Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan unngå friendzone?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

det ei jente jeg liker veldig godt. Vi går på samme skole og jeg har møtt henne en del ganger utenfor skolen. Vi har kjent hverandre i litt over en måned og vi har god kjemi. Jeg merker jeg blir litt nervøs når jeg er med henne, fordi jeg er redd for å tabbe meg ut. Jeg har nok ikke så god selvtillit. Hun er også ganske sjenert. Nå det seg slik at jeg spurte henne om hun ville se en film med meg, og hun sa ja. Fra før gir vi hverandre klemmer når vi treffes og går fra hverandre utenfor skolen. Er veldig spent på om hun også er interessert i meg. Hvordan unngår jeg å havne i friendzone? Burde jeg "ta steget" når hun kommer over for å se film eller er det for tidlig, evt. tips til hvordan jeg kan gjøre det?

 

Mvh



Anonymous poster hash: 6d143...8d7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig er hun over gjennomsnittet interessert i deg også, for å unngå å bli stemplet "friendzonet" er det viktig å tørre å ta steget videre. Det er sikkert ikke for tidlig å ta steget og du har sannsynligvis god tid på deg til å gjøre det. 

Tips til hvordan du kan ta steget mens dere ser film er å sette det opp slik at dere sitter inntil hverandre slik at det er mulighet for kos og flørting, det blir ikke det samme om dere sitter i hver deres stol ;)

Når hun skal hjem kan du også følge henne et stykke ute, ettersom det er vel ikke noe bedre enn ett saftig kyss under måneskinn.

Istedenfor å spørre henne om å se en film neste gang kan du spørre henne om hun er med på Netflix og chill, da vet du med en gang om du er i "friendzonen" eller ikke :))))

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gro noen baller og ta det som en mann, det virker som dere har en god tone, så det skader jo ikke og være den som tar det "store" steget!

 

Er du ekstra tøff kan du jo bare spørre henne rett ut om hu føler det samme for deg som du føler for hu, så slipper du den grublinga. Vis hun heller bare vil være venner så er det ikke noe krise det heller, også vis det ikke går som du hadde håpet på, så finnes det bare noen milliarder kvinnfolk der ute  :closedeyes:

Lenke til kommentar

Dette kan lett bli for krampaktig. Du har tatt et initiativ og du vil merke hvilken vei kjemien går. La ting utvikle seg på en naturlig måte uten at det må være som en trapp hvor man tar de "riktige" stegene hele tiden - som skal lede til et eller annet. Det blir for unaturlig.

Friendzone; er ikke det når jenta ikke er forelsket, men ikke vil såre deg og legger opp til bare venner? Da får du ta en ikke altfor konfronterende prat om det. Og ikke gå altfor mye i spandérfella heller, men gjerne den første kinobilletten;)

Endret av Fjellvåken
Lenke til kommentar

Friendzone; er ikke det når jenta ikke er forelsket, men ikke vil såre deg og legger opp til bare venner? Da får du ta en ikke altfor konfronterende prat om det. Og ikke gå altfor mye i spandérfella heller, men gjerne den første kinobilletten;)

 

Friendzone er forklaringsmodellen som ryggradsløse neckbeards bruker når de etter lang tid endelig blir avvist av sin utkårede fordi de hele tiden har seilt under falskt flagg. De tror kvinner er automater som de får sex ut av hvis de bare betaler med nok "snillhet", og har ikke ryggrad til å tydelig signalisere hva det er de ønsker helt i fra starten av så de elger seg innpå under dekke av å være "snille og greie" og håper på at offeret skal "oppdage" dem.

 

Hver gang noen klager over friendzone tenker jeg de har fått akkurat det de har bedt om.

 

Anonymous poster hash: 3837e...368

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Helt enig. Friendzone finnes ikke. Det er bare en unnskyldning ryggløse tapere bruker for å slippe å skylde på seg selv.

 

Du liker en jente, men hun liker ikke deg = avvist, ikke friendzone. Move on.

Du er falsk og oppfører deg som en venn, men liker henne. Hun tror dere bare er venner = ikke friendzone, din feil.

Du liker henne, hun liker ikke deg men siden du lekte at dere var venner vil hun fortsette vennskapet = ikke friendzone, enten er dere venner ellers er du falsk. Da stikker du til neste dame. Er ikke hennes feil at du ikke klarer å komme over henne eller skaper et falskt vennskap.

 

Friendzone er bare tull. Enten har man et gjensidig vennskap, ellers så er en av partene falske. Når du liker noen er man direkte fra dag èn. Man lager ikke et vennskap på falske premisser også blir sur fordi den andre parten trodde dere bare var venner.

 

Vær direkte TS. Start en samtale og spør om hun vil dra på date med deg.

Endret av Hannah00
  • Liker 6
Lenke til kommentar

TS igjen.

 

Mange gode råd. Takk! :)

 

Jeg ser jo egentlig på dette som en slags date, selv om jeg ikke spurte henne direkte om "å gå på date". Jeg spurte henne om hun hadde lyst til å se film og spise middag, og vi avtalte å gjøre det til helga. Spurte henne heller ikke over tlf/mld. Er det sånn at det er vanlig å spørre på en annen måte enn det jeg har gjort når man skal be noen man liker til å finne på noe?

 

Vi skal lage mat og se film sammen, bare oss to. De forrige gangene vi har møttes har det alltid vært pga. noe annet, men denne gangen er det kun for å møte hverandre. Noen personer er jo veldig direkte fra starten, men det har jeg ikke vært. Det har jo ikke gått mer enn rett over en måned siden vi først fikk kontakt. Har prøvd å hinte til at jeg liker henne veldig godt, som å sende "nattameldinger", vise at jeg bryr meg om henne etc og det har jeg fått god respons på. Andre har også spurt "om det er noe på g?".

 

Muligheten for at hun har en annen oppfatning av meg en det jeg har trodd er jo der, men det skal jeg finne ut av når hun kommer. Kommer til å "kjøre på"!  :)



Anonymous poster hash: 6d143...8d7
Lenke til kommentar

 

TS igjen.

 

Mange gode råd. Takk! :)

 

Jeg ser jo egentlig på dette som en slags date, selv om jeg ikke spurte henne direkte om "å gå på date". Jeg spurte henne om hun hadde lyst til å se film og spise middag, og vi avtalte å gjøre det til helga. Spurte henne heller ikke over tlf/mld. Er det sånn at det er vanlig å spørre på en annen måte enn det jeg har gjort når man skal be noen man liker til å finne på noe?

 

Vi skal lage mat og se film sammen, bare oss to. De forrige gangene vi har møttes har det alltid vært pga. noe annet, men denne gangen er det kun for å møte hverandre. Noen personer er jo veldig direkte fra starten, men det har jeg ikke vært. Det har jo ikke gått mer enn rett over en måned siden vi først fikk kontakt. Har prøvd å hinte til at jeg liker henne veldig godt, som å sende "nattameldinger", vise at jeg bryr meg om henne etc og det har jeg fått god respons på. Andre har også spurt "om det er noe på g?".

 

Muligheten for at hun har en annen oppfatning av meg en det jeg har trodd er jo der, men det skal jeg finne ut av når hun kommer. Kommer til å "kjøre på"!  :)

 

Anonymous poster hash: 6d143...8d7

 

 

Du trenger ikke nødvendigvis å si det eksplisitt, men det er en fordel om hun er inneforstått med at du har romantiske intensjoner og ikke blir overrumplet. Ellers kan du dele denne karens erfaring:

 

 

De tror kvinner er automater som de får sex ut av hvis de bare betaler med nok "snillhet", og har ikke ryggrad til å tydelig signalisere hva det er de ønsker helt i fra starten av så de elger seg innpå under dekke av å være "snille og greie" og håper på at offeret skal "oppdage" dem.

Anonymous poster hash: 3837e...368

 

UrosHirvi003.jpg

Lenke til kommentar

"friend zoning" er en myte skapt av gutter som ikke kan å få damer. Du havner bare i "venne fella" hvis du liker en jente som du ikke skjønner at ikke liker deg og du klarer ikke tolke signalene fra henne riktig. Så går du som en bitch å liker henne og tør ikke make a move eller bevege relasjonen mot dit du vil og ender opp med å være vennlig mot henne og hun er vennlig mot deg fordi det aldri hadde falt henne inn å knulle deg uansett.... Du må oppføre deg som at vennskap ikke er aktuelt fra første sekund. Går ikke mange sekunder fra saken er avgjort da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Hadde vært greit å visst hvilket skoletrinn dere går på før man gir råd :)

 

Men jeg har uansett ett par tips uavhengig av alder. Ikke ta hele den der "Er dette bare en vennegreie for deg eller vil du noe mer" samtalen. Det kan bli oppfattet som litt anmasende, og en gutt som stresser er oftest ikke så tiltrekkende. Starten på et forhold, eller en relasjon mellom to mennesker forøvrig, romantisk eller ikke, kan ta alle mulige retninger på bakgrunn av små ord og handlinger. Også negative, desverre. Noe så enkelt som å hviske "jeg liker deg litt" når dere har øyekontakt på kinoen (eller i sofaen), for så å snu deg og se videre på filmen tenker jeg hun oppfatter som litt tøft gjort, uten at du setter henne i en situasjon der hun enten må si at hun liker deg tilbake eller avvise deg. Videre vil du nok merke om hun ønsker at du skal kysse henne på slutten av kvelden. Du sier at hun er litt sjenert, så det er ikke sikkert hun er så veldig tydelig, men ting som å lene seg mot armen din, ta seg i håret litt oftere enn vanlig og kanskje gå nærmere deg enn det som er strengt nødvendig er nokså universelle tegn på at en jente er romantisk interessert. IKKE gå inn for et kyss om du er usikker. En sånn situasjon kan "make it or break it". Er jente (eller strengt tatt en kvinne, nå) og snakker av erfaring. Da gir du henne heller bare en klem og sier at du har kost deg. Senere, for eksempel et par dager etterpå, kan du spørre om hun vil finne på noe igjen. Når det (eller alt dette) er sagt så har jeg mistanke om at hun også er interessert i deg. Middag og kino er jo bortimot synonymt med date, så hun sa nok ikke ja for ingenting ;)

 

Ønsker deg masse lykke til!

Endret av Pellemelle
Lenke til kommentar

Ikke gjør slik jeg gjorde da jeg var 14 eller noe; jeg snudde meg ganske kjapt og fomlet meg frem for å prøve å kysse henne. Ikke noe sjokk at hun skvatt og trakk seg unna, og at det ikke ble noe mer med det den kvelden.. Utrolig pinlig situasjon. MEN! slik ble hun i det minste klar over hva jeg ønsket. Hadde jeg ikke turt å prøve ville følelsene for hverandre sikkert sakte men sikkert dabbet av og "friendzone" ville vært en mulig endestasjon. Hun turte nemlig ikke å være den første. Det gikk ikke lengre enn et par dager før vi kysset på ordentlig, og var lenge sammen etter det. Ellers har du gjort riktig med hjemmefilm. Jeg anbefaler ikke gå på kino med mindre dere allerede er kjærestepar

Jeg vil bare si et par ting om "friendzone" siden det har blitt tema i denne tråden
"Friendzone" er både bekreftet og avkreftet på at det finnes mange ganger.
Enkelt forklart er det når en person er glad i deg og interessert i å kommunisere/henge med deg, men når den seksuelle tiltrekningskraften ikke eksisterer. På den måten finnes "friendzone" men det er ikke noe mer mystisk enn det jeg sa.
Mangel på seksuell tiltrekningskraft kan være virkning av alt fra utseende til personlighet til bare en handling man har gjort feil... Finnes ikke noen fasit der dessverre.
Derfor må du tenke; hva kan du forbedre? Kanskje det enkleste punktet er utseendet.
Trener du? Spiser du for mye mat? Dusjer du daglig og bruker god deo/parfyme? Hvordan er kroppsholdningen din og hvordan er klesstilen din? (Det er langt flere jenter enn man tror som legger merke til hver minste detalj. Kjæresten min husker lite av da vi først møttes, men hun husker at jeg brukte stygge joggesko...)
Etter at du har tenkt på utseendet gjenstår personligheten din, noe som er langt vanskeligere, men ofte viktigere å prøve å forbedre.
Her er jeg litt mer skeptisk til å lange ut med tips og triks sikkert mange er uenige med. Jeg vet bare hva som fungerte for meg for ca. fem år siden da jeg ønsket å gjøre en stor forandring. Jeg gjorde mye riktig og mye galt over en periode på to år før jeg landet på noe jeg var fornøyd med.
Kort fortalt er disse tingene jeg endret: Jeg faket selvsikkerhet så mye og ofte at jeg begynte å tro på det selv. Jeg ble derfor mer frempå. Jeg ble mer arrogant (en periode FOR arrogant, og måtte skrus ned et par hakk). Jeg ventet ikke lengre på "min tur" i samtaler og vennegjenger der praten går i ett, men tok heller styring over emnene osv. Sistnevnte er noe som krever mye tid å lære seg.

Det jeg hadde gjort den dag i dag på situasjonen jeg forklarte i sted: Jeg hadde spurt rett ut, kan jeg kysse deg? Hvis ja, ikke noe problem. Hvis nei, eller noe nøling hadde jeg spurt litt eplekjekk "hva skal til for at jeg kan få kysse deg" eller noe i den duren.... hadde sikkert tenkt en god del på forhånd flere utveier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...