Gå til innhold

Gutten som tok ned PlayStation Network, Xbox Live og RuneScape er dømt til to år fengsel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Bra at han blir straffet når han koster bedriftene så mye penger. Kan ikke akkurat la det virke som om de synes slikt er greit.

 

Faen bryr seg om en grådig bedrift taper noen penger? tenker heller på folket som mistet tilgangen til tjenestene de betaler for. 

Det er jo ikke som om de kunne brukt de pengene på noe fornuftig liksom?

 

Jeg vet at de har masser av penger utenom og at dette bare var en fjert i vinden men det er fortsatt penger som kunne blitt brukt til noe fornuftig.

 

Å drive disse tjenestene er ikke gratis

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hva er det den gutten tenker med?

 

Slike typer lider vanligvis av en form for autisme.

Skal man følge den generaliseringen, så gjelder det folk som slenger ut sånne kommentarer også.

 

Når det gjelder kommentarene over angående hva selskaper skal bruke penger på, så mener jeg det er helt innafor at de bruker mye på sikkerhet. Det er også helt på sin plass at de som utnytter mangelen på sikkerheten blir straffet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En tjueåring er vel en mann i strafferetslig forstand, slik overskriften var stilet skulle man tro at det var en tolvåring. Clickbait.

 

Forøvrig heldig at han ikke befant seg i USA, der hadde vel straffen endt opp på tigangen med påfølgende søksmål for oppreisning til familiene til eierne av de berørte tjenestene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bra at han blir straffet når han koster bedriftene så mye penger. Kan ikke akkurat la det virke som om de synes slikt er greit.

 

Faen bryr seg om en grådig bedrift taper noen penger? tenker heller på folket som mistet tilgangen til tjenestene de betaler for. 

Du kan umulig ha vært lenge ute i arbeidslivet.

 

Hva tror du skjer i selskap som får inntektstap og som ekstraodrinært må øke utgiftssiden med 65 millioner dollar?

 

Jo, folk mister jobbene sine.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Bare 2år fengsel? Burde fått mere.

 

Guttungen var 16 og 18 år da han gjorde det han ble dømt for. Synes det er helt greit at han ikke får hele livet ødelagt av idiotiske ting han gjorde i tenåra. 

Altså idiotisk ting... dette blir litt på samme måte som han forsvarsadvokaten i USA som mente at det at de 4 ungdommene som kidnappet en autistisk mann og torturerte han er en dum ungdomslig ting.

 

En idiotisk ting hadde vært og naske i en butikk, eller og drive med hærverk. Eller kjøre for fort i bil.

 

Det og koste flere selskaper hundre tusen dollar, og hindre folk som har betalt for denne tjenesten i og bruke den. Dette er mer en grov kriminell handling... ikke en idiotisk ting han gjorde i tenåra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Altså idiotisk ting... dette blir litt på samme måte som han forsvarsadvokaten i USA som mente at det at de 4 ungdommene som kidnappet en autistisk mann og torturerte han er en dum ungdomslig ting.

En idiotisk ting hadde vært og naske i en butikk, eller og drive med hærverk. Eller kjøre for fort i bil.

 

Det og koste flere selskaper hundre tusen dollar, og hindre folk som har betalt for denne tjenesten i og bruke den. Dette er mer en grov kriminell handling... ikke en idiotisk ting han gjorde i tenåra.

 

 

Det faller på sin egen urimelighet når du sammenligner det de gjorde med å kidnappe og torturere en autistisk person  :nei:

Endret av Vegard#
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Altså idiotisk ting... dette blir litt på samme måte som han forsvarsadvokaten i USA som mente at det at de 4 ungdommene som kidnappet en autistisk mann og torturerte han er en dum ungdomslig ting.

En idiotisk ting hadde vært og naske i en butikk, eller og drive med hærverk. Eller kjøre for fort i bil.

 

Det og koste flere selskaper hundre tusen dollar, og hindre folk som har betalt for denne tjenesten i og bruke den. Dette er mer en grov kriminell handling... ikke en idiotisk ting han gjorde i tenåra.

 

 

Det faller på sin egen urimelighet når du sammenligner det de gjorde med å kidnappe og torturere en autistisk person  :nei:

Blås i sammenligningen da.

Han har omsatt et program (4 mill i inntekter) som kun kan benyttes til skade. Han har selv benyttet programmet for å skade.

Dommen var mild, og jeg regner med det kommer noen saftige bøter og skadeverk på toppen.

Jeg er tilhenger av av fengselsstraff skal være rehabiliterende, ikke hevn. Men dette er ikke en guttestrek.

Lenke til kommentar

Om de har råd til å øke utgiftssiden med 65 mill behøver vel ikke noen å miste jobben nødvendigvis. Kanskje de som sto ansvarlig for sikkerheten. Det vil si noen i en lederstilling.

Vil heller tro dette bidrar til å skape arbeidsplasser. Om ikke internt i det minste eksternt.

 

Jeg gjentar gjerne utsagnet. Faen bryr seg om et grådig spillselskap taper litt penger. Satt litt på spissen vel å merke. Det er kunden som er offeret i mine øyne.

 

Bedriften må ta kostaden som de fint tjener inn igjen.

Lenke til kommentar

 

Bra at han blir straffet når han koster bedriftene så mye penger. Kan ikke akkurat la det virke som om de synes slikt er greit.

Bare 2år fengsel? Burde fått mere.

 

 

Burde fått 2 måneder.

Å miste 2 år av livet kan ikke sammenlignes med all verdens penger i verden.

 

Straffer som varer i flere år opp til livstid burde forbeholdes reell kriminalitet, slik som vold og drap.

Lenke til kommentar

 

 

Bra at han blir straffet når han koster bedriftene så mye penger. Kan ikke akkurat la det virke som om de synes slikt er greit.

Bare 2år fengsel? Burde fått mere.

 

 

Burde fått 2 måneder.

Å miste 2 år av livet kan ikke sammenlignes med all verdens penger i verden.

 

Straffer som varer i flere år opp til livstid burde forbeholdes reell kriminalitet, slik som vold og drap.

 

Du mister ikke 2 år av livet. Du får en 2års timeout fra å være en fri borger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva er det den gutten tenker med?

Slike typer lider vanligvis av en form for autisme.

Skal man følge den generaliseringen, så gjelder det folk som slenger ut sånne kommentarer også.

 

Når det gjelder kommentarene over angående hva selskaper skal bruke penger på, så mener jeg det er helt innafor at de bruker mye på sikkerhet. Det er også helt på sin plass at de som utnytter mangelen på sikkerheten blir straffet.

 

Ærlig talt, tror du virkelig folk som har destruktiv hacking som interesse ikke har mer forekomst av autisme, enn befolkningen forøvrig? Håper ikke jeg traff en nerve. :)

Endret av Allostasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Faen bryr seg om en grådig bedrift taper noen penger? tenker heller på folket som mistet tilgangen til tjenestene de betaler for. 

 

 

 

Jeg gjentar gjerne utsagnet. Faen bryr seg om et grådig spillselskap taper litt penger. Satt litt på spissen vel å merke. Det er kunden som er offeret i mine øyne.

 

Bedriften må ta kostaden som de fint tjener inn igjen.

 

 

La oss følge den logikken... Uten penger, hvordan holder et selskap dørene åpne? Uten selskapet og produktet deres, hvordan får folk det de har betalt for da? Det går hånd i hånd skjønner dere. Det som er bra for bedriften er ofte bra for kundene, og omvendt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...