Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Ser at det ikke er vanlig musikkspiller på denne, kommer fra Note 4 som hadde det. Har lagt inn VLC, men hva bruker dere andre? Merkelig at det ikke er en dedikert player, annet enn google-play, noe jeg ikke bruker. 

Vet ikke hvorfor Samsung har fjernet den, men tipper det er en grei sum fra Google som er årsaken.

Du finner stock player under Galaxy Apps - søk på Samsung Music

http://i.imgur.com/Co0IOTN.jpg

 

 

Stusset selv også på at standard musikkspiller er borte. Men har fått anbefalt musikkspillere som kan lastes ned fra Play Butikk, bl.a. Poweramp og n7 Player.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har siklet litt på denne telefonen en stund nå, men synes prisen er litt i stiveste laget. 

Dere som har kjøpt, hvordan er inntrykket av den så langt? 

 

Antar det kommer litt an på hvilken telefon du har nå? For min del gikk jeg fra en Galaxy S4 til en S7 Edge, en helt ubeskrivelig oppgradering. Ting flyter, man kan åpne en nettside uten at man er nødt til å la telefonen tenke seg om i 5 sekunder før man i det hele tatt kan bla seg nedover. Batteritiden er veldig bra, på denne tiden (rundt kl. 18 på kvelden) ville S4'en nesten vært helt tom, S7 Edge'n er nede på 80% (litt over 10t bruk med et par timer screen on time og 16t estimert tid igjen).

 

Kamera har faktisk mistet en megapiksel oppløsning i forhold til S4'en, men det er i en helt annen klasse på alle andre områder. Skarphet og klarhet er på nivå med et godt kompaktkamera i dagslys. Autofokus er lynkjapp, så kjapp at du såvidt får med deg at den skifter fokus.

 

Her er er par bilder ved 100% crop:

 
 

Ellers spiller jeg fint lite, så der har jeg dessverre ikke noe å bidra med. Men alt i alt etter noen dager med telefonen er det ingen tvil om at det er en fantastisk telefon. Ikke angret ett eneste sekund  :wee:

Lenke til kommentar

 

Jeg er en av fossilene som ennå spiller Wordfeud, ser at lyset regulerer seg på sortnivået her, det nesten blinker for å korrigere seg - og det er det samme enten jeg har den på automatisk lys-justering eller ikke. Gjelder og når jeg beveger meg mellom de ulike spillene i WF, og er konstant. Ser ut som den forsøker å finne det perfekte lysnivå. 

 

Er dette en DOA? 

 

Har prøvd å lete etter årsaken selv. Det gjelder også andre apps - feks quizkampen. 

Det hjelper heller ikke å endre "Screen Mode"

 

Så du har samme problem på Wordfeud og dette spillet du refererer til? Kan du være grei å beskrive hvordan du opplever det? Skal innom med min i morgen. 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er en av fossilene som ennå spiller Wordfeud, ser at lyset regulerer seg på sortnivået her, det nesten blinker for å korrigere seg - og det er det samme enten jeg har den på automatisk lys-justering eller ikke. Gjelder og når jeg beveger meg mellom de ulike spillene i WF, og er konstant. Ser ut som den forsøker å finne det perfekte lysnivå. 

 

Er dette en DOA? 

 

Har prøvd å lete etter årsaken selv. Det gjelder også andre apps - feks quizkampen. 

Det hjelper heller ikke å endre "Screen Mode"

 

Så du har samme problem på Wordfeud og dette spillet du refererer til? Kan du være grei å beskrive hvordan du opplever det? Skal innom med min i morgen. 

 

https://www.reddit.com/r/samsung/comments/4a5kkv/when_i_open_certain_games_the_screen_dims_but_the/

 

Kanskje samme problem som dere har? Prøv å disable de appene som blir nevnt.

" disable gameservice and gamepadservice. It's the only way you can fix it"

Endret av SweetDollarTee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Til de som synes S7 Edge er litt stor og vanskelig å holde skikkelig så anbefales et silikondeksel. Fikk tak i et billig deksel på Amazon, og telefonen ligger mye bedre i hånda nå.

Synes Edge har perfekt størrelse, men kun litt glatt å holde i. Kunne du delt den linken til det dekselet du bestilte? :)

Her :)

https://www.amazon.co.uk/dp/B01AGN0WJE/ref=pe_385721_37038051_TE_3p_dp_1

 

Levert på under en uke. Mobilen sitter klistret i hånden! Og ser meget lekker ut!

 

 

Er dette dekselet da litt sånn "silikonklebrig" å holde i, slik at telefonen ikke glipper? :hmm:

 

Jeg kjøpte selv Samsung sitt Clear Cover sammen med min S7 Edge men det er like glatt og hardt å holde i som telefonen, og blir like fettete, angrer på det kjøpet, tabbe! :(  Kunne heller tenkt meg Leather Cover, men ingen butikker har det på lager foreløpig.

 

Ellers har MyTrendyPhone en drøss ulike deksler til S7 / S7 Edge, av ulike fabrikat. http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s7-262625c1.html

Lenke til kommentar

 

Har siklet litt på denne telefonen en stund nå, men synes prisen er litt i stiveste laget. 

Dere som har kjøpt, hvordan er inntrykket av den så langt? 

 

Antar det kommer litt an på hvilken telefon du har nå? For min del gikk jeg fra en Galaxy S4 til en S7 Edge, en helt ubeskrivelig oppgradering. Ting flyter, man kan åpne en nettside uten at man er nødt til å la telefonen tenke seg om i 5 sekunder før man i det hele tatt kan bla seg nedover. Batteritiden er veldig bra, på denne tiden (rundt kl. 18 på kvelden) ville S4'en nesten vært helt tom, S7 Edge'n er nede på 80% (litt over 10t bruk med et par timer screen on time og 16t estimert tid igjen).

 

Kamera har faktisk mistet en megapiksel oppløsning i forhold til S4'en, men det er i en helt annen klasse på alle andre områder. Skarphet og klarhet er på nivå med et godt kompaktkamera i dagslys. Autofokus er lynkjapp, så kjapp at du såvidt får med deg at den skifter fokus.

 

Her er er par bilder ved 100% crop:

 
 
 
 

Ellers spiller jeg fint lite, så der har jeg dessverre ikke noe å bidra med. Men alt i alt etter noen dager med telefonen er det ingen tvil om at det er en fantastisk telefon. Ikke angret ett eneste sekund  :wee:

 

 

Jeg har en LG Nexus 2 (tror jeg), den blir vel 3 år gammel til sommeren, så det er på tide å bytte :p

 

Telefonen har jo blitt skrytt opp i skyene i alt av anmeldelser.. er stygt redd for at jeg blir å investere i en, hehe. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er en av fossilene som ennå spiller Wordfeud, ser at lyset regulerer seg på sortnivået her, det nesten blinker for å korrigere seg - og det er det samme enten jeg har den på automatisk lys-justering eller ikke. Gjelder og når jeg beveger meg mellom de ulike spillene i WF, og er konstant. Ser ut som den forsøker å finne det perfekte lysnivå. 

 

Er dette en DOA? 

 

Har prøvd å lete etter årsaken selv. Det gjelder også andre apps - feks quizkampen. 

Det hjelper heller ikke å endre "Screen Mode"

 

Så du har samme problem på Wordfeud og dette spillet du refererer til? Kan du være grei å beskrive hvordan du opplever det? Skal innom med min i morgen. 

 

https://www.reddit.com/r/samsung/comments/4a5kkv/when_i_open_certain_games_the_screen_dims_but_the/

 

Kanskje samme problem som dere har? Prøv å disable de appene som blir nevnt.

" disable gameservice and gamepadservice. It's the only way you can fix it"

 

Jeg gikk inn og clearet cachen på disse to, samt "force stop", og da forsvant problemet. Thanks!

Venter til det kommer en custom recovery som ikke setter knox til 0x1 før jeg deaktiverer servicene for godt. 

Endret av fredriri
Lenke til kommentar

 

 

 

Til de som synes S7 Edge er litt stor og vanskelig å holde skikkelig så anbefales et silikondeksel. Fikk tak i et billig deksel på Amazon, og telefonen ligger mye bedre i hånda nå.

Synes Edge har perfekt størrelse, men kun litt glatt å holde i. Kunne du delt den linken til det dekselet du bestilte? :)
Her :)

https://www.amazon.co.uk/dp/B01AGN0WJE/ref=pe_385721_37038051_TE_3p_dp_1

 

Levert på under en uke. Mobilen sitter klistret i hånden! Og ser meget lekker ut!

Er dette dekselet da litt sånn "silikonklebrig" å holde i, slik at telefonen ikke glipper? :hmm:

 

Jeg kjøpte selv Samsung sitt Clear Cover sammen med min S7 Edge men det er like glatt og hardt å holde i som telefonen, og blir like fettete, angrer på det kjøpet, tabbe! :( Kunne heller tenkt meg Leather Cover, men ingen butikker har det på lager foreløpig.

 

Ellers har MyTrendyPhone en drøss ulike deksler til S7 / S7 Edge, av ulike fabrikat. http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s7-262625c1.html

Det er silikon og "klebrig" til hånden ja. Jeg kjøpte denne til S7 Edge og Clear View til S7. Med Clear View er S7 så glatt at jeg ikke klarer å bruke den skikkelig. S7 Edge ligger trygt og godt i hånden og kan fint brukes med en' hånd.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg er en av fossilene som ennå spiller Wordfeud, ser at lyset regulerer seg på sortnivået her, det nesten blinker for å korrigere seg - og det er det samme enten jeg har den på automatisk lys-justering eller ikke. Gjelder og når jeg beveger meg mellom de ulike spillene i WF, og er konstant. Ser ut som den forsøker å finne det perfekte lysnivå. 

 

Er dette en DOA? 

 

Har prøvd å lete etter årsaken selv. Det gjelder også andre apps - feks quizkampen. 

Det hjelper heller ikke å endre "Screen Mode"

 

Så du har samme problem på Wordfeud og dette spillet du refererer til? Kan du være grei å beskrive hvordan du opplever det? Skal innom med min i morgen. 

 

https://www.reddit.com/r/samsung/comments/4a5kkv/when_i_open_certain_games_the_screen_dims_but_the/

 

Kanskje samme problem som dere har? Prøv å disable de appene som blir nevnt.

" disable gameservice and gamepadservice. It's the only way you can fix it"

 

Jeg gikk inn og clearet cachen på disse to, samt "force stop", og da forsvant problemet. Thanks!

Venter til det kommer en custom recovery som ikke setter knox til 0x1 før jeg deaktiverer servicene for godt. 

 

Bra at det funka!

Nå vet jeg det når mobilen kommer :)

Lenke til kommentar

Er det noen smarte her som har greie på minnekort? Jeg kan ikke så veldig mye. Tenker å kjøpe med en minnekort til Galaxy s7, men vet ikke hvilken som vil fungere best. 32 gb er nok. Men hvilken klasse burde jeg kjøpe i? Holder det med klasse 4 eller burde jeg gå for klasse 10/ UHS 1? 

Lenke til kommentar

Er det noen smarte her som har greie på minnekort? Jeg kan ikke så veldig mye. Tenker å kjøpe med en minnekort til Galaxy s7, men vet ikke hvilken som vil fungere best. 32 gb er nok. Men hvilken klasse burde jeg kjøpe i? Holder det med klasse 4 eller burde jeg gå for klasse 10/ UHS 1? 

Du kan uansett ikke utvide den interne plassen med minnekortet, så du trenger ikke det dyreste hvis du kun skal bruke det til lyd/video. Eneste tipset er at du holder deg til Sandisk/Kingston

 

Jeg har "Sandisk Ultra Android Micro SDXC Class 10 128GB", og klarer å kjøre UHD H264 med bitrate på 125.0 Mbit/sec

Endret av fredriri
Lenke til kommentar

 

 

Til de som synes S7 Edge er litt stor og vanskelig å holde skikkelig så anbefales et silikondeksel. Fikk tak i et billig deksel på Amazon, og telefonen ligger mye bedre i hånda nå.

Synes Edge har perfekt størrelse, men kun litt glatt å holde i. Kunne du delt den linken til det dekselet du bestilte? :)

Her :)

https://www.amazon.co.uk/dp/B01AGN0WJE/ref=pe_385721_37038051_TE_3p_dp_1

 

Levert på under en uke. Mobilen sitter klistret i hånden! Og ser meget lekker ut!

 

Dekker den kantene på sidene også? :) Har bestilt et cover fra komplett, men det er ikke på lager før om 2 uker. Det samme gjelder skjermbeskytter (glass). Noen som har anbefalinger?

Endret av Fish
Lenke til kommentar

 

Så dersom jeg kjøper Sandisk/Kingston 32 gb klass 10, vil det funke greit for 4K videoer?

Antar at klasse 4 blir for lavt?

Du burde bare gå for klass 10 uansett, da pris forskjellen ikke er stor.

http://cdon.no/elektronikk/sandisk-ultra-android-micro-sdxc-class-10-64gb-p34457146

Den her er veldig billig og.

 

Oi. Ser at det ikke følger med sånn adapter som man bruker for å kunne sette inn i PC'er. Hvor mye koster de? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...