Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan unngå friendzone?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

TS her.

 

Filmkvelden med middag gikk veldig bra (dette var ca 20 dager siden). Vi hadde god kjemi og koste oss med filmen. Maten var god men det var såvidt vi spiste noe, tror begge var litt stressa, hehe. Vi satt ved siden av hverandre, og nærmere og nærmere utover i filmen. Etterhvert satt vi helt inntil hverandre, hun hoppet ikke vekk eller ga noen tegn på at hun ikke likte det. Jeg valgte å ikke gjøre noe mer enn det. Tenkte det var et nokså bra hint på at jeg var interessert. Etter filmen pratet vi lenge og da hun skulle gå så fulgte jeg henne til bilen. Fikk ekstra god klem og følte jeg hadde fått vist godt gjennom kvelden at jeg var interessert utover vennskap. Istedenfor å forhaste det med å prøve å kysse eller noe slikt så tenkte jeg at det ville være en bekreftelse fra henne om at hun var interessert neste gang jeg inviterte henne. Planen var da at jeg skulle "ta steget" eller ihvertfall forsøke å ta det litt videre neste gang hun kom.

 

Jeg har spurt henne om hun har villet finne på noe et 2-3 ganger etter denne første "filmkvelden" men da har det ikke passet. Nå lurer jeg på om det er tilfeldig eller ikke. Fremdeles når vi er sammen i skolesammenheng og slikt prater vi om alt mulig, og føler jo egentlig at kjemien har blitt bedre. Men når jeg har prøvd å få henne med på noe utenfor skolen så sier hun at det ikke passer.

 

Jeg vet at hun har en god del å styre med og det stresser henne. F.eks har hun jobb på siden av skolen, hun står i fare for å stryke i noen fag og hun hjelper ofte andre med ting. Hun har også vært sammen med en galning tidligere som hun har fortalt litt om. Jeg tror det er en god stund siden de var sammen.

 

En kveld jeg ikke var så langt fra der hun bor så sendte jeg henne en melding om hva hun holdt på med, tenkte vi kanskje kunne treffes litt spontant. Den meldingen unngikk hun å "se" eller svare på. Når hun ikke gjorde det så gadd jeg ikke sende henne flere meldinger eller ta noen form for kontakt med henne på 10 dager. Ignorerte henne også for det meste på skolen. Tenkte at det kanskje var på tide å bare legge tanken om henne bak meg. Sendte en eller annen random snap til henne etter 10 dager og plutselig da begynte hun å skrive til meg igjen. Da ga jeg ganske korte svar men hun fortsatte å holde liv i samtalen. Nå er vi tilbake igjen der vi var før hun ikke svarte.

Det føles jo som en evighet siden hun var å så film, men ~20 dager er kanskje ikke det?

 

Det jeg tenker nå er at jeg kommer til å spørre henne om hun vil finne på noe i løpet av neste uke. Hvis hun da igjen sier at det ikke passer kommer jeg til å si noe sånn som:

"jeg liker deg veldig godt og har lyst til å treffe deg igjen, men jeg klarer ikke helt å skjønne om du ikke vil treffes mer eller om du rett og slett er opptatt".

 

Høres det ut som en plan?

 

Btw, vi er begge i tjueårene.



Anonymous poster hash: 6d143...8d7
Lenke til kommentar

Du skulle nok ha eskalert på den filmkvelden. Spesielt siden det aldri ble kalt en date, men en filmkveld. Det var vel riktig at du ikke brukte ordet date? Hadde du gjort det så hadde hun skjønt intensjonen din uavhengig om dere skysset eller ikke. Men tror det er lurt å eskalere så raskt som mulig uansett.

 

Send henne en ny tekst, men i steden for å spørre om  dere skal finne på noe, send heller en melding og si: På onsdag skal jeg til xxx, tenkte du kan bli med. Så kan vi gjøre xxx. Henter deg kl xx" Altså bestemt, slik at hun enten sier ja eller nei på stedet. Sånn "vil du finne på noe en dag" Kanskje, kan si i fra når jeg er ledig" greier ender ofte med surr og at dere aldri møtes.

 

Hvis hun sier ja, så måå du eskalere! Hvis du ikke gjør det er det nok ikke mer å hente. Sier hun nei så kan du skrive det du foreslår og deretter la henne gå :)

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar :)

 

Tenkte egentlig å ikke skrive noe av det men heller si det face to face. Så tenkte jeg heller å spørre henne om bare vi to skulle finne på noe, som å se en film igjen eller bare kjøre en tur, istedenfor å ta henne med til en venn. Hun er jo ganske sjenert fra før.

 

Ja det stemmer, kalte det for middag og filmkveld forrige gang. Det føltes liksom bare litt rart å spørre om hun ville være med på date, fordi vi hadde liksom gått i klasse i mange måneder, og allerede kjent hverandre i en liten stund. Har aldri spurt noen om de vil være med på "date" før, så kanskje bare derfor det virker unaturlig for meg.

 

Ja jeg er enig. Har jo også prøvd meg på "si ifra om du har tid da", men det blir det ihvertfall aldri noe av. Kommer til å komme med konkrete forslag til ting vi kan gjøre. Når jeg spør henne skal jeg få spikret en dag.

 

Ja, skal få eskalert det hvis hun sier ja. :)



Anonymous poster hash: 6d143...8d7
Lenke til kommentar

Face to face er mye bedre! Da er det enklere å få et svar du kan gå videre med i steden for å dvele på samme sted. :)

 

Sant, det er ikke viktig hva dere gjør, men at du har noe konkret å gjøre som hun blir med på enn at man bare spør om det passer en dag. Ha dag, sted og tid klart. Og si i fra i god tid. Hvis hun sier at hun ofte har det travelt kan det godt hende det er lurt å ha litt tidsbegrensning på det dere skal gjøre. Så kan dere bare fortsette utover kvelden om det går bra :)

 

Tviler egentlig på at noen kan ha det så travelt at de ikke kan spare én time til deg hver 20. dag.

Lenke til kommentar

Ja, det kan jo virke som om hun ikke er interessert. Sjansen er kanskje størst for det, men det er jo en mulighet at det er noe annet også. Jeg er jo veldig interessert i jenta og hun viser jo en del blandede signaler. Om jeg så får et avslag så vil det føles mye bedre å vite det at jeg prøvde alt.

 

Det er vel noe som heter at det er bedre å angre på noe man har gjort enn å angre på noe man aldri torde å gjøre.

 

-TS



Anonymous poster hash: 6d143...8d7
Lenke til kommentar

Jeg synes du skal la henne ta kontakt fremover om hun vil noe.. Nå har du gitt henne mange sjanser. Vær hyggelig og grei når du treffer henne, så vil du etterhvert merke om hun ønsker noe mer. Ingen er så travle at de "aldri" har tid. Liker man noen så klarer  man alltid å ordne seg tid til en date. Hun er utrolig heldig som er så godt likt av en (tilsynelatende) snill fyr. Men dersom hun er litt usikker på hele greia og hva hun føler så kan fort "mas" vippe henne over på den negative siden. Det er mange menn som tror at om man er aggressiv nok så kan man fremtvinge romantikk, men sånn fungerer det vanligvis ikke. Prøv å ikke tenk så mye på det, og hold øynene åpne for andre jenter i mellomtiden ;)

 

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar

kanskje hun ser på deg som en venn bare og har ikke tid til en "venn" som hun ikke kjenner såå godt, at hun styrer på med andre gutter som hun liker, eller hun vet liker henne?

 

Personlig så tror jeg å fortelle henne at du liker henne mer enn venn og lurer på om dere kunne ha blitt bedre kjent er best.

 

Da får du enten, jeg ser ikke på deg sånn og sånn, så tror ikke det, eller ja, det hadde vært hyggelig.

 

Lykke til tho :)

Lenke til kommentar

Kanskje det "taktisk beste" er å vente og se om hun kommer til å ta kontakt. Det er bare det at jeg ikke får denne jenta ut av hodet, så da tenker jeg den andre strategien med å si det passer best. Det har kanskje noe med at jeg har brent meg på å gå å vente før, og det endte med at jeg sa det etter alt, alt, alt for lang tid. Det endte med at hun sa "jeg liker deg bare som venn", selv om hun hadde sendt veldig ulike signaler. Etter det tenkte jeg at jeg ihvertfall ikke skal vente så lenge igjen. Det er vel kanskje for å prøve noe annet enn forrige gang det gikk så skeis.

 

Jeg tror ikke hun holder på med noen gutter i det hele tatt.

 

Takk for tips begge to! :)



Anonymous poster hash: 6d143...8d7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...