Gå til innhold

Phanteks lar deg bruke to strømforsyninger på ett hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan liker den primære PSU'en å få en ekstra PSU som leverer strøm inn i samme system? Er det noe elektronikk i bindeleddet, eller er dette bare en ren koblingsplate?

 

Hvordan takler PSU'ene påkjenningene i det sjokket da den andre kobles fra, eller tar kvelden? Vil dette sjokket kunne forstyrre PSU'ens jevne leveranse av strøm, gitt alle dens beskyttelsesmekanismer for det ene med det andre?

 

Sånn sett så etterspør jeg informasjon om at en slik løsning virkelig kan erstatte en redundant strømforsyning, da grums i "strømbildet" på hovedkortsiden kanskje vil oppfattes som en feil, og den gjenværende PSU vil kanskje bare kutte strømmen til helt av stilling, framfor å ture fortrødent videre?

 

Ville det ikke vært fornuftig med en tredje tilkoblingsmulighet for en Lithium-basert batteripakke?

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Hvor blir det plass til minnebrikker når det kobles til to enorme vifter som demonstrert på bildet øverst?

 

Lavprofil minne. Finnes massevis av brikker som går under selv de største kjølere. F.eks Crucial Ballistix Sport

Lenke til kommentar

Hvordan liker den primære PSU'en å få en ekstra PSU som leverer strøm inn i samme system? Er det noe elektronikk i bindeleddet, eller er dette bare en ren koblingsplate?

 

Hvordan takler PSU'ene påkjenningene i det sjokket da den andre kobles fra, eller tar kvelden? Vil dette sjokket kunne forstyrre PSU'ens jevne leveranse av strøm, gitt alle dens beskyttelsesmekanismer for det ene med det andre?

 

Sånn sett så etterspør jeg informasjon om at en slik løsning virkelig kan erstatte en redundant strømforsyning, da grums i "strømbildet" på hovedkortsiden kanskje vil oppfattes som en feil, og den gjenværende PSU vil kanskje bare kutte strømmen til helt av stilling, framfor å ture fortrødent videre?

 

Ville det ikke vært fornuftig med en tredje tilkoblingsmulighet for en Lithium-basert batteripakke?

Tja en strømforsyning har jo ganske så store kondensatorer som kan levere fra seg en god del juice så fungerer sikkert hvis den ene tar kveld med mindre systemet trekker for mye da

Lenke til kommentar

Corsairs Obsidian 900D har også plass til to strømforsyninger. Antecs gode, gamle p190 hadde visst også dét, så noen ekstrem nyvinning er det ikke. Sjeldent, ja, men ikke nytt.

 

Noen varianter av Cooler Master Stacker hadde også plass til, og utsparing for to strømforsyninger.

Står et nesten helt tomt slikt kabinett i boden min, med cross flow-vifta man kunne kjøpe til.

Lenke til kommentar

Ingen som stusser på at produktet reklameres som til oppsett med flere skjermkort, men det er kun to utganger til skjermkort, og ingen dedikert til CPU?

 

Er ikke nok utganger på den greia til en normal spill PC.

Hele poenget forsvinner hvis man skal bruke kabler rett fra PSU.

 

Kan se et bruksområde, og det er flere vifteløse PSUer. De har gjerne ikke nok strøm til en heftig PC alene, men sammen kan det gå. Bortsett fra at det ikke er nok utganger, men uansett.

Lenke til kommentar

"...men ellers kommer vi ikke på noen flere i farta."

Please...

http://www.tek.no/artikler/julekalender_2011_-_luke_15/104335
http://www.tek.no/artikler/lian_li_modular_cube_case/27520

Lian Li 343B med dual-PSU modul (tilbehør) har også plass til 2 strømforsyninger. Og det samme med Addtronics 7896A. ;)

Jeg hadde 2 strømforsyninger i min Lian Li boks back in the day (1200W (1050W når 1200W'ern fikk strømmen i vrangstrupen og takket for seg) + 850W) men det var stort sett bare fordi jeg hadde Delta vifter som tilsammen trakk rundt 350W i den.
Prøvde å kjøre begge strømforsyningene i serie, men med 2300W i peak, så begynte rom belysningen å blafre hver gang jeg skrudde på PCen.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Hvor blir det plass til minnebrikker når det kobles til to enorme vifter som demonstrert på bildet øverst?

 

Med så store vifter er du prisgitt lavprofil minnebrikker, som Corsair Vengeance og HyperX Fury/Savage, med mindre kjøleren er lagd for å støtte "fullhøyde" minnebrikker, som Noctua NH-D15.

Lenke til kommentar

Har faktisk brukt en slik pc i noen år..., var selfølgelig litt anna oppsett, dual psu der hovedkort + skjermkort var på egen psu, mens alt annet var på en mindre psu.

 

Hoved+gpu 650w, resten 350w, var kjempepraktisk.. til den ene daua så var det ikke så mange muligheter å kjøpe ny av bare en av dem.. kjøper man en vanlig psu da så får man men mange ekstra kabler man ikke bruker.. som igjen tar opp plass i kabinettet.. som igjen ødelegger for luftstrømmen gjennom kabinette og eller bare ikke har plass.. sålangt man ikke kjøper en modulær strømforsyning..

 

Men da er det igjen spørsmål hvilken av dem som ryker, er det den 350W så igjen selv på modulære sitter hovedstrømkontakten til hovedkorte fast uansett..

 

Ellers, konseptet er bra.. men dem gjør noe som er velig enkelt, mer komplisert... jo flere deler, jo mer som kan gå galt sier jeg.. bedre å kjøpe en 1kw psu i stede for 2 500w...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...