Gå til innhold

Nintendo Classic Mini selger fortsatt som varmt hvetebrød


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja om man hadde fått kjøpt dem så ville det hjulpet enda mer, som nevnes her.

 

Kjøpte en til Julegave, den ble utsatt igjen nå hos komplett til 2.april. Jula varer helt til Påske?

 

Hadde bare folk kjøpt de for å beholde de selv. Ser mange som har kjøpt inn flere og legger de ut for mellom kr. 1000-3000,- på finn....

Lenke til kommentar

 

Ja om man hadde fått kjøpt dem så ville det hjulpet enda mer, som nevnes her.

 

Kjøpte en til Julegave, den ble utsatt igjen nå hos komplett til 2.april. Jula varer helt til Påske?

 

Hadde bare folk kjøpt de for å beholde de selv. Ser mange som har kjøpt inn flere og legger de ut for mellom kr. 1000-3000,- på finn....

 

 

Lå faktisk en på Finn for 10 000kr ganske lenge. Tviler på den ble solgt men det viser at scalpere er noen spesielle typer drittsekker.

 

Jeg hadde forhåndsbestilt konsollen hovedsaklig for å ha den stående i konsollsamlinga, men avbestilte igjen da prisen rett og slett er for ekstrem for en så simpel og billigprodusert liten maskin med så begrensa utvalg av spill. De korte kontrollerkablene hadde også blitt frustrerende i lengden så der hadde det blitt en ekstra utgift for kabelforlengere. Nei takk. Merkelig at folk er så gale etter denne.

 

Har en softmoddet original Xbox som driter over hele NES mini da den har komplette spillbibliotek til rundt 20 forskjellige systemer med game previews og hele pakka. Awesomesauce

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Jeg hadde forhåndsbestilt konsollen hovedsaklig for å ha den stående i konsollsamlinga, men avbestilte igjen da prisen rett og slett er for ekstrem for en så simpel og billigprodusert liten maskin med så begrensa utvalg av spill. De korte kontrollerkablene hadde også blitt frustrerende i lengden så der hadde det blitt en ekstra utgift for kabelforlengere. Nei takk. Merkelig at folk er så gale etter denne.

 

Selv droppet jeg hele greia da den er låst til de 30 spillene. Hadde det vært mulig å fått inn flere spill så hadde jeg vurdert det, men blir for begrenset og låst. Men kan forstå at enkelte vil oppleve disse spillene igjen (eller for første gang for mange).

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde forhåndsbestilt konsollen hovedsaklig for å ha den stående i konsollsamlinga, men avbestilte igjen da prisen rett og slett er for ekstrem for en så simpel og billigprodusert liten maskin med så begrensa utvalg av spill. De korte kontrollerkablene hadde også blitt frustrerende i lengden så der hadde det blitt en ekstra utgift for kabelforlengere. Nei takk. Merkelig at folk er så gale etter denne.

 

Selv droppet jeg hele greia da den er låst til de 30 spillene. Hadde det vært mulig å fått inn flere spill så hadde jeg vurdert det, men blir for begrenset og låst. Men kan forstå at enkelte vil oppleve disse spillene igjen (eller for første gang for mange).

http://www.polygon.com/2017/1/9/14211402/nes-classic-edition-hack

Lenke til kommentar

Det er flere årsaker til at jeg ønsker å kjøpe den, selv om man kan lage emulator, koble pc til stue pc osv osv.

 

1. Enkelt (kan flyttes rundt uten at man behøver kabler fra PC)

 

2. Bruke originale kontrollere

 

3. Full HD støtte uten at man behøver å krangle med emulator programmer (dukker alltid opp noe).

 

4. Spille spillene fra tiden da ikke produsent brydde seg om å holde spilleren i hånden, var du får dårlig døde du å måtte begynne på nytt. Det gjør noe med innsatsen man legger i spillingen å gir større mestrings følelse. En av de få spillene som gjør dette i dag av store titler er Dark Soul, men selv der mister man ikke veldig mye tid om man dør på tross av det gjør de i dag et stort kapittel ut av hvor vanskelig det er, men det er egentlig ikke det, man må bare kunne noe for å komme videre (som før i tiden).

 

5. Notalgi

 

Edit: Så er det også en gave til min søster som jeg vet ikke gidder å knote med PC\emulator osv.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

 

Fint og flott det, og jeg har sett det der, men har en Shield TV med alt av emulatorer, så sånn sett er jeg dekket. Men hadde vært med på en original-løsning som ikke krever hack.

 

2. Bruke originale kontrollere

 

 

Denne bør dekke behovet i en emulator:

http://cdon.no/accessories/nes-handkonsoll-usb-for-pc-og-mac-p39144506

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Digital Foundry fant ut at blant annet lydemuleringen i NES Mini er ikke on par med original hardware.

 

https://youtu.be/IQzQxRgsFMY?t=4m40s

 

Om man har penger til det så er Analogue NT eller RetroUSB AVS bedre alternativ dog da må man også ha originale kasetter, noe som vil koste alt fra 100kr til godt over 1000kr,- alt etter hvilke spill man er på jakt etter, men man finner dem iallefall lett på finn.no

Lenke til kommentar

 

Fint og flott det, og jeg har sett det der, men har en Shield TV med alt av emulatorer, så sånn sett er jeg dekket. Men hadde vært med på en original-løsning som ikke krever hack.

 

Har selv en Shield TV, men har ikke helt funnet ut hvordan jeg får inn diverse emulatorspill der. Har ikke testet så mye heller, men det kunne vært interessant å fått til.

Lenke til kommentar

Til de som ikke vill kjøpe grunnet få spill.

Ladd ned hakchi2 appen fra følgende link.

https://gbatemp.net/threads/hakchi2-nes-mini-very-simple-pimp-tool.456256/

 

Så er det i prinsipp bare å plugge i USB kabelen i PC'n og starte konsollen, installere driveren og laste opp alle spill du vill ha.

 

Min konsoll har 600 spill installert og alt ser og fungerer akkurat som tidligere med 30 spill. Alt er organisert i foldere med 30 spill per folder.

 

En fordel med dette er at jeg nå kan spille japanske utgaver av spill som ikke kom til Europa, eksempel MARIO bros 2 som er en helt annen versjon en den som kom til Europa og USA.

 

For 800kr så er dette klart et bra kjøp, hvis man kan finne den, hadde tur og fant en på platekompaniet før jul :)

Lenke til kommentar

da prisen rett og slett er for ekstrem for en så simpel og billigprodusert liten maskin med så begrensa utvalg av spill.

 

Ser man på undeholdningsverdi pr. krone så er denne hvertfall 100 ganger mer verdt kronene enn det meste annet. 800,- er ingenting for det man får, sammenlikner man det med f.eks. leiefilm så, ja :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

da prisen rett og slett er for ekstrem for en så simpel og billigprodusert liten maskin med så begrensa utvalg av spill.

 

Ser man på undeholdningsverdi pr. krone så er denne hvertfall 100 ganger mer verdt kronene enn det meste annet. 800,- er ingenting for det man får, sammenlikner man det med f.eks. leiefilm så, ja :)

 

 

Ja du har rett, i allefall hvis absolutt alle 30 spillene faller i smak og kan gi personen en ny opplevelse så er det en fantastisk deal. I mitt tilfelle er under halvparten av spillene av interesse i utgangspunktet, og av disse resterende så er det mange titler som jeg ALDRI kommer til å spille igjen da jeg er totalt utbrent av de etter hundrevis av spilletimer i barndommen. For ikke å snakke om at jeg teknisk sett må betale for spill "jeg"(mamma) faktisk har kjøpt før for 20+ år siden :D For å spesifisere så er de resterende spillene som kunne vært av interesse for meg da jeg ikke eide de i barndommen Castlevania 1 & 2, Kirby, Ghost n Goblins og Kid Icarus, så for meg personlig er ikke dette god underholdningsverdi pr. krone da jeg sitter igjen med 5 spill.

Lenke til kommentar

Det er flere årsaker til at jeg ønsker å kjøpe den, selv om man kan lage emulator, koble pc til stue pc osv osv.

 

1. Enkelt (kan flyttes rundt uten at man behøver kabler fra PC)

 

2. Bruke originale kontrollere

 

3. Full HD støtte uten at man behøver å krangle med emulator programmer (dukker alltid opp noe).

 

4. Spille spillene fra tiden da ikke produsent brydde seg om å holde spilleren i hånden, var du får dårlig døde du å måtte begynne på nytt. Det gjør noe med innsatsen man legger i spillingen å gir større mestrings følelse. En av de få spillene som gjør dette i dag av store titler er Dark Soul, men selv der mister man ikke veldig mye tid om man dør på tross av det gjør de i dag et stort kapittel ut av hvor vanskelig det er, men det er egentlig ikke det, man må bare kunne noe for å komme videre (som før i tiden).

 

5. Notalgi

 

Edit: Så er det også en gave til min søster som jeg vet ikke gidder å knote med PC\emulator osv.

 

Når det gjelder 1. vil jeg si det enklere å ha 1 boks enn 2. (med PC klarer man seg med 1). og angående 3. har jeg aldri hatt noe problem med å kjøre full HD ut fra en PC.

 

 

Ellers er Nintendos beklagelse rimelig hul, enn så lenge de "alltid" har problemer med tilgjengelighet, også for ganske simple produkter. Jeg mistenker det er med vilje.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...