Gå til innhold

Prison Break Sesong 5 - Kommer våren 2017


Anbefalte innlegg

Z7wIxtg.jpg

 

FOX annonserte nylig at det kommer en sesong fem av Prison Break. For undertegnede var den første sesongen i denne serien noe av det beste jeg har sett på TV noen gang. Man kan argumentere at serien tapte seg mot slutten, og at den ble kansellert som et følge av det, men nå kommer altså serien tilbake, og FOX har sluppet en trailer som viser noe av det vi har i vente.

 

...Men Michael Scofield var ikke død:

 

Wentworth Miller is back for season five and he’s got himself arrested again. That’s right, he’ll be breaking out of prison all over again, and now we get our first look at the new trailer for the upcoming season. A trailer for the upcoming Prison Break season five reveals that many of our favorite characters from the original series will be back. Michael’s brother Lincoln (Dominic Purcell), Theodore “T-Bag” Bagwell (Robert Knepper), and Sara Tancredi (Sarah Wayne Callies) all make appearances in this Prison Break 5 trailer.

 

Other beloved characters including Fernando Sucre (Amaury Nolasco), Benjamin Miles “C-Note” Franklin (Rockmond Dunbar) and Paul Kellerman (Paul Adelstein) will also be back. It’s not known whether FBI agent Alexander Mahone (William Fichtner) will return as well.

 

Michael Scofield is now held up in a prison in a different country and Lincoln comes to the rescue after he’s informed of his brother’s whereabouts. Apparently, nobody knows where Michael disappeared – or whether or not he’s even alive. But we’re going to find out answers to our questions when the show returns to TV at some point in the spring of 2017.

 

https://www.youtube.com/watch?v=x9T-9fZn_oA

 

---

 

Serien kommer på FOX våren 2017, og denne tråden vil etterhvert følge den Amerikanske sendeplanen. Vil oppdatere med mer info når det er tilgjengelig.

 

Kjør debatt!

Endret av MartinF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og regner med vi kan snakke alt om spoilere fra tidligere og spekulasjoner for nye sesongen?

 

Ser virkelig fram til dette. Håper vi får ny sesong som har like høy kvalitet som sesong 1. Største tvisten blir å forklare hvordan han overlevde elektrosjokket. Mest sannsynlig blir han reddet i siste liten av en eller annen ting eller person.

 

Blir spennende å se om andre karakterer også, som Gretchen, gjør cameos.

Lenke til kommentar

Tvisten til kossen han overlevde elektrosjokket er ein ting, ein annen ting er tvisten til kossen han overlevde hjernesvultsen som kom til å ta livet av han uansett, som var ein av grunnene til at han offret seg. 

 

Så lenge det blir bra tv så bryr eg meg ikkje om ka for ein idiotisk forklaring dei kommer med, men har mine tvil, men håper å bli positivt overasket :)

 

Gleder meg gjør eg uansett.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Er forsiktig optimistisk. Fyrste sesongen når serieskaperane hadde ein plan om kvar dei skulle ende opp og vegen dit var svært bra. Men dei seinare sesongane blei svekka av at uansett kva problemet var så kunne svaret finnast i den same tatoveringa kvar gong.

 

Så dersom det i denne gjennoppstarten av serien er lagt ein plan for handlinga som heng nokonlunde på greip så kan det bli bra.

 

Men for min del fikk eg litt stygge LOST assosiasjonar av dei siste sesongane av Prison Break der dei berre fant på ting etterkvart utan at det var ein del av ein større plan, så får håpe vi slepp det denne gongen.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke vel bekreftet at det vil bli flere sesonger? Foreløpig er den annonsert som mini-serie. Vet ikke om antall episoder er avklart en gang. Uansett må det en del til for å toppe sesong 1. Den var rimelig utspekulert og først mot slutten skjønte vi hvordan alt hang sammen. Satser på at de har utviklet noe like bra.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Helt utrolig at Wentworth Miller er 43 år gammel. Ser ut som om han er 25. 

 

Men angående antall sesonger; han har da vitterlig fortsatt en kontrakt med Berlantis tv-univers. Han spilte som kjent i Legends of Tomorrow og The Flash. Så jeg tror muligens han skal tilbake dit etter den ene sesongen med Prison Break. Samtidig er han som spiller broren fortsatt en hovedrolleinnhaver i Legends of Tomorrow.

Lenke til kommentar

Helt utrolig at Wentworth Miller er 43 år gammel. Ser ut som om han er 25. 

 

Men angående antall sesonger; han har da vitterlig fortsatt en kontrakt med Berlantis tv-univers. Han spilte som kjent i Legends of Tomorrow og The Flash. Så jeg tror muligens han skal tilbake dit etter den ene sesongen med Prison Break. Samtidig er han som spiller broren fortsatt en hovedrolleinnhaver i Legends of Tomorrow.

 

Kommer an på hvor og når de filmer. Kolliderer ikke timeplanen så er det ingenting i veien for å gjøre begge deler. Se på The Walking Dead, mange av skuespillerene har tid til å ta på seg andre prosjekter da de filmer i mai/juni, deretter følger måneder med redigeringarbeid og promotering av serien. 

Lenke til kommentar

Må si at jeg er veldig bekymret for denne sesongen. Sesong 1 er en av de beste TV-serie-sesongene noensinne, med et formidabelt skuespillerpanel og spenstig fortellerglede. Men de etterfølgende sesongene, 3 og 4 hovedsaklig, er noe av det mest gjentakende og forutsigbare jeg har vært borti i hele mitt TV-liv rett vedsiden av såpeopera.

Hvis de klarer å tilsidesette sesong 3-4, lage et sterkt fundament for den nye sesongen og dropper den gamle, (nå-)klisjéfylte 10minutters DU-DU-DU reklamepause-segmentet og unødvendige cliffhangere for å følge med etter nevnte reklamepause, så snakker vi. :)

Men traileren ga meg ikke mye håp, dessverre. Virket veldig oppbrukt.

Skulle jeg rebootet en serie som dette her, med Michael fortsatt i live, så ville jeg uten tvil gått fram på denne måten:
1. Michael Scofield har overlevd hendelsen vi alle trodde drepte ham, men har råtnet bort i et Syrisk fengsel i tre år (Syria pga ISIS; for å skape relevante lenker til nåtidens skandaler, men også for å skape et enda mer omfattende faremoment rundt våre karakterer).
2. Michael har kjempet som soldat ved siden av folk fra hele verden for å delta i den store trusselen som er ISIS, for å bearbeide sine tidligere synder og anger, men også for å holde seg skjult for den store allmennheten i tilfelle korrupte myndigheter fortsatt er på jakt etter ham og de han bryr seg om.

3. ALLE karakterene i serien er nye, med unntak av Sarah, Michael&Sarahs sønn, og LINCOLN som drar ned for å hjelpe ham.

Istedenfor å gå i den samme grøten som de foregående sesongene, så lager serien seg en ny grunnmur med et nytt relevant standpunkt til et av nåtidens store, globale samfunnstrusler som er IS, og baserer karakterene sine etter disse forholdene.

Hele gamle gjengen med T-Bag, Sucre, C-Note, Mahone osv. er utgått.

Lenke til kommentar

Nærmer seg vel ferdig innspilt? Begynte å spille inn det nye i April. Leste en plass at det skulle være 9 episoder. 

 

Som det nevnes så spiller jo Wentworth Miller og Dominic Purcell i både The Flash og Legends of Tomorrow. Blir ikke noe problem å spille videre der. Wentworth Miller har allerede skrevet en ny kontrakt med Warner Bros. hvor han kan fly fritt mellom alle seriene der. Arrow, The Flash, Legends of Tomorrow og Supergirl. Blir spennende. 

 

Angående mulighet for mer:

 

http://tvseriesfinale.com/tv-show/prison-break-another-season-possible-fox-revival/

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Første episode på viasat i dag... var bare tilfeldig jeg bladde gjennom kanalene...visste ikke om dette engang og kjønte ingen ting da jeg så Linc og gjengen,

 

Takket være canal digital var det bare å starte forfra, Og utrolig nok så har jeg akkurat sett alle 4 sessongene nylig da canal digital har dem liggende på fox pluss eller hva det var.

 

Og etter å ha sett alle sessonge på strak arm var plutselig serien mye bedre enn jeg husket. (sessomg 2-4) og der fikk man også sett de 2 episodene som ALDRI ble vist på norsk tv, der Michael dør.

 

Men frem til første pause har jeg troa på dette :D sessong 5 altså

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

WOW ser at sende skjema for første episode var 4. april og så ser vi det på her i Norge allerede 6 april. 

Har virkelig bransjen endelig forstått at det er dette som må til??? SUPERT AV VIASAT 4 :woot: og jeg skal hvertfall se neste episode det er helt sikkert :D

 

Og da skal jeg jaggu se det på viasat 4 på torsdager kl 22:00, er ikke så desperat at jeg må se det onsdag via andre metoder lol 1 dag fra eller til har ikke noe å si- Og hvis de klarer å få masse seer tall så inser de forhåpentligvis at det er dette som gjelder i 2017 :woot:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Hadde helt glemt at jeg opprettet denne tråden! Så episode 1 selv i går kveld, og det var jævlig deilig å se Michael Scofield Kaniel Outis & co. igjen. Her er mine tanker om den første episoden og teorier for sesongen:

 

Jeg syns de gikk litt vel fort frem. T-Bag blir løslatt fra fengsel (Fox River selvfølgelig...) og fem minutter senere så går alt til helvete. C-Note og Sucre kommer dukker opp tilsynelatende helt ute av det blå. Jeg likte ikke den måten å hente frem de gamle karakterene på. Sesong 1 av PB er noe av det beste som er produsert av en tv-serie de siste 20 årene, og det jeg likte best var at ting gikk ikke så fort frem. Her ble det bare rot imo. Virket som de stresset for å få Linc og Michael til å møtes i slutten av episode 1.

 

Mannen til Sara er definitivt ikke en "good guy". Han ga meg helt feil vibber fra start av, og når hun "Company 2.0"-dama skjøt han i låret istedenfor å drepe han, så var det rimelig obvious at de spiller på samme lag. Tipper han har overvåket Sara i en god stund allerede. Michael Jr. var litt spesiell. 7 år gammel og snakker som om han er 20. Men han er sønnen til Michael, så jeg gir han en pass for denne gangen.

 

T-Bag sin storyline var veldig "meh" for meg. Har aldri vært en fan av han, og hele den robotarm-greia ble litt useriøst for min del. Men det har vel en funksjon, siden Michael (Outis) hadde betalt for det, og det var T-Bag som fikk brevet fra Michael in the first place.

 

Småprik ang. flyplass-stuff. Direktefly fra USA til et krigsherjet Muslimsk land, Jemen, er ekstremt urealistisk. Spesielt at en tidligere dødsdømt Amerikaner bare kan spasere rett inn på et fly ned dit. Og hvorfor i faen brukte dem klipp fra flyplassen i Dubai for å representere Sana’a?

 

Litt spesielt at de valgte å bytte dato på graven til Michael forøvrig. 2005 var datoen når serien sluttet, 2010 står det nå. Den er også flyttet fra Panama(?) til New York. Det plager meg ikke, da jeg tror de bare ønsket å få serien aligned med nåtiden for praktiske årsaker.

 

Michael, Michael, Michael... Eller skal jeg si Kaniel Outis? Jeg har no clue hva som har skjedd her, siden han ikke var død og at han nå sitter i et fengsel i Jemen, kjent som en profilert ISIL-terrorist. Hvordan har de klart å fjerne han fra historien? Her tror jeg det er noen høyere opp i systemet som er involvert. For eksempel... President Paul Kellerman?  :wee:

 

Det er åpenbart at Michael sendte brevet, at han har en finger med i spillet her, og han ville at Linc skulle komme til Jemen, men jeg tror også at grunnen til at han avviser Linc med en gang, er at det er noen som overvåker han. Tror tattoveringene på hendene kan være et hint her.

 

Spent på fortsettelsen. Neste episode heter "Kaniel Outis", så jeg håper vi får vite mer om hva som skjedde med Michael, hvorfor han er i Jemen, og hvorfor han er kjent som Kaniel Outis...!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk også blandede følelser av episoden. Denne ble nesten som en ny "pilot" siden det er evigheter siden jeg så de andre sesongene, og ikke så noe sammenheng med dem. Sara nevnte hvordan han kunne overleve når han hadde en dødelig sykdom i hjernen, og derfor ofret seg sist. Mye som henger på greip og også enig at de fortet seg gjennom alt ila episoden. Kunne ha bygget bedre og cliffhangeren for episode 1 burde ha vært at vi så at det faktisk var Micheal/Kaniel som sendte brevet til T-Bag, og de først reiste ned i episode 2. Men med tanke på at det er kun 9 episoder (var visst 10, men ble forkortet) så er det ikket tid til å utforske alt og de må ta noen "snarveier".

 

Blir spent å se på episode 2.

Lenke til kommentar

Fint summert opp MartinF, er veldig enig.

Har et spörsmål angående tråden. Skal dette diskuteres i amerikansk eller norsk sendetid? Jeg ser den amerikansk sendetid, så lurer på om jeg sette inn spoilere ;)

Fordelen  for første gang i historien er at du ser den på onsdager og vi andre ser den allerede dagen etter :woot:

Derfor har jeg stor tro til at jeg skal klare å bare følge norsk sendetid, noe som blir en førstegangsopplevelse i seg selv :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...