Gå til innhold

RYKTE: Broadwell-E lar vente på seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Spiller ingen rolle for min del, men jeg lurer på om det medfører at også Skylake-E lanseringen vil komme senere....

Vel Broadwell kom jo ett år for sent, men Skylake kom bare 2 måneder for sent. Rart om de gjør det samme med E utgavene, men kan jo være

 

 

Det jeg tenkte på er at Skylake-E lanseringen jo inntil nå har vært anslått til høsten 2016 og om Broadwell-E lanseres i mars neste år vil Intel i så fall lansere to direkte konkurrerende plattformer med bare 6-8 måneders mellomrom.  Selv for Intel er vel det en smule tett på hverandre og lite smart rent økonomisk.

Lenke til kommentar

Å hva er det ytelsesmessig Broadwell-E/Skylake-E skal tilby over Haswell-E?  Tipper det blir et stort dobbelt-gjesp.

 

Skal løfte øyelokka litt om vi får 10/12 kjerner :)

 

Det er vel nettopp det mange håper på, meg selv inkludert.  Jeg er fullstendig uinteressert i å oppgradere til en Broadwell hexa-core idag eller snarlig, gitt at det også involverer bytte av hovedkort og minne.  En octa-core frister, men prisen gjør den uaktuell.  Hvis Skylake derimot leverer en deca-core eller endog en duodeca-core som toppmodell så vil imidlertid en octa-core modell trolig være spiselig priset.

 

For min del handler ikke nybygg om WOW-faktor eller heftige hopp i ytelse (noe vi neppe får se igjen før et evt. drastisk teknologigjennombrudd), men om å kunne bygge en maskin som vil henge med så lenge som mulig uten at jeg må fikle med noe mer enn bytte av GPU.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Broadwell EP (Xeon 2600v4) vil komme Q4 i år. Den følger altså 12-14 måneders syklusen til Xeon EP. Forsinkelsen til Browadwell har altså ikke gått utover Broadwell EP i nevneverdig grad.

 

Broadwell E er mest sannsynlig sampling av EP-prosessorer som ikke når helt opp, så utsettelsen skyldes mest sannsynlig at Intel vil gjøre mer av dette først.

 

Broadwell E er mest sannsynlig ikke noe å vente på. Det er ingenting som tyder på at den kommer til å ha mer enn 8 kjerner, og Broadwell generelt ser ikke ut til å kjøre høyere frekvenser enn Haswell. Det er heller ingen nevneverdig økning av IPC så lenge eDRAM ikke er der.

Lenke til kommentar

Broadwell EP (Xeon 2600v4) vil komme Q4 i år. Den følger altså 12-14 måneders syklusen til Xeon EP. Forsinkelsen til Browadwell har altså ikke gått utover Broadwell EP i nevneverdig grad.

Det stemmer, Intel kommer til å fortsette samme syklus med Skylake-E.

 

Broadwell E er mest sannsynlig sampling av EP-prosessorer som ikke når helt opp, så utsettelsen skyldes mest sannsynlig at Intel vil gjøre mer av dette først.

Pluss at det er mye mer penger i Xeon-prosessorene enn det er i high-end Core i7... Det lønner seg å selge disse med dårligere produksjonsyield.

 

Broadwell E er mest sannsynlig ikke noe å vente på. Det er ingenting som tyder på at den kommer til å ha mer enn 8 kjerner, og Broadwell generelt ser ikke ut til å kjøre høyere frekvenser enn Haswell. Det er heller ingen nevneverdig økning av IPC så lenge eDRAM ikke er der.

Regner med at vi før litt høyere klokkefrekvens, og litt under 5% forbedring i IPC med identisk klokke. Dette vil selvsagt variere ut i fra arbeidslast.
Lenke til kommentar

 

 

Spiller ingen rolle for min del, men jeg lurer på om det medfører at også Skylake-E lanseringen vil komme senere....

Vel Broadwell kom jo ett år for sent, men Skylake kom bare 2 måneder for sent. Rart om de gjør det samme med E utgavene, men kan jo være

 

 

Det jeg tenkte på er at Skylake-E lanseringen jo inntil nå har vært anslått til høsten 2016 og om Broadwell-E lanseres i mars neste år vil Intel i så fall lansere to direkte konkurrerende plattformer med bare 6-8 måneders mellomrom.  Selv for Intel er vel det en smule tett på hverandre og lite smart rent økonomisk.

 

 

Broadwell kom ut i juni 2015, Skylake i August 2015. 2 måneder mellom, ser ikke at det skulle være et større problem å lansere Broadwell-E og Skylake-E nærmer hverandre, og 6-8 måneder er jo betydelig mer enn 2 måneder. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...