Gå til innhold

TEST: Zotac GTX 1070 «AMP! Extreme»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er fordelen med dette kortet opp mot et GTX1080? Jeg kjøpte et GTX 1080 nytt for mindre enn hva dette koster...

 

Gratulerer med godt kjøp! Du har nok gjort en god deal, men som vi skriver i konklusjonen for AMP! Extreme:

"Det som bidrar mest til at vi trekker frem Zotacs AMP! Extreme som det aller kvasseste kortet av de to (GTX 1070-kortene) er imidlertid ikke en liten prosent ytelsesforskjell her og der, men heller dets imponerende lave lasttemperaturer og det nærmest uhørt lave støynivået."

Vi fremhever altså den utrolig gode kjøleren, som slår knockout på konkurrentene både når det gjelder temperatur og støy.

 

Her sammenligner vi med et annet GTX 1070, og ikke et 1080, dog. Grunnen til det er at det er prisforskjellen opp til det per dags dato billigste GTX 1080-kortet, som koster 5400 ifølge prisguide.no (Palit Dual OC hos Komplett). Vi tar av praktiske årsaker ikke hensyn til tidsbegrensede tilbud når vi gjør våre vurderinger. Dermed er det altså snakk om en prisforskjell på 650 kroner opp til et kort vi ikke har testet.

 

Et ukjent GTX 1080 har vært nede i 4700 kroner en helg hos CDON for ikke mange dager siden, men vi kan ikke basere oss på weekendtilbud når vi skriver anbefalinger - som jo skal gjelde for en lengre periode. Det er heller ikke godt å si hvordan dette kortet ville levert mtp. støy, temperatur ol.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sikler litt på 1080Ti versjonen av dette kortet, og hadde ikke sett at det bruker 320W. Blir da nesten litt skeptisk å ha det på en Thermaltake 675W PSU (Toughpower tror jeg de kalte den). Spesielt hvis jeg oppgraderer CPUen etter hvert også (Nærmer seg nok litt bottleneck med en 3770K, uten ett hovedkort som ikke klokker all verdens).

Lenke til kommentar

Sikler litt på 1080Ti versjonen av dette kortet, og hadde ikke sett at det bruker 320W. Blir da nesten litt skeptisk å ha det på en Thermaltake 675W PSU (Toughpower tror jeg de kalte den). Spesielt hvis jeg oppgraderer CPUen etter hvert også (Nærmer seg nok litt bottleneck med en 3770K, uten ett hovedkort som ikke klokker all verdens).

har lest at med oc så kan det trekke opptil 400++ watt :p det er et FE kort da. men virker som det stopper opp på 1967 boost for min del. virker ikke som ekstra volt gjør noe forskjell heller. 120% power/ 90c temp target. har 105+ på core og 500mhz på minnet. sikkert litt lavere når sommern slår til xD https://www.hardocp.com/article/2017/03/09/nvidia_geforce_gtx_1080_ti_video_card_review/12

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

Et ukjent GTX 1080 har vært nede i 4700 kroner en helg hos CDON for ikke mange dager siden, men vi kan ikke basere oss på weekendtilbud når vi skriver anbefalinger - som jo skal gjelde for en lengre periode. Det er heller ikke godt å si hvordan dette kortet ville levert mtp. støy, temperatur ol.

 

4699kr for å være nøyaktig :)

http://www.kfa2.com/kfa2/graphics-card/10-series/kfa2-geforcer-gtx-1080-exoc.html

Det var dette tilbudet jeg slo til på..

 

Når det kommer til støy så er vel jeg ikke kvalifisert til å uttale meg siden jeg hadde 2 stk 290X med standardkjølere... GTX1080 kortet er sinnsykt mye stillere enn de to :p Selv med folding@home og max belastning på GPU så bråker det mindre enn 290X-kortene på idle...

Lenke til kommentar

 

Et ukjent GTX 1080 har vært nede i 4700 kroner en helg hos CDON for ikke mange dager siden, men vi kan ikke basere oss på weekendtilbud når vi skriver anbefalinger - som jo skal gjelde for en lengre periode. Det er heller ikke godt å si hvordan dette kortet ville levert mtp. støy, temperatur ol.

 

4699kr for å være nøyaktig :)

http://www.kfa2.com/kfa2/graphics-card/10-series/kfa2-geforcer-gtx-1080-exoc.html

Det var dette tilbudet jeg slo til på..

 

Når det kommer til støy så er vel jeg ikke kvalifisert til å uttale meg siden jeg hadde 2 stk 290X med standardkjølere... GTX1080 kortet er sinnsykt mye stillere enn de to :p Selv med folding@home og max belastning på GPU så bråker det mindre enn 290X-kortene på idle...

Det tviler jeg ikke på. R9 290 og R9 290X er de to eneste kortene vi har på testlabben som både kan høres og luktes fra utsiden når de er i gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Bare glad det fortsatt fins selskaper som ikke bare lager kvinnfolk skjermkort til sytpeiser som skal ha minst mulig.

 

Savner dagene da vi hadde ordentlige skjermkort for mannfolk! :p

 

 

 

Haha ja, liker at folk i disse dager har helt glemt at nvidia var like ille på støy og varme, mens AMD idag får tyn for det samme, litt morsomt at så mange har en så selektiv hukommelse når det gagner de selv og deres ideologi.

Nvidia hadde jo også varme og støyende kort for bare noen få år tilbake også, skal ihvertfall så altfor mange årene tilbake før du finner deg en hårføner med nvidia logoen på, men noe sånt fikk vel aldri nvidia særlig negativ omtale om heller, ironisk nok.

Lenke til kommentar

 

 

Bare glad det fortsatt fins selskaper som ikke bare lager kvinnfolk skjermkort til sytpeiser som skal ha minst mulig.

Savner dagene da vi hadde ordentlige skjermkort for mannfolk! :p

 

Haha ja, liker at folk i disse dager har helt glemt at nvidia var like ille på støy og varme, mens AMD idag får tyn for det samme, litt morsomt at så mange har en så selektiv hukommelse når det gagner de selv og deres ideologi.

Nvidia hadde jo også varme og støyende kort for bare noen få år tilbake også, skal ihvertfall så altfor mange årene tilbake før du finner deg en hårføner med nvidia logoen på, men noe sånt fikk vel aldri nvidia særlig negativ omtale om heller, ironisk nok.

Jeg hadde et sånt FX 5800, var vel i 2003. Hadde også et FX 5600, det var veldig svakt. Fantes 5800 Ultra også, det bråkte visst ifølge de som hadde det.

Var mer kompromissløst ting før, mye støy og varme og dyre kort. Og veldig fort utdatert i forhold til i dag. Er jo ganske bra steg selv i dag syns jeg, ofte 20-30 % forskjell fra generasjon til generasjon.

Lenke til kommentar

"Sentralt i Zotacs design står både kjøleren «Icestorm», de tre Dual Blade EKO-viftene, Carbon Exoarmor-forsterkning, overklokkingsverktøyet FireStorm samt Spectra-lyssystemet."

Lol, high tech militæraktige markedsføringsnavn rettet mot tenåringsgutter. :p

Funker på all slags produkter. Hvorfor skal f.eks tannkrem være unisex bare fordi det er fullstendig nøytralt?

"Colgate-Tactical Toothpaste™! For real MEN! Feel the RAW POWER of ArmorTooth™ technology! RAAAAWR!"

Funker andre veien også. Nøyaktig samme smørja, bare i tappet i en annen tube:

"Colgate-Lotus Essences™ Brings out the woman in you. Infused with SparkleWhite™ micro-pearls, for that PEARLY PERFECT smile!"

Endret av Psykonaut
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...