Gå til innhold

TEST: Denne strømmetjenesten har flest filmer og serier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg kom til den konklusjonen at jeg ikke har interesse for noen av filmene og kun en av seriene på tek.no lista. Den ene serien jeg har interesse for var det ingen av strømmetjenestene som leverte...

 

Tji-hi.

Lenke til kommentar

Lurer på om netflix faktisk fører til en stor andel torrent nedlasting. Grunnen er at man begynner på en serie for så å finne ut av at de mangler de to nyeste sesongene. Gammel problemstilling, men garantert aktuell enda.

 

Måtte ty til nedlasting for å få sett siste sesong av Defiance. Er litt dumt at Netflix ikke skal klare å få ut sesongene litt kjappere.
Lenke til kommentar

Et par ting rundt det dere skriver om NRK på side 1. Dere skriver at man "allerede betaler for NRK-streaming gjennom lisensen" - det er grovt sett sånn det funker, men er i prinsippet ikke riktig. NRK tar betalt av alle som har mottaksutstyr som kan motta NRKs kanaler. Deler av denne omsetningen går med på på drifte streamingtjenesten, men slik teksten i denne artikkelen formulerer det kan det høres ut som man må betale lisens for å se på NRK Nett-TV.

 

Dere skriver også at NRK legger alt som har gått på TV på nett - sist jeg hørte om det var riktignok noen år siden, da var det slik at en del innleid, lisensiert innhold som sendes på TV ikke blir lagt på nett. Det samme gjelder for direktestreaming av TV-kanaler - jeg har opplevd å ha NRK1 på i direktestream, og fått svart skjerm med teksten "dette programmet sendes ikke på nett" eller noe sånt... Mener det var en BBC-dokumentar jeg,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Måtte ty til nedlasting for å få sett siste sesong av Defiance. Er litt dumt at Netflix ikke skal klare å få ut sesongene litt kjappere.

Du MÅTTE ikke. Du tok et valg og mente det var greit å laste ned noe for å få sett det når det passet deg, ikke når det ble tilgjengelig på lovlig vis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva slags nedlastningshastighet må man ha for 4K egentlig?

 

20+ mbit

 

 

Hvor ekstremt komprimert blir filmen da?

Jeg tror det er 16 som er tallet de bruker vanligvis, men det er jo selvfølgelig ikke et bestemt tall.

 

Jeg vet ikke hvor mye komprimering de gjør, men en 1080p Blue-ray ser bedre ut enn 4K streaming for å si det slikt.

 

Hvis du ser på 4K på YT så får du jo bedre kvalitet selv om du ikke har 4K skjerm, fordi du får høyere bitrate. 4K på YT er ubrukelig til noe annet enn at du blir tillatt høyere bitrate. Det vil jo ikke se bedre ut, pga bitrate begrensningene.

Lenke til kommentar

 

Hva slags nedlastningshastighet må man ha for 4K egentlig?

 

Netflix selv anbefaler 25 Mbit/s. https://help.netflix.com/en/node/306

 

 

 

Da har jeg nubbesjans, tror jeg ;) Bor nesten bare gamle i borettslaget mitt og vi er langt ifra telefonsentral. Får bare kjip ADSL typ 10Mbit.

 

Synd det ikke går an å laste ned på Netflix, HBO og andre, slik det gjør Viaplay.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...