Gå til innhold

AOCs slipper lynrask og kurvet spillskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- 28,942" i "Visible-Screen-Size" passer glimrende til "2560*1080"-oppløsningen...

 

Misforstå meg rett..., der er ingenting i veien med 35".

"2560*1080"-oppløsningen passer på skjermer med "Visible-Screen-Size" ifra min./max. 5,788" og opp til max. 144,712".

 

--------------------

 

4ms er vel relater til "Grey-to-Grey", eller hur?

Da 200Hz har en "Frame-to-Frame" responds på 5ms.

 

--------------------

 

En annen ting er at jeg personlig ikke er så head over heels for disse curved-skjermene...

 

Og hvorfor kommer det så sjelden skjermer med mer enn 300cd/m^2 nå til dags?

 

Der er en vesentlig fordel om en skjerm har høy "cd/m^2"-verdi selv om man ikke nødvendigvis bruker dens fulle potensiale.

 

Men frykter at høy "cd/m^2"-verdi er forbeholdt HDR-skjermer nå til dags. *Sukk*

Lenke til kommentar

 

Skjønner enda ikke hvorfor det lages kurva skjermer..

Som PC skjerm er det ikke så vanskelig å skjønne da avstanden fra hjørnene og midten blir lik når du sitter i sweetspoten. På en 35" flatskjerm blir avstanden fra hjørnene lengere borte fra øyne dine enn midten blir.

 

1_article-curvedmonitor_v2_01.jpg

Har du kurvet? Hvordan blir det ispill hvor du ikke kan justere fov? Har fov en større effekt for å få ting til å se "riktig" ut?

Lenke til kommentar

Har du kurvet? Hvordan blir det ispill hvor du ikke kan justere fov? Har fov en større effekt for å få ting til å se "riktig" ut?

 

Jeg har kurvet 34". Alle som aldri har sittet på en tror at kurven er så voldsom at du omtrent blir sittende inne i en halvsirkel, noe som selvfølgelig er feil.

 

Når skjermen er så bred, er det bare behagelig med den lille kurven, siden den ellers ville virket ekstremt bred. Istedet får du høyere FOV, uten at den føles som en låvedør.

Nå har jeg aldri spilt på en 21:9-skjerm som ikke har kurve, så vet ikke om det ser mer "riktig ut", men må si jeg er ekstremt fornøyd med min, og kurven er noe jeg aldri tenker over. Det som kan nevnes er at i Doom fikk jeg ganske tunnel-effekt med så høy FOV, men det er det eneste spillet jeg har merket noe sånt.

 

I spill hvor du ikke kan justere FOV, kjører jeg som regel bare 16:9 med to sorte kanter på hver side(dvs det blir som en 27")

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Aldri tilbake til AOC etter at jeg ble lurt trill rundt av en skjerm som skulle visst ha 144hz.

Men fant ut at flere mente skjermen ikke hadde 144hz stable, men 60hz stable. Tenker på AOC g2460Fq selvsagt.

Kjørte tester selv på testufo.com der fant jeg ut at 144hz ikke holdt seg stabilt, men 60hz holdt seg stabilt.

Gikk i stede for 3 stk BenQ Zowie XL2411 som NetOnNet hadde tilbud på, er meget fornøyd med det kjøpet.

Endret av Soles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har du kurvet? Hvordan blir det ispill hvor du ikke kan justere fov? Har fov en større effekt for å få ting til å se "riktig" ut?

 

Jeg har kurvet 34". Alle som aldri har sittet på en tror at kurven er så voldsom at du omtrent blir sittende inne i en halvsirkel, noe som selvfølgelig er feil.

 

Når skjermen er så bred, er det bare behagelig med den lille kurven, siden den ellers ville virket ekstremt bred. Istedet får du høyere FOV, uten at den føles som en låvedør.

Nå har jeg aldri spilt på en 21:9-skjerm som ikke har kurve, så vet ikke om det ser mer "riktig ut", men må si jeg er ekstremt fornøyd med min, og kurven er noe jeg aldri tenker over. Det som kan nevnes er at i Doom fikk jeg ganske tunnel-effekt med så høy FOV, men det er det eneste spillet jeg har merket noe sånt.

 

I spill hvor du ikke kan justere FOV, kjører jeg som regel bare 16:9 med to sorte kanter på hver side(dvs det blir som en 27")

Har X34 og kunne faktisk veldig godt tenkt meg enda mer kurve. Den er så bred at det blir for lite av kurve-effekten på vanlig avstand. Ellers er Predator X34 helt fantastisk og 100hz i denne oppløsningen samt IPS med 100% adobe RGB gamut er nesten for godt til å være sant i en slik skjerm.

Lenke til kommentar

Har du kurvet? Hvordan blir det ispill hvor du ikke kan justere fov? Har fov en større effekt for å få ting til å se "riktig" ut?

Jeg har kurvet 34". Alle som aldri har sittet på en tror at kurven er så voldsom at du omtrent blir sittende inne i en halvsirkel, noe som selvfølgelig er feil.

 

Nja, 34" tommer er da ikke så bred iforholdt til en 27". Hadde Asus PG348Q med 2x1080 skjermkort og var egentlig skuffet over skjermen etter å ha gått fra 3x27". Det er bra bilde på skjermen, men det føltes som å spille med tunnelsyn. Hadde nvidia støttet 3 sli med 1080 ville jeg heller ha 3x 24/27 med g sync enn en dyr 34"...

Lenke til kommentar

 

 

Har du kurvet? Hvordan blir det ispill hvor du ikke kan justere fov? Har fov en større effekt for å få ting til å se "riktig" ut?

Jeg har kurvet 34". Alle som aldri har sittet på en tror at kurven er så voldsom at du omtrent blir sittende inne i en halvsirkel, noe som selvfølgelig er feil.

 

Nja, 34" tommer er da ikke så bred iforholdt til en 27". Hadde Asus PG348Q med 2x1080 skjermkort og var egentlig skuffet over skjermen etter å ha gått fra 3x27". Det er bra bilde på skjermen, men det føltes som å spille med tunnelsyn. Hadde nvidia støttet 3 sli med 1080 ville jeg heller ha 3x 24/27 med g sync enn en dyr 34"...

Jeg gikk fra 3x 27" Asus swift g-sync og kjørte 3x titan X maxwell. Funket greitt det, men har nå Acer x34 og 2x gtx 1080 i sli. Enda mere fornøyd. Det var rett og slett for mye kødd med surround, sli og g-sync sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv en kurvet 35" 21:9 skjerm, nærmere bestemt BenQ XR3501 og jeg er utrolig fornøyd.

 

Gikk fra et tripple skjerm oppsett jeg også, for mye tull med Nvidia Surround, og tre skjermer var mye bredere enn nødvendig til spilling.

 

21:9 er helt, helt perfekt for spilling i min mening, men kurven er et must når det er så bredt..

 

2560x1080 på 35" 21:9 gir nøyaktig samme pikseltetthet som 1920x1080 på 27" 16:9.

 

Størrelsesmessig er derfor skjermen identisk på en 27" 16:9 i høyden. Eneste forskjell er at man får MER på sidene, så da kan man kjøre helt samme FOV som man ville gjort på en 27" 16:9 og få samme perspektiv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...