og fremst er myntet på de som i dag sitter på litt eldre PC-hardware. Du skal nok slite med å bygge en PC med lignende specs to 5000kr. 

 

Xbox merket dekker nå gaming på både konsoll og på PC, og slikt det ligger an nå så er hele markedsspekteret dekket med One S og One X som "billige" alternativer, og dersom du vil gå "all in" så har du Windows 10-PC'er.

Lenke til kommentar

Tror TB traff spikeren på hodet når han sa at den nye konsollen kanskje først og fremst er myntet på de som i dag sitter på litt eldre PC-hardware. Du skal nok slite med å bygge en PC med lignende specs to 5000kr. 

 

Xbox merket dekker nå gaming på både konsoll og på PC, og slikt det ligger an nå så er hele markedsspekteret dekket med One S og One X som "billige" alternativer, og dersom du vil gå "all in" så har du Windows 10-PC'er.

og med enkelte av Surface-modellene kan man også få bærbar Xbox-gaming hvis man legger godviljen til. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gode poeng, XtaZ. 

 

Microsoft har virkelig snudd skuta det gjelder maskinvare, operativsystem, tjenester og forbrukervennlighet. :) Får håpe de etter hvert opplever lignende fremgang med førstepartspillene også. 

 

Krysser fingrene for at Xbox og Nintendo får til en avtale angående Goldeneye snart. Tenk hvor fantastisk det hadde vært om den kansellerte XBLA-remaken fikk nytt liv på XBO og Switch med cross-play multiplayer!

 

Goldeneye multiplayeren er virkelig ett stort savn! Her var det kun Nintendo som var problemet før men det virker nesten som om de er i ferd med å få nesa ut av sin egen ræv og har innsett potensialet i å åpne seg mer for samarbeid med andre plattformer og det ser man både med mobilsatsingen deres og nå cross play med Xbox. Det er faktisk håp :)

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Tror TB traff spikeren på hodet når han sa at den nye konsollen kanskje først og fremst er myntet på de som i dag sitter på litt eldre PC-hardware. Du skal nok slite med å bygge en PC med lignende specs to 5000kr. 

 

Xbox merket dekker nå gaming på både konsoll og på PC, og slikt det ligger an nå så er hele markedsspekteret dekket med One S og One X som "billige" alternativer, og dersom du vil gå "all in" så har du Windows 10-PC'er.

 

Sitter du med en litt eldre PC så er som regel (les som regel, ikke alltid) en ny GPU alt du trenger, og da får du endel for 5000 altså.

Lenke til kommentar

Jeg ser på Xbox One X mer som en PC erstatning en noe annet egentlig. PlayStation har såpass mange bra eksklusive spill at om en har en stor spill interesse så er den et opplagt valg.

 

Ja Xbox faller kort om en vil ha unike eksklusive spill som PlayStation har. Men det gjør også PC om en spiller typisk tradisjonelle AAA spill. PC har et hav av eksklusive spill i alle sjangere. Men som nevt. Om du stort sett spiller typiske konsoll AAA spill. Så finner du ikke nødvendigvis mer av det på PC. Untaket er da typisk early access spill.

 

Poenget mitt er at om du ikke vil over på PC. Men har interessen for pene spill. Noe som er en veldig stor grun til at veldig veldig mange spiller på PC. Så kan du i tiden fremmover få det på Xbox One X.

 

For spesielt interiserte? Helt klart. Xbox One X er et entusiast produkt for early adopters som vil hoppe på 4K karusellen nå istedenfor senere.

 

Jeg synes det blir feil å måle opp potensialet og målet med Xbox One X mot hva som stort sett er en håndfull topp eksklusive spill pr.år.

Lenke til kommentar

Mistenker at litt av problemet til Microsoft er momentet Sony og PS4 har bygget opp mens Microsoft drev og rotet rundt med TV og Kinect. De konkurrer ikke bare mot hardwaren (som de nå kan si er bedre) eller de eksklusive spillene (hvor de fortsatt ligger milevis bak), men også mot et par år med vennelister og PSN-bibliotek som folk gradvis har bygget opp. Merker at de må ha et par-tre titler på Bloodborne-nivå for at jeg skal ha lyst til å melde meg inn i et helt nytt økosystem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...