Gå til innhold

Gutten som tok ned PlayStation Network, Xbox Live og RuneScape er dømt til to år fengsel


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Jeg gjentar gjerne utsagnet. Faen bryr seg om et grådig spillselskap taper litt penger. Satt litt på spissen vel å merke. Det er kunden som er offeret i mine øyne.

 

Bedriften må ta kostaden som de fint tjener inn igjen.

 

 

Vet ikke hvor lenge du har vært i arbeidslivet, men om du tror samtlige bedrifter svømmer i penger må du tro om igjen..

 

Hvor mye penger bedriften eventuelt måtte ha er forsåvidt også helt irrelevant. Det gjør ikke en handling mindre kriminell. Jeg kunne sett logikken om en pre-pubertal ungdom kjørte noen verktøy han fant på nettet fra gutterommet, men her snakker vi om en kar som tydeligvis lever av å lage og distribuere programvare for å påføre andre økonomisk skade, i tillegg til å gjøre dette selv. Det er langt forbi en guttestrek, og an Amerikansk straff hadde vært mer passende spør du meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg gjentar gjerne utsagnet. Faen bryr seg om et grådig spillselskap taper litt penger. Satt litt på spissen vel å merke. Det er kunden som er offeret i mine øyne.

 

Bedriften må ta kostaden som de fint tjener inn igjen.

 

 

Vet ikke hvor lenge du har vært i arbeidslivet, men om du tror samtlige bedrifter svømmer i penger må du tro om igjen..

 

Hvor mye penger bedriften eventuelt måtte ha er forsåvidt også helt irrelevant. Det gjør ikke en handling mindre kriminell. Jeg kunne sett logikken om en pre-pubertal ungdom kjørte noen verktøy han fant på nettet fra gutterommet, men her snakker vi om en kar som tydeligvis lever av å lage og distribuere programvare for å påføre andre økonomisk skade, i tillegg til å gjøre dette selv. Det er langt forbi en guttestrek, og an Amerikansk straff hadde vært mer passende spør du meg..

Jeg har vel 10-11 år i 100% stilling. Sikkert færre enn mange her inne og sikkert mer enn gjennomsnittet.

 

Nå tar du veldig mange antagelser her i tillegg til å misforstå posten min tror jeg. At han fyren har gjort noe kriminelt og sabotert for mange gamere rundt om i verden er det ikke noen tvil om.

 

Men når det kommer til hvem som er det største offeret her så er det i mine øyne ikke noe tvil om at det er de som kjøper og spiller spillene. Ikke de som produserer dem. Jeg klarer ikke å sympatisere med bedriftene i spillindustrien i dag som enten produserer samme spill gang på gang eller tjener seg rike på pay to win mikrotransaksjoner. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle spillselskaper. Men dette er oftere regelen enn unntaket.

 

Kommentaren min er rettet mot tidligere kommentarer og ikke selve artikkelen. Han fyren soner sikkert ikke mer enn 18 måneder på enn 24 måneders dom, hva vet jeg? Sikkert en passende straff.

 

Riot games får/fikk nok forsatt et positivt resultat tross de ekstra utgiftene dette medførte. Noe annet ville forundre meg :)

 

Peace

Lenke til kommentar

Er ikke ditt firma grådig? Men ett spill selskap er i følge deg. :hmm:  Min jobb er grådig, vil fylle opp kontoen mestmulig. Alle bedrifter har det ønsket. :)

Startet i min jobb i 85.

 

Jeg antar du svarer meg Kjetil. Hvorfor svare spørsmålet ditt for meg? Det kan jeg fint gjøre selv :)

 

Selskapet jeg jobber for er grådig og interessert i å drive god butikk som alle andre. På samme måte som noen sier en ansatt ikke er verdt mer enn det han/hun produserer. Men virkeligheten er mer noe mer nyansert. Dette vet du veldig godt med fartstiden din i arbeidslivet.

 

Å drive en virksomhet både økonomisk godt og etisk "korrekt" er langt fra det samme. Problemet ligger kanskje i målgruppen til spillselskapene. For jeg tror egentlig de hadde sluppet unna med det om målgruppen hadde vært eldre.

 

Så kan man si "sånn er det bare", "la vær å kjøp spill da vel" osv. Men det må da være lov å kritisere en bransje/selskap. I det minste om man vil se en forandring. Eller hva synes du Kjetil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...