Gå til innhold

Nyversjoner av Mass Effect-trilogien er trolig på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde nylig en "perfekt" gjennomgang av spillet for min del, med HD texture packs som var en brutal pain in the ass å installere, men veeeel verdt det.

 

Full on good guy, så og si alle overlevde med noen unntak, men alt gikk for seg i beste paragon stil.

 

Valgte kontroll og vokter over galaksen til evig tid. The end.

 

10/10 would die again etc.

 

Irriterer meg enda at jeg aldri klarer å være ond i slike spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forhåpentligvis så blir det moderne grafikk og et bedre "combat-system" i de to første spillene.

Blir litt tungvindt å installere grafikkmods, men det er verdt det. Da kan man virkelig se hvordan PC-versjonen egentlig skulle sett ut. og ja, det ser fantastisk ut i 4K

Har man en forhåndsvis sterk PC (noe som de fleste har i dag) så klarer man fint 4K @60 fps med grafikkmods.

 

Forhåpentligvis så blir remaster/remakes å komme til moderne konsoller også.. Ved playtesting av bakoverkompabiliteten av ME på Xbox One, så ble det ganske slaktet siden man ikke kunne holde mer enn 15-20 fps ute i felten (30 fps i cutscenes da) - med en viss grad av "minecraft-grafikk"

Da sier det seg litt at man kanskje trenger en remake.

 

 

Når det kommer til kampsystemet, så føles det veldig "clunky" i ME1, og litt bedre i ME2, men fortsatt clunky.

ME3 kjennes meget bra ut, så hvis man kunne på ett eller annet vis implementert det systemet i de to andre spillene så hadde dette blitt imponerende

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis så blir det moderne grafikk og et bedre "combat-system" i de to første spillene.

Blir litt tungvindt å installere grafikkmods, men det er verdt det. Da kan man virkelig se hvordan PC-versjonen egentlig skulle sett ut. og ja, det ser fantastisk ut i 4K

Har man en forhåndsvis sterk PC (noe som de fleste har i dag) så klarer man fint 4K @60 fps med grafikkmods.

 

Forhåpentligvis så blir remaster/remakes mye bedre på moderne konsoller også.. Ved playtesting av bakoverkompabiliteten av ME på Xbox One, så ble det ganske slaktet siden man ikke kunne holde mer enn 15-20 fps ute i felten (30 fps i cutscenes da) - med en viss grad av "minecraft-grafikk"

Da sier det seg litt at man kanskje trenger en remake.

 

 

Når det kommer til kampsystemet, så føles det veldig "clunky" i ME1, og litt bedre i ME2, men fortsatt clunky.

ME3 kjennes meget bra ut, så hvis man kunne på ett eller annet vis implementert det systemet i de to andre spillene så hadde dette blitt imponerende

 

Edit: "mye bedre på moderne konsoller"

Lenke til kommentar

Problemet er at Renegade-alternativene ofte er av typen være en drittsekk bare for å være en drittsekk. Jeg kan absolutt spille en kynisk pragmatiker som ikke er redd for å knuse noen egg for å lage omelett, men å spille en pubertal tulling som går rundt og finner på umotivert faenskap kan jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og der ble det bestemt at å spille gjennom hele serien enda en gang blir utsatt til dette kommer på markedet*.. På PC så klart, skytespill på konsoll og jeg blir aldri enige.

 

Til tross for den MEGET skuffende slutten av ME3 så er det til dags dato ett av de beste spillseriene jeg har spilt.

 

*Med mindre Andromeda kommer først. Skal spille hele trilogien en gang til før jeg begynner på Andromeda.

Lenke til kommentar

Skeptisk til å kjøpe en ny-versjon når de gamle spillene fortsatt fungerer helt fint. Har derimot mistet litt av lysten til å spille gjennom ME igjen, virker så bortkastet når man får stappet den intetsigende slutten ned halsen. Lurer på hvordan refusal-slutten passer inn i Andromeda.

 

Sier litt når fansen løper etter fan-fics og mods, og settingen må flyttes hundrevis av år og millioner av lysår pga. slutten. Forventet ikke Disney-happy ending, men noe som ikke fikk Reaperne til å virke som idioter, og noe som gav litt mening, og ikke krevde så ekstremt med spekulering, mental gymnastikk og mobil-apper for å gi mening.

 

Mener fortsatt at en del ting i ME3 burde endres, og ikke bare slutten. Var ganske tydelig at det ble rushet, og mye ble kuttet. Spesielt Rachni, men også Collector-base/Quarian-Geth krig, for å nevne noe railroading. Masse bugs var det og. Mislikte alt med Cerberus i ME3, de overskygget Reaperne som skurker. GaW-systemet kunne ha gått så bra, og blitt gjort interaktivt, slik at man fikk følelsen av at det var en aktiv krig. Men den gang ei.

 

Slutten er bare det mest åpenbare. Jeg håper de implementerer samme system som Suicide Mission i ME2 til ME3 der man kan delegere tropper og SE konsekvensene av valgene sine i sluttkampen. Var originalt planlagt slik, og jeg håper en sånn oppussing vil hjelpe ryktet dems etter PR-katastrofen etter ME3.

 

Dersom de strammer opp alt etter Cerberus-basen, er det mulig jeg biter på. Er der det trengs mest. Ellers tviler jeg. Man kan påstå at det er reisen som teller, men når man hele veien ble lovet at det skulle være din egen reise, er slutten minst like viktig. Ble ærlig talt skuffet over slideshows og voiceover i EC.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aldri fått rota meg til å spille disse. Prøvde å starte på ME1 på PC men med mangel på gamepad støtte så ble det en kort affære. 

 

lol? Spilte vel ikke Kotor heller du da?

 

Men jeg skjønner heller ikke vitsen med dette. ME ser jo fremdels mer enn bra nok ut på PC. 

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...